עידו גרין, גוגל: "אנחנו נמצאים רגע לפני המהפכה של פיתוח יישומי אינטרנט מונחי אובייקטים"

"אנו עוקבים אחר ההתפתחות של אפליקציות ווב מודרניות, ורואים דבר משותף לכל האפליקציות - האתגר הוא הסינכרון", אמר גרין - Developer Advocate בענקית האינטרנט, בכנס Devcon של אנשים ומחשבים ● סטיבן בלום ודורון שרמן, PubNub: "הפתרון שלנו הוא רשת כלל עולמית בזמן אמת, הפרושה על ידי 12 מרכזי מחשבים המסוגלים לחבר כל סוג של מערכת: החל מטלפונים ניידים בכל מערכת הפעלה ועד ליישומי דסקטופ"

"אנחנו נמצאים רגע לפני המהפכה של פיתוח יישומי אינטרנט מונחי אובייקטים, שיאפשרו גמישות גדולה יותר של העברת התכנים" – כך אמר עידו גרין, Developer Advocate בגוגל (Google), בכנס Devcon של אנשים ומחשבים שהתקיים ביום ה' האחרון בתל אביב.

"התפקיד שלי הוא לחבר את המפתחים לגוגל, להקשיב למשוב שלהם ולשפר את מוצרי גוגל ומערכת הקוד הפתוח Open Web. במסגרת זו אנו עוקבים אחר ההתפתחות של אפליקציות ווב מודרניות. אנו רואים דבר משותף לכל האפליקציות, האתגר הוא הסינכרון. אנחנו רוצים לתת API לסביבות הפיתוח כדי שהמפתחים יוכלו לעבוד מהר. אנחנו מאחסנים את הנתונים מקומית ומאחורי הקלעים דואגים לסינכרון".

לדבריו, "ב-HTML5 אנחנו מוסיפים תכונה ל-HTML, במהלכה אנו מאפשרים לדפדפן לדעת שאנחנו רוצים לעשות Cash לקבצים – ורק אם הם משתנים, הדפדפן יודע שיש גרסה חדשה והוא ילך לשרת, וכך ניתן יהיה להריץ את היישום מהר יותר. לא מדברים היום יותר על דפי אינטרנט, אלא על אפליקציות. אנחנו רוצים שתהיה לנו האפשרות לעבוד עם אפליקציות המטפלות ברכיבים".

המעבר לרכיבים, אמר גרין, נובע מהעובדה ש-Less is more. "אפליקציות טובות משתדלות להתמקד בדבר אחד ולעשות אותו טוב. אנחנו רוצים לעשות שימוש מחדש ברכיבים שעובדים היטב, ודואגים להפרדה בין הנתונים והתצוגה", אמר.

בהמשך המליץ גרין למפתחים לבחון את פרויקט אנגולר – פרויקט קוד פתוח שהוחל בגוגל. הוא שונה מאוד ממסגרות אחרות, ונוקט בגישה חדשה ל-HTML. לדוגמה, המערכת מודעת למשתמש ויודעת לבחון האם הוא צופה בסרט או שהחלונית בה הסרט רץ בכלל נמצא ברקע, והמשתמש נמצא בחלונית אחרת בדפדפן.

עוד הציג גרין תכונות חדשות של HTML5, שמעניקות כוח רב למפתחי ווב. דוגמאות: index db – בסיס נתונים לא סדרתי; יכולת לעבוד עם קבצים בינאריים וטקסטואליים; יכולת "להיות קרוב לברזלים", לדעת את המיקום של המשתמש וכיוון המכשיר; אפשרות לעשות Drag and Drop בין יישומים שונים; ויכולת ל-Web RTC, או בפשטות היכולת לבנות יישום דמוי סקייפ (Skype) בלי שום תוסף ג'אווה (Java) או פלאש (Flash).

סטיבן בלום, מייסד ו-CTO של PubNub. צילום: קובי קנטורסטיבן בלום, מייסד ו-CTO של PubNub מסן פרנסיסקו, ודורון שרמן, סגן נשיא לפיתוח בחברה, תיארו בכנס את החברה שפיתחה מערכות המאפשרות למפתחים לבנות אפליקציות באמצעותן ניתן לחבר בין משתמשים או התקנים בכל מקום בעולם בזמן אמת. "האפליקציות נעות בין טלוויזיה חברתית (טלוויזיה שאליה חוברו מרכיבים של רשת חברתית, כגון אפשרות לצופים לתקשר זה עם זה בצ'אט – א.ב), יישומים בתחום המסחר האלקטרוני, אוטומציה של תהליכי ייצור או משחקים מרובי משתתפים. בין לקוחות החברה חברות כמו Get Taxi, קומיגו (טלוויזיה דיגיטלית), וסולטו המספקת שירותי תמיכה מרחוק".

השניים אמרו, כי "הפתרון שלנו הוא רשת כלל עולמית בזמן אמת, הפרושה על ידי 12 מרכזי מחשבים המסוגלים לחבר כל סוג של מערכת: החל מטלפונים ניידים בכל מערכת הפעלה ועד ליישומי דסקטופ, לכל שרת – ומאפשרת לחסוך הרבה זמן וכסף למפתחי אפליקציות. זאת, כדי שיוכלו להשיק את האפליקציות שלהם הרבה יותר מהר, ולגדול במהירות ממספר קטן של משתמשים לקהל עצום. עוד מאפשר הפתרון לתת ללקוחות להתרכז בפיתוח האפליקציה, בלי לבזבז יותר מדי כסף ומאמץ על פיתוח התשתית שעליה האפליקציה מבוססת".

PubNub מספקים API של הרצת תוכנה בזמן אמת. "החלום שלנו", מספרים בלום ושרמן, "הוא שכאשר משתמש ירצה להוסיף למערכות שלו יכולות של הרצה בזמן אמת או לשלוח הודעות לכל מתקן או משתמש בעולם, הוא לא יחשוב פעם שנייה – הוא ישתמש בשירות שלנו במקום לכתוב את המערכות הללו בעצמו, כלומר ישתמש ב-API של PubNub".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים