ברגע האחרון: ממשלת סין החליטה לדחות את החיוב להתקין תוכנת צנזורה חדשה

ממשלת סין החליטה פעמיים לחייב להתקין את Green Dam, ופעמיים נוספות החליטה לדחות את החיוב ● הסיבה להחלטת הדחייה היא הביקורת שנשמעה על כך בסין ומחוצה לה ● גולשים סיניים: "אנחנו שמחים, קיבלנו את מה שרצינו"

אחרי שהודיעה, כי החל ב-1 ביולי תחייב למכור מחשבים חדשים עם תוכנת הצנזורה Green Dam, חזרה בה ולאחר מכן שבה להחלטתה המקורית, הודיעה אתמול (ג') ממשלת סין, כי היא דוחה את המועד שוב. ההחלטה נתקבלה לאחר שהכוונה לחייב את התקנת התוכנה במחשבים חדשים זכתה לביקורת רבה מצד גופים שונים, בסין ומחוצה לה.

ההודעה נמסרה על ידי סוכנות הידיעות הסינית הרשמית, קסינהווה, יום אחד בלבד לפני שהחיוב בהתקנת התוכנה במחשבים חדשים אמור היה להיכנס לתוקף.

ההחלטה של ממשלת סין גרמה לשמחה רבה בקרב גולשים במדינה. כ-200 מהם הגיעו לבית קפה אופנתי בבייג'ינג על מנת לחגוג את ההחלטה ולהביע את עמדתם בעד החלת חופש ביטוי במדינה הקומוניסטית. איי וויווי, מארגן האירוע, אמר ש-"זו דוגמה נדירה מאוד להחלטה של הממשלה הסינית להודיע על ביטול החלטה יום אחד לפני שהיא הייתה אמורה להתחיל להתבצע". לו יאוהווה, אחד ממשתתפי המסיבה, ציין ש-"אנחנו מאוד שמחים, כי השגנו את מה שרצינו". הוא וחבריו אף גילחו חלק מראשיהם יום קודם לכן, כך שניתן לראות בהם את האותיות U, C, K ו-F. "רצינו להראות לעולם מה אנחנו חושבים על Green Dam", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים