משרד התקשורת, בעקבות ההתפתחויות בתחום ה-VoIP: נאכוף את עיקרון ניטרליות הרשת

על פי עו"ד חיים גרון, מנכ"ל משרד התקשורת, המשרד גם לא יאפשר הפרעות לכניסתה של 018-אקספון כמפעילת סלולר וירטואלית על גבי התשתית של המפעילות הקיימות ● גרון אמר את הדברים בעקבות ידיעות על החתמת לקוחות של חברות הסלולר על הסכמה לחסום שירותי VoIP

חיים גרון, מנכ"ל משרד התקשורת בפועל, הורה לאגף הפיקוח במשרד לשלוח בימים הקרובים מכתבים לחברות התקשורת, ולהורות להן לעמוד בחובתן לשמור על ניטרליות ברשת; כך נמסר ממשרד התקשורת בעקבות פניית אנשים ומחשבים.

כזכור, שלשום (א') פנה איגוד האינטרנט הישראלי למשרד התקשורת בבקשה לטפל בנושא, בעקבות פרסומים בעיתונות על פיהם חלק מחברות הסלולר החתימו את לקוחותיהן על סעיפים המתירים להן לחסום או להאט העברת תכנים מסוימים, כמו יישומי VoIP (בפרט תוכנת סקייפ).

אתמול (ב') נוסף גורם חדש למשחק, כאשר נתן משרד התקשורת רישיון ניסוי שיווקי למתן שירותי VoB ל-018-אקספון. הרישיון יאפשר לחברה לבצע העברת שיחות קוליות על גבי רשתות תקשורת הנתונים הקיימות, באמצעות חייגן SIP המותקן על המכשיר ועושה שימוש בתשתית הסלולר הקיימת.

בעקבות החשש שמפעילות הסלולר הקיימות יערימו קשיים על ביצוע הרפורמה, אמר גרון, כי משרד התקשורת לא יאפשר הפרעות לכניסתה של 018-אקספון לשוק. ההערכה היא, כי ספקיות אינטרנט נוספות יבקשו רישיון לניסוי שיווקי, וגם הן צפויות לקבל אותו. כך תתאפשר תחרות בענף הסלולר, כאשר לפחות חלק מהשיחות – למשל, שיחות לקווים נייחים – יוצעו על ידי הספקיות הווירטואליות בתעריפים מוזלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים