נתן פרידחי, טלדור: "Hadoop מאפשרת לארגונים לטפל בסוגי מידע שלא ניתן היה לטפל בהם בעבר"

"לאור ההתפתחות הגדולה בתחום, אנחנו ממליצים לארגונים ליישם תובנות שהושגו בעולם, ולקבל תובנות עסקיות רבות", אמר פרידחי - סמנכ"ל קבוצת המערכות בטלדור, בכנס Hadoop הראשון שנערך בישראל ● לדבריו, "Hadoop היא הפלטפורמה הטובה ביותר ליישום תובנות ולטיפול בכמות נתונים רחבת היקף - מול כל פלטפורמה אחרת"

"מזה שלושה עשורים קיימים במערכות ה-IT בארגונים נתונים ומידע שלא טופלו, כגון מידע מידע חזותי, לוגים, מידע מחוץ לארגון ומידע מחיישנים. הם לא טופלו כי היה קשה עד בלתי אפשרי לטפל בהם, או שהטיפול בהם היה יקר. טכנולוגיית Hadoop מאפשרת כיום לעשות זאת ואף לקבל תובנות עוצמתיות ממידע זה", כך אמר נתן פרידחי, סמנכ"ל קבוצת המערכות בטלדור.

פרידחי דיבר בפתחו של כנס Hadoop הראשון שנערך בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') במלון שרתון בתל אביב. את המליאה המרכזית באירוע הנחתה איילת ניצן, מנהלת השיווק של טלדור.

לדברי פרידחי, "לאור ההתפתחות הגדולה בתחום, אנחנו ממליצים לארגונים ליישם תובנות שהושגו בעולם, ולקבל תובנות עסקיות רבות. ארגונים נדרשים היום להביא הרבה מאוד תובנות מכמות אדירה של נתונים – מחוץ ובפנים הארגון", אמר פרידחי. "Hadoop היא הדרך הזולה, היעילה המהירה ובעלת החזר השקעה הכי טוב ומהיר ליישום תובנות בעולם ה-Big Data. זו הפלטפורמה הטובה ביותר ליישום תובנות ולטיפול בכמות נתונים רחבת היקף – מול כל פלטפורמה אחרת".

Hadoop, הסביר פרידחי, "היא טכנולוגיית קוד פתוח מבוססת ג'אווה (Java), אשר אומצה על ידי גוגל (Google). היא לוקחת את תשתיות ה-IT עם מערכות האחסון, 'מפצלת' אותן ומפעילה עליהן תהליך של Map reduce. כיום, רוב המידע המטופל הוא מובנה, ומצוי בעולמות ה-CRM, המלאי, ה-BI ובמערכות התפעוליות. בשאר המידע, זה הלא-מובנה, המורכב והמסובך, המצוי מחוץ למערכות הארגונית – לא טיפלנו, כי לא ידענו כיצד לעשות זאת, איך לשמור, לטפל ולאחזר את הנתונים".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

בהמשך, נתן פרידחי מענה לשאלות נפוצות: "האם פרויקטי Hadoop יקרים? ניתן לעשות פרויקט בתחום תוך כמה חודשים, בזמן קצר בעלות נמוכה יחסית וליצור תועלות עסקיות. האם ישנם כלים ומוצרים לעולם זה? כיום כבר לא שואלים האם יש גרסה ל-Hadoop, אלא מתי תהיה אם אין עדיין. לרוב המוצרים כבר יש מתאמים ל-Hadoop. האם פרויקטים בתחום מהווים תחליף לפרויקטי BI? לא, הם אינם מחליפים את עולמות ה-BI הרגילים. מדובר בטיפול במידע אחר, לא מובנה, מורכב, מסובך וחיצוני. בסוף אולי הנתונים יתחברו לטובת תמונה רציפה ואחידה אבל הם לא מתחרים בעולם ה-BI, אלא משלימים אותו".

פרידחי סיים בציינו, כי "האתגרים של הארגונים דומים, ולכן אף אם הארגונים שונים, התועלת העסקית שניתן להפיק ממימוש פרויקטים בתחום – זהה".

אדיר שרעבי, מנהל תחום פלטפורמות הנתונים בקונדואיט. צילום: ניב קנטוראדיר שרעבי, מנהל תחום פלטפורמות הנתונים בקונדואיט, תיאר בכנס פרויקט Hadoop שבוצע בחברה. קונדואיט, סיפר, מספקת פתרונות לייצור ולהפצת תוכן באינטרנט ובסלולר, באמצעות יכולת לייצור סרגלי כלים לדפדפני אינטרנט (Toolbars), תוך אפשרות ליצירת סרגל כלים מותאם אישית. המודל העסקי של החברה מתבסס על חלוקת רווחים עם בעלי תוכן ויישומים, על בסיס החיפוש המבוצע בסרגלי הכלים.

הפרויקט, אמר, החל במרץ 2010 וממשיך בימים אלה. "זה לא פרויקט קלאסי שמתחיל ונגמר, אלא כזה שמתפתח במהלך הזמן", אמר שרעבי. "במסגרתו, הקמנו פלטפורמת מידע, אשר במכרזה עמד השימוש בטכנולוגיית Hadoop".

המניע לפרויקט, הסביר, "היה הצורך לזהות משתמשים חדשים מתוך דיווחים שנשלחים מהמוצר. ביצוע הפעולה בטרם הפרויקט עמד על כעשר שעות, ולאחר מימוש הטכנולוגיה הוא התקצר לכדי 30 דקות בלבד. הדבר התאפשר באמצעות אשכול של 125 שרתים, אשר מטפלים בנפח נתונים של 1.2 פטה-בייט. הוא נבנה והוקם בצורה הדרגתית בדטה-סנטר של החברה".

לדברי שרעבי, "בפרויקט מסוג זה, ההון האנושי הוא הנכס החשוב ביותר ומהווה גורם משמעותי בהצלחת הפרויקט". הוא סיכם באומרו, כי "באמצעות הפלטפורמה שהקמנו, מיצבנו את קונדואיט כחברה מונחית נתונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים