אושרי שרון, !We: "יש לנהל היישומים בעולם הנייד עד תחנות הקצה – ובאופן מאובטח"

"צריך לממש את התפיסה המאפשרת הבאת מכשירים לעבודה תוך הבטחת הצורך במנגנוני אבטחת מידע, לצד השמירה על רמת הביצועים", אמר שרון, מנכ"ל משותף של החברה ● לדבריו, "יש לאפשר למגמת ה-BYOD, לפיה עובדים מביאים לעבודה את מכשירי הטלפון הניידים שלהם, לקרות, תוך שיתוף מאובטח של מכשירים אלה ביישומים הארגוניים"

"כמות העובדים המביאים מכשירי טלפון חכמים לארגונים הולכת וגדלה, אולם בשל חששות אבטחת מידע, ברוב המקרים מכשירים אלה משמשים כחפצים, גאדג'טים. יש לנהל את היישומים בעולם הנייד באופן כולל, ובצורה מאובטחת", כך אמר אושרי שרון, מנכ"ל משותף של !We מקבוצת חילן.

שרון דיבר בפתח כנס שערכה החברה אתמול (ד') באולם קריפטון שבכפר הירוק, בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף סיטריקס (Citrix), שמיוצגת בארץ על ידי קבוצת אמן, ויבמ (IBM) ישראל. בכנס הוצגו פתרונות יבמ וסיטריקס לתחום ה-MAM (ניהול יישומים ניידים), כאשר !We משמשת כאינטרגרטורית שלהם.

לדברי שרון, "העולם הנייד נכנס לארגונים, אולם בצורה חלקית ביותר. ארגונים מאפשרים להחדיר חלקית טאבלטים לארגון, אך במקרה הטוב מתקבלת גישה לדואר הארגוני".

"יש לתת מענה הולם למגמה ההולכת וגוברת של הבאת יישומים לכל מכשיר, לכל משתמש ובכל ערוץ תקשורת", אמר שרון. "צריך לממש את התפיסה הזו תוך הבטחת הצורך במנגנוני אבטחת מידע, לצד השמירה על רמת הביצועים. יש לאפשר למגמת ה-BYOD, לפיה עובדים מביאים לעבודה את מכשירי הטלפון הניידים שלהם, לקרות, תוך שיתוף מאובטח של מכשירים אלה ביישומים הארגוניים".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

הוא ציטט ממצאים שעלו בשולחן עגול שערכה STKI באפריל האחרון, שבחן כיצד ארגונים מתמודדים, או לא מתמודדים, עם מגמת המיחשוב הנייד. מהדיונים עלה, כי ארגונים נוטים לנעול או לחסום את היישומים שלהם למכשירי הטלפון הניידים של העובדים. נתון נוסף אותו ציטט שרון הוא ש-"רוב הארגונים מעוניינים לחבר את התקני הקצה לתשתית, אך בפועל מאפשרים רק משלוח וקבלת דואר".

"יש תועלות בהחדרת יישומים לטלפונים החכמים: הגברת תפוקה, חדשנות, חסכון כלכלי, הגדלת הזמינות, תחזוקה טובה יותר של תחנות הקצה. עדיין, נדרש פתרון אבטחה לתחום", הוסיף שרון.

על !We אמר שרון ש-"אנחנו מציגים תפיסה חדשה, MAM, של ניהול היישומים בעולם הנייד לאורך ולרוחב הארגון, עד יחידות הקצה. הרעיון הוא לייצר פתרון כולל, שמנהל את הווירטואליזציה של תחנות הקצה, מהמחשב הנייד ועד הטלפון החכם, כולל מנגנוני אכיפה וניהול הרשאות, מבלי לעסוק בשאלת זהות הציוד. כל זה נעשה תחת מדיניות אבטחת מידע ופריסת היישומים בלי לגעת במכשיר. הגישה ליישומים נעשית דרך חנות וירטואלית או דרך הפורטל הארגוני. כך, כל יישום נעטף בשכבת אבטחת מידע".

לדבריו, "!We הינה שותפת זהב של סיטריקס ושותפה עסקית מובילה של יבמ ישראל. החברה פועלת בעולמות ה-VDI, וירטואליזציה של תחנות קצה ובאחרונה מבצעת פרויקטי MAM".

שי לוי, מנהל פרויקט רענן בחברת החשמל. צילום: יח"צהוא סיכם באומרו, כי "המיקוד הוא ביישום, בניגוד לתפיסת ניהול הרכיבים הניידים (MDM), שם המיקוד הוא במכשירים. התפיסה החדשה מספקת ניהול מרכזי, עטוף באבטחה".

וירטואליזציה בחברת החשמל
שי לוי
, מנהל פרויקט רענן בחברת החשמל, הציג את הפרויקט, במסגרתו בוצעה וירטואליזציה לתחנות הקצה, מבוססת סיטריקס, על גבי תשתיות יבמ. "המטרה הייתה לתת לעובדים סביבת עבודה אחרת, ממותגת כחדשנית, עם חלונות (Windows), אופיס (Office), בבילון (Babylon) ארגוני, צ'ט ארגוני, יכולת עבודה ושיתוף מסמכים".

"במהלך הפרויקט הבנו שפרופיל המשתמש זה מה שחשוב. הבנו שאנחנו מטפלים לא בברזלים – אלא באנשים. הפרויקט סיפק יכולת גישה של העובדים מכל אתר לכלל היישומים, לצד ביצועים מהירים, בניית חנות יישומים, יכולת חיבור מהיר למדפסות".

הוא סיכם באומרו, כי "VDI זה אמצעי – לא מטרה. כבר כיום, יותר מ-5,000 משתמשים עובדים בסביבת עבודה זו. הפרויקט ענה על הצורך בהחלפת המחשבים האישיים, שדרוג מערכות ההפעלה, העלאת רמת אבטחת המידע, יצירת סביבת עבודה חלופית ותמיכה במיחשוב ירוק. על הדרך גם צמצמנו את כמות היישומים שאיש לא צרך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים