חורחה טיטינגר, מנכ"ל SGI: "הקו שמפריד בין מיחשוב עתיר ביצועים ל-Big Data הולך ומיטשטש"

"Big Data הוא מונח טרנדי, השאלה היא מה עושים אתו", אמר טיטינגר בראיון לאנשים ומחשבים, שהתקיים במהלך ביקור בן יום אחד שערך בישראל ● עם זאת, הוא אמר ש-"אנחנו עדיין בימים המוקדמים של המערכה מכדי לדעת מה באמת ההזדמנויות שטמונות בכך" ● הוא ציין ש-"יותר ויותר אנשים הולכים לענן" ואמר שהמגמה מזכירה לו את הסרט בחזרה לעתיד

"הקו שמפריד בין מיחשוב עתיר ביצועים (HPC) ל-Big Data הולך ומיטשטש", כך אמר חורחה טיטינגר, מנכ"ל ונשיא SGI (ר"ת Silicon Graphic International), בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במהלך ביקור שקיים באחרונה בארץ.

לדבריו, "Big Data הוא מונח טרנדי. השאלה היא מה עושים אתו. הטכנולוגיה כיום, הן בחומרה והן בתוכנה, מאפשרת לחברות להוציא ערך מה-Big Data. כמות המידע מתפוצצת. יש הרבה יותר מידע שמופק, למשל מחיישנים ומרשתות חברתיות, ולכן יש יותר צורך באחסון וביכולות ניתוח. אולם, אנחנו עדיין בימים המוקדמים של המערכה מכדי לדעת מה באמת ההזדמנויות שטמונות בכך".

טיטינגר התייחס בראיון גם למיחשוב ענן ואמר, כי מומלץ לאמץ אותו "בדרך מסוימת. השאלה היא איזה סוג של ענן – ציבורי, פרטי? יותר ויותר חברות רוצות ענן פרטי, מפני שהן חושבות שמדובר בדרך טובה יותר למטב את המשאבים שלהן, אולם ההבדלים בין שתי האפשרויות הללו הם באבטחה, שיתוף וכדומה".

"האם הכול הולך לענן? כנראה שלא, אבל יותר ויותר אנשים הולכים לכיוון. זה אפילו מצחיק, ממש כמו בסרט בחזרה לעתיד. אמרו שהמיינפריים ימות, והוא חוזר עכשיו בגדול], בצורת מכולות מחשוב ענקיות", הוסיף.

אם חברה הולכת לענן היא צריכה "לזרוק" את המשאבים הקיימים. זה יכול למנוע מחברות לעשות את המעבר?
"זה אולי ישפיע על קצב האימוץ של הענן, כי אנשים לא 'יזרקו' את הציוד הנוכחי שלהם עד שהוא ימצה את עצמו. בסופו של דבר, אני צופה שבעשרות השנים הבאות מודל השימוש יהיה היברידי".

טיטינגר, שהגיע לישראל ליום אחד, הצטרף ל-SGI לפני כ-15 חודשים, כשהחברה הגיעה לשפל שלא ידעה כדוגמתו בעבר. מאז היא מגלה שיפור ניכר בתוצאות העסקיות והכספיות. "התברר לי שיש לנו מוצרים נהדרים, אבל הרבה מהתהליכים העסקיים היו מקולקלים", אמר. "הדבר הראשון שעשיתי עם כניסתי היה לקבוע תוכנית אסטרטגית לכמה שנים, במטרה לתקן את המיקוד העסקי הקלוקל, את מנוע החדשנות ואת היכולת שלנו להוסיף ערך, ולהביא את החברה לביצועים טובים יותר. כמו כן, היה ברור לנו שאנחנו צריכים להיכנס מחדש, ובעוצמה, לתחום האחסון".

במהלך ביקורו נפגש טיטינגר עם אנשי TNN, חברה בת של רפק, שמפיצה את מוצרי SGI בישראל. הוא אף נועד עם מספר לקוחות ועם אנשי מלאנוקס, שנחשבת לספקית אסטרטגית של SGI, בגלל ערוצי האינפיניבנד שהיא מייצרת, שמשמשים לתעבורה מהירה בתוך רשתות של מוצרי החברה. "קיימת הלימה רבה בין מה שאנחנו עושים ובין מה שהשוק כאן צריך", אמר. "כמו כן, יש בישראל מגמות רבות של מחקר, יש כאן אוניברסיטאות שנוכל לעבוד איתן בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים