ה-BSA תובע חצי מיליון שקלים ממשרד האדריכלים HQ ארכיטקטים בגין שימוש בתוכנות ללא רישיון

בעקבות כתבה ששודרה בטלוויזיה, בה נראה מחשב של המשרד ועליו תוכנת אוטודסק, פנה ה-BSA ולמשרד האדריכלים ושאל אותו האם יש ברשותו תוכנה שכזו ● לאחר שב-HQ ענו בשלילה, שכר ה-BSA חוקרים פרטיים שהביאו הוכחות על כך שבניגוד לנאמר, דווקא כן נעשה שימוש בתוכנות אוטודסק במשרד, כמו גם בתוכנות של אדובי ● טרם הוגש כתב הגנה

ארגון ה-BSA, הנלחם כנגד השימוש בתוכנות פיראטיות ברחבי העולם, הגיש הבוקר (א') תביעה בסך חצי מיליון שקלים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, כנגד משרד האדריכלים HQ ארכיטקטים ומנהליו. עילת התביעה היא שימוש בתוכנות ללא רישיון. התביעה הוגשה על ידי משרד עו"ד נעמי אסיא ושות', הנציגים המשפטיים של ה-BSA בישראל.

בינואר השנה, כך נכתב בתביעה, סתיו שפיר – אז מועמדת מטעם מפלגת העבודה לרשימת הכנסת, הסתייעה במשרד HQ לטובת התמודדות עם בעיית יוקר הדיור במדינה. במסגרת התמודדותה זו, היא הופיעה בכתבה ששודרה בחדשות ערוץ 10. בכתבה, נטען בכתב התביעה, נצפתה שפיר מסתייעת בתוכנה מסוג אוטודסק (Autodesk), שהופיעה על גבי צג מחשב שבמשרד הארכיטקטים.

ארגון BSA ישראל פנה למשרד בעקבות שידור הכתבה, ושאל אותו האם יש ברשותו תוכנה שכזו. משרד HQ השיב לארגון בשלילה. בעקבות כך, שכר BSA ישראל חוקרים פרטיים ואלה הביאו הוכחות על כך שבניגוד לנאמר, דווקא כן נעשה שימוש בתוכנות אוטודסק במשרד, כמו גם בתוכנות של אדובי (Adobe).

כתב התביעה מתבסס על כמה סעיפי חוק: הפרת זכויות יוצרים, הפרת סימני מסחר, עוולות מסחריות, הפרת חובה חקוקה, פגיעה במוניטין, עשיית עושר שלא במשפט.

לדברי עו"ד אסיא, "הארגון חוזר וקורא לכל החברות והארגונים במשק לבצע בדק בית יסודי בכל הקשור לרישוי תוכנה בארגונם, ולוודא כי הם עושים שימוש בעותקי תוכנה ברישיון בלבד. תוצאות השימוש בתוכנות בלתי חוקיות הן חמורות ביותר, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת המוניטין".

עו"ד אסיא הוסיפה, כי "במהלך מבצע שערכנו באחרונה, קראנו לארגונים וחברות לבצע בדיקות רישוי בשיתוף ותוך קבלת מלוא הסיוע מאת חברי ארגון ה-BSA וללא חשש מסנקציות כלשהן, משפטיות או כספיות. שמחנו ללמוד כי אלפי ארגונים במשק הישראלי קיבלו את הצעת ארגון ה-BSA בשתי ידיים, פנו אל מומחי הרישוי אשר איישו את מוקד פניות הציבור, שהוקם לצורך הקמפיין ופעל במשך כל אותה תקופה, ביצעו בדק בית בכל נושא רישוי התוכנות בעסקם ופועלים כיום בצורה כשרה וחוקית. עתה יש לארגונים אלה את כמות הרישיונות המתאימה. ארגונים אשר בחרו להמשיך ולהשתמש בתוכנה ללא רישוי מתאים גם לאחר המבצע, צפויים לקבל פנייה מארגון BSA, אשר יפעיל כנגדם את האמצעים המשפטיים המצויים בידיו".

טרם הוגש כתב הגנה. לא נתקבלה תגובת משרד HQ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים