הערב: דיון חירום של ראשי תעשיית ההיי-טק עם המדען הראשי

ראשי האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות יזמו דיון עם המדען הראשי, אבי חסון, על רקע הדיווחים הסותרים ממשרד האוצר לפיהם צפויים קיצוצים בתקציבו למתחת לרף מיליארד השקלים ● גורמים ממשרד האוצר טוענים שמדובר בשמועות חסרות שחר, וכי התקציב ישאר כפי שהיה ב-2012

ראשי תעשיות ההיי-טק המתקדמות יתכנסו הערב (א') לדיון חירום עם המדען הראשי, אבי חסון. זאת על רקע הידיעות הסותרות על כוונת האוצר לקצץ בצורה דרסטית בתקציב המדען הראשי, להיקף של פחות ממיליארד שקלים. את הדיון יזמו ראשי האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI). בדיון צפויים להשתתף, בין היתר, היזם יוסי ורדי, מנכ"ל נייס זאביק ברגמן, היזם דב מורן, מנכ"ל קבוצת רדזוהר זיסאפל, ומנהל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט (Microsoft) ישראל – יורם יעקבי.

ראשי התעשייה צפויים להזהיר את המדען הראשי, כי על פי המידע שמגיע ממשרד האוצר, הצעת התקציב החדשה פירושה מכת מוות למו"פ הישראלי – ובעקבותיה לכלל התעשייה. הקיצוצים בתקציב המדען נמשכים מזה מספר שנים, כאשר ב-2012 התקציב הגיע לשפל של 1.5 מיליארד דולרים – וגם זאת לאחר תוספת של 400 מיליון שקלים שהממשלה העניקה למדען עקב המצוקה הקשה. כעת, קיבלו ראשי התעשייה מידע לפיו הקיצוץ יהיה שוב ברמה כזו שלא תאפשר פעילות סדירה.

המדען הראשי כבר החל בהכנת תוכניות חירום לביטול חממות כדי להיערך למסגרת התקציבית החדשה. לעובדה זו לא מוכנים להסכים ראשי התעשייה, כאמור, וזו הסיבה להתכנסות הדחופה. בישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה, שנערכה בשבוע שעבר, הזהיר יו"ר הוועדה חבר הכנסת משה גפני, כי לא יאפשר עוד קיצוץ בתקציבי המדע והמדען.

בתוך כך, פרסמו גורמים מתוך משרד האוצר הודעה לא רשמית, לפיה הטענה כי התקציב יירד אל מתחת למילארד שקלים היא חסרת שחר. לטענתם, התקציב לא יקוצץ באופן משמעותי – וייתכן שאף יישאר ברמתו משנה שעברה. גורמים אחרים הביעו ספק רב אם התקציב יהיה בהיקף של 1.57 מיליארד שקלים – הכולל את התוספת המדוברת של 400 מיליון שקלים – או שיעמוד על התקציב המקורי של מיליארד שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים