ארה"ב: נבדקת האפשרות להתיר שימוש בגאדג'טים במטוסים

על פי הצעה של ה-FAA, מנהל התעופה הפדרלי, יתאפשר שימוש בקוראים של ספרים אלקטרוניים ונגני מוזיקה שאינם כוללים תקשורת סלולרית ● דו"ח סופי בנושא יוגש לאישור עד ספטמבר, אולם טרם ידוע מתי הכללים החדשים יכנסו לתוקף

בקרוב ייתכן שהטיסה בארצות הברית תהיה פחות משעממת – לאחר שיכנסו לתוקף השינויים המוצעים בכללים המתייחסים לשימוש בגאדג'טים במטוסים. במנהל התעופה הפדרלי של ארצות הברית (FAA) מתכוונים לשנות את הכללים ולהתיר שימוש נרחב יותר בגאדג'טים במהלך ההסעה של המטוס, ההמראה והנחיתה – כך על פי ידיעה שהופיעה בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

ב-FAA בוחנים את הנושא מזה קרוב לשנה וניסחו כבר טיוטת הצעה שיש בה משום הקלה משמעותית של הכללים הקיימים. כיום הנוסעים חייבים לכבות את כל המכשירים האלקטרוניים מרגע שסוגרים את הדלת הראשית של המטוס. הגאדג'טים חייבים להישאר כבויים עד תום ההמראה והגעה לגובה של 10 אלף רגל. כלל זה נשמר על ידי כל חברות התעופה בארצות הברית.

השימוש במכשירי אלקטרוניקה אישיים במטוסים הפך נרחב יותר מאז שנכנסו הכללים הקיימים לתוקף, לפני קרוב ל-50 שנים, ורבים סבורים כיום שהגאדג'טים מסכנים את בטיחות הטיסה פחות מכפי שהיה מקובל פעם לחשוב. דובר FAA מסר, כי "במנהל מכירים בכך שרבים מהנוסעים מגלים עניין רב בשימוש במכשירי אלקטרוניקה אישיים במטוס, ומשום כך הקמנו קבוצה שבה חברים הם נציגי ממשל והן גורמים מהענף, אשר בחנה את סוגיות הבטיחות ואת האפשרות לשנות את המגבלות הקיימות".

על פי הטיוטה שגובשה, יהיה אסור להשתמש במכשירים שכוללים תקשורת סלולרית, אך יהיה מותר להשתמש במכשירים דוגמת קוראים של ספרים אלקטרוניים ונגני מוזיקה, שאינם כוללים תקשורת סלולרית. זאת משום שעל פי FAA, התקשורת הסלולרית עלולה לפגוע ביכולת של המטוס ליצור קשר עם מגדלי פיקוח בקרקע. אולם, האפשרות להשתמש בטלפונים סלולריים תיבחן בכל זאת בנפרד.

אחת הבעיות היא שנוסעים רבים מפירים כיום את הכללים, או מתמרמרים כאשר מבקשים מהם לכבות את הטלפון לאחר שסוגרים את הדלת הראשית של המטוס. רבים מהנוסעים ששכחו בעבר לכבות מכשיר שנשאר בתיק וראו ששום נזק לא נגרם כתוצאה מכך, נוטים להניח שאין בכך משום סיכון רב.

הדו"ח הסופי אמור היה להופיע עד חודש יולי, אך המועד נדחה לסוף ספטמבר כדי להעניק ל-FAA שהות להשלים את הניסוח של הנחיות הבטיחות. עם זאת, לא ברור עדיין מתי הכללים החדשים יכנסו לתוקף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים