בזק מאבדת גובה: ההכנסות ירדו ב-12% והרווח הנקי לבעלי המניות – ב-15%

הקבוצה החלה את 2013 עם ירידות בולטות בהכנסות וברווח הנקי, כתוצאה מהתחרות הגוברת בשוק הסלולר ● בזק רשמה ברבעון הכנסות בסך של כ-2.5 מיליארד שקלים ורווח נקי לבעלי המניות של 497 מיליון ● למרות הירידות, בבזק שומרים על אופטימיות

התחרות בשוק הסלולר ממשיכה להשפיע לרעה על התוצאות העסקיות של חברות בתחום, ובכלל זה של קבוצת בזק, שפלאפון היא חלק ממנה. על פי הדו"חות שפרסמה הבוקר (ב') הקבוצה לרבעון הראשון של 2013, ההכנסות שלה ירדו במהלך התקופה ב-12.2% והרווח הנקי לבעלי המניות קטן ב-14.6%.

בזק רשמה במהלך הרבעון הכנסות בסך של 2.41 מיליארד שקלים לעומת 2.74 מיליארד ברבעון הראשון של 2012. כאמור, הירידה בהכנסות נבעה בעיקר ממגזר הסלולר, ובמיוחד ממכירות ציוד קצה סלולרי.

הירידה הניכרת בתוצאות פעילות הסלולר של הקבוצה ברבעון הראשון של השנה השפיעה גם על הרווחיות של בזק. הרווח הנקי שלה לבעלי המניות עמד על 497 מיליון שקלים בהשוואה ל-582 מיליון. הרווח התפעולי קטן ב-10.5% ל-761 מיליון שקלים אל מול 850 מיליון. ה-EBITDA ירד ב-9.9% ל-1.09 מיליארד שקלים לעומת 1.21 מיליארד וה-EBITDA השולי עמד על 45.3% בהשוואה ל-44.1%.

תזרים המזומנים מהפעילות השוטפת של קבוצת בזק הסתכם ברבעון המדווח ב-972 מיליון שקלים אל מול 998 מיליון – ירידה של כ-2.6%. לעומת זאת, תזרים המזומנים החופשי (התזרים השוטף פחות הוצאה על רכוש) הסתכם ב-726 מיליון שקלים לעומת 585 מיליון – צמיחה של 24.1%. העלייה בתזרים המזומנים החופשי נבעה ממיצוי גל ההשקעות של התקופה האחרונה לנוכח השלמת פרויקט ה-NGN והכבל התת ימי.

שאול אלוביץ', יושב ראש בזק, בחר להביע לאחר פרסום התוצאות אופטימיות ואמר, כי "אני משוכנע שקבוצת בזק תשמור על מובילותה".

דודו מזרחי, משנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי של בזק, אמר ש-"התוצאות הכספיות שמציגה הקבוצה הן תוצאה של מיקוד החברות בה בהשגת יעדיהן. קבוצת בזק הייתה, ונותרה, אי של יציבות בתוך שוק סוער ותחרותי, תוך שהיא ממשיכה להפגין כושר ייצור מזומנים גבוהים במיוחד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. gera

    מקווה שהרווח ימשיך לרדת, אולי יבינו ש"שוק" עדיף על מחיר אחיד לכולם.

אירועים קרובים