בית המשפט הורה למדינה להשיב לטענות העותרים נגד מכרז החשכ"ל עד יום ד'

איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, שעתר נגד מכרז המיחשוב הממשלתי, טוען, כי הוא מפלה ופוגע בעקרון השוויון בין בתי התוכנה לחברות כוח האדם ● האיגוד קורא לפיצול המכרז לשתי רשימות ● שלמה וקס, מנכ"ל האיגוד: "הפגמים שבמכרז עלולים להרוס את בתי התוכנה בישראל"

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה אתמול (א') למדינה להשיב לטענות איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, שעתר נגד מכרז המיחשוב הממשלתי (המכונה מכרז החשכ"ל), עד יום ד'. ההחלטה, שניתנה על ידי נשיאת בית המשפט – השופטת מוסיה ארד – נתקבלה בלא שהשופטת שמעה את טענות הצדדים בנושא. האיגוד טוען, כי יש במכרז פגמים וכי הוא מפלה ופוגע בעקרון השוויון בין המתמודדות העתידיות להתחרות בו. לטענתו, הסיבה לכך היא העובדה שהמכרז מאחד בין מכרזים קודמים, שנערכו בין ספקיות IT שונות לביצוע שירותים שונים, וכעת – עליהן להתמודד תחת קריטריונים זהים.

העותרים מבקשים מבית המשפט להוציא צו ביניים נגד תנאי המכרז, לשנות אותם ולפצל אותו לשתי רשימות – של חברות תוכנה וחברות כוח אדם. לטענת בתי התוכנה, הם גובים עמלה גבוהה יותר – 19% מעלות העסקתו של עובד, לעומת העמלה שגובות חברות כוח אדם, העומדת על פחות מ-10%. הסיבה לכך, לדברי בתי התוכנה, היא כיוון שהן משקיעות משאבים בהכשרת העובדים וברווחתם. עוד נטען בעתירה, כי המכרז אינו מתייחס באופן הראוי להיבט האיכות, ובכך יוצר אפליה לטובת חברות כוח האדם.

מכרז החשכ"ל אמור לטפל באלפי עובדי תוכנה המספקים שירותי IT במשרדים הממשלתיים ובמגזר הציבורי. עובדים אלה מועסקים בחלקם על ידי ספקיות IT ובחלקם האחר – על ידי חברות כוח אדם. תוקף המכרז הוא לשלוש שנים, עם אופציה להארכה לשלוש שנים נוספות.

שלמה וקס, מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה ומי שמהווה הרוח החיה מאחורי העתירה, אמר לאנשים ומחשבים, כי "במכרז יש פגמים מהותיים, אשר עלולים להרוס את בתי התוכנה בישראל". לדבריו, אם המכרז יתקיים במתכונתו הנוכחית, רוב בתי התוכנה לא יוכלו להמשיך ולעבוד עם הממשלה. כמו כן, הוסיף וקס, כי המכרז יביא לפגיעה באיכות שירותי המיחשוב שיסופקו למשרדי הממשלה השונים.

עתירה נוספת, ובה טענות דומות, הוגשה בסוף השבוע לבית המשפט על ידי מטריקס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים