שמואל לשסקו, אינפוסייט: "צריך למצוא איך התיקשוב שבכלי המלחמה לא יפריע לחייל בשדה הקרב"

"אפשר להביא יכולות אדירות לתוך הטנק והמסוק, אבל צריך שהן תהיינה פשוטות", אמר לשסקו, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "יש צורך לבנות את תפיסת ההפעלה הנכונה ולהחליט איזה מידע מגיע ומתי; אין ללוחם זמן לבקש מידע מהרשת, היא צריכה לדחוף לו מידע, וברמה מאוד חסכנית"

"המפקד לא יושב מול ה-PC, הוא צריך קודם כל לנהל את הלחימה, השריונר צריך קודם כל להילחם. לכן, יש למצוא איך התיקשוב והתקשורת לא יפריעו ליכולת שלהם להילחם. אפשר להביא יכולות אדירות לתוך הטנק והמסוק, אבל צריך שהן תהיינה פשוטות", כך אמר שמואל לשסקו, מנכ"ל אינפוסייט (Infosight).

לשסקו דיבר בכנס C5 Israel, שהתקיים בסוף השבוע בהפקת אנשים ומחשבים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את הכנס הנחה אבנר פרנק והשתתפו בו מאות אנשי מקצוע מצה"ל ומהתעשייה האזרחית.

"אני רוצה להעמיד למשפט ציבורי את נושא ניהול התקשורת והיישום ומהן נקודות האיזון ביניהם", אמר לשסקו. "עוד לא המציאו סיב אופטי שרץ אחרי הלוחם. מדובר בעולם של גלי רדיו. כשהלוחם נצמד לבית, 50% מביצועי רשת התקשורת יורדים וכשהוא נכנס אליו, הוא מגיע לאלפית מהיכולת שלו להעביר נתונים. כשהלוחם נכנס לבית ולא מצליח ליצור קשר, הוא מתחיל לחפש פתרונות וסוללה שצריכה להחזיק חצי יום תחזיק חצי שעה. צריך לפתור את זה".

הוא הוסיף, כי "יש צורך לבנות את תפיסת ההפעלה הנכונה ולהחליט איזה מידע מגיע ומתי. צריך להתאים את הפרוטוקולים של העולם האפליקטיבי ללוחם. אין ללוחם זמן לבקש מידע מהרשת, היא צריכה לדחוף לו מידע, וברמה מאוד חסכנית".

שי עובדיה, CTO ניהול מערכות במטריקס. צילום: ניב קנטור"מדינת ישראל נתפסת כחכם הטכנולוגי התורן בזירה, אבל גם האויב מתחיל להיות יותר ויותר טכנולוגי", אמר לשסקו. "בצבא המצרי יש את הטנקים הכי טובים והכי טכנולוגיים. מה שעושה את הטנק לאפקטיבי זה הרבה מאוד תיקשוב והאויב יודע לנהל את הספקטרום הזה לא פחות טוב מאתנו".

"המצב מחייב יעילות תפעולית ויצירתיות"
שי עובדיה
, CTO ניהול מערכות במטריקס, נציגת BMC בישראל, אמר ש-"המצב הביטחוני מחייב יעילות תפעולית והמצב הכלכלי מחייב להיות יצירתיים. על צה"ל לבצע חשיבה מחודשת איך לעשות את הדברים".

הוא דיבר על פרויקט שערכה BMC בצה"ל ואמר ש-"אנשי הצבא אמרו לנו שהם רוצים אופטימיזציה של עלויות, לראות לאן הולך הכסף, שקיפות ולאפשר אג'יליות – זריזות וגמישות. היה צורך שהפרויקט יענה לאתגרים המבצעיים ברמה מאוד גבוהה, שתהיה אבטחת מידע ושיאותרו מערכות אג'יליות בתקציבים נמוכים וברמת זמינות גבוהה, כולל מערכות קריטיות לחיי חיילים".

"BMC למדה מה עשה ה-ERP לעולם התהליכים העסקיים, ליצור סינרגיה מובנית על גבי פלטפורמה", הוסיף. הוא ציין שמדובר ב-"ניהול תהליכי התמיכה בשירות, מה אני, כארגון, יודע לתת, שירות עצמי לצריכה של תשתיות והיכולת לקבל הרבה מאוד שירותים בשירות עצמי. המטרה היא לתת מענה מקצה לקצה לשרתים, תחנות עבודה, בסיסי נתונים וכו', שהשירות יהיה זמין ושהביצועים, כמובן, יהיו טובים".

פרויקט נוסף אותו ביצעה BMC וציין עובדיה היה בתעשייה האווירית. "האתגר בפרויקט הזה היה להרים מערכות בגוף ביטחוני מאפס, להרים ארגון IT מאפס, להנחיל לו תהליכי עבודה נכונים", ציין. "מדובר בפרויקט עם הרבה יותר שירות עצמי, מענה לשינויים, מדידת סיכונים. בנוסף, הוא כלל הטמעת מערך ניהול קונפיגורציה שמאפשר לארגון לדעת את מצב התשתיות בכל רגע ומעקב אחרי סיכונים בעולם הסייבר, כאשר אחת הדרכים היא מעקב אחרי שינויי קונפיגורציה וניתוחים שלהם. BMC נבחרה בגלל הפתרון השלם ויכולות ההטמעה, ואמנם, הפרויקט זכה ב-IT Awards".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים