הופעת הבכורה של Pivotal One – גדול, מהיר וזריז

"הפלטפורמה שלנו, שתשב מעל בסיסי הנתונים בענן, צריכה קודם כל לאפשר טעינה ואחסון של כמות גדולה של נתונים", כך אמר פול מריץ, מנכ"ל Pivotal, עת הציג את מוצר הדגל של המיזם מבית EMC

פול מריץ, מנכ"ל המיזם Pivotal, הציג בכנס EMC World 2013 את מוצר הדגל של החברה החדשה: Pivotal One, פלטפורמה כשירות לניהול ופרישת יישומים, שיהיה זמין לקראת סוף השנה. גדול, מהיר, גמיש – אלה מילות הקוד של המוצר, שיתאים לעולם החדש של מיחשוב ענן ו-Big Data. וזה ההסבר: גדול – קליטה ואחסון של שטף אדיר של נתונים, מהיר – עיבוד וניתוח מהיר ובזמן אמת של ים הנתונים, וגמיש – פרישת יישומים מהירה להשגת ערך מהיישומים.

Pivotal, "החברה החדשה במשפחת EMC", כפי שמכנה אותה מריץ, הוקמה לפני כחצי שנה על ידי EMC ו-VMware במטרה לבנות פתרונות לפיתוח מהיר של יישומים בעידן ה-Big Data ומיחשוב הענן. למיזם החדש נוצקו נכסיה של EMC, יחד עם נכסים נוספים של VMware, כמו Cloud Foundry ,SpringSource ו-GemStone שלה. EMC העבירה את גרינפלאם (Greenplum), אותה רכשה לפני כשנתיים, ואת Pivotal Labs, שאותה רכשה בשנה שעברה. כך נוצר ארגון וירטואלי, שמעסיק כיום 1,300 עובדים, המתמחה בפתרונות לפיתוח מהיר של יישומים שמתאימים לגישה החדשה של מרכזי נתונים חכמים.

מריץ, שבעבר כיהן כמנכ"ל WMware, הציג את המוצר החדש בהרצאת המליאה בפני אלפים ממשתתפי הכנס, והבטיח שהחברה תשמור על גישה פתוחה ותאפשר למשתמשים תמיכה בכל פלטפורמת ענן. "אנחנו לא רוצים שהדור השלישי של היישומים יילך לאחור ויהיה כמו בדור הראשון של המיינפריים, כאשר יישומים שנבנו לתשתית של יצרן מסוים נאלצו להישאר קשורים לנצח לאותו יצרן", אמר מריץ. לדבריו, "אנחנו לא רוצים שהלקוחות ייבנו יישומים לענן של אמזון וייאלצו לשלם לאמזון (Amazon) 'מס' למשך כל מחזור החיים שלה. הפלטפורמה שלנו צריכה להתאים לכל סביבת ענן שקיימת בשוק, ולכל תשתיות החומרה הקיימות. אנחנו צריכים לאפשר פרישת יישומים גמישה ובלתי תלויה בחומרת ענן כלשהי, כמו שעשתה מערכת ההפעלה הפתוחה לינוקס (Linux), שאפשרה אי תלות בחומרת השרתים".

הקהל הרב ב-EMC World 2013, על רקע מנכ"ל EMC - ג'ו טוצ'י

כמו כל עמיתיו הנואמים מהנהלת EMC, הוא הדגיש את ההזדמנויות האדירות שגלומות בהררי הנתונים הקיימים היום בקרב הארגונים, ואת הערך העסקי שיוכלו להפיק מהם – הגדול בהרבה ממה שהם מפיקים מהם כיום. "אבל", הוא אמר, "בסופו של יום, מה שחשוב הוא לא הנתונים עצמם, שכן הם חסרי ערך לחלוטין אם אין לנו את היישומים המתאימים שמאפשרים לנו 'לעורר אותם לחיים', ולפעול באמצעותם בדרך המאפשרת לבנות מודלים עסקיים חדשים".

"הפלטפורמה שלנו, שתשב מעל בסיסי הנתונים בענן, צריכה קודם כל לאפשר טעינה ואחסון של כמות גדולה של נתונים". פול מריץ, EMCמריץ המשיך ואמר, כי "הפלטפורמה שלנו, שתשב מעל בסיסי הנתונים בענן, צריכה קודם כל לאפשר טעינה ואחסון של כמות גדולה של נתונים. היא צריכה לאפשר בנייה ופרישה זריזה של יישומים, לקלוט לתוכה ולהגיב בזמן אמת לכמות אדירה של האירועים שמגיעים מהחיישנים המוטמעים היום כמעט בכל דבר בעולם, ושולחים את הנתונים שלהם באמצעות האינטרנט למאגרי הנתונים. המשמעות היא שארגונים צריכים להגיב הדרך מהירה, בזמן אמת, לא רק למידע המובנה המאוחסן בדטה סנטרים שלהם, אלא גם לשטף האדיר של מידע לא מובנה שמגיע כל רגע, כל הזמן".

מוצר ה-Pivotal One משלב את הנכסים ששולבו בחברה, כמו גרינפלאם לעיבוד ותחקור In Memory, וכן Gemfire לטרנזקציות In Memory מהירות. כמו כן, טכנולוגיות Spring ו-Vfabric, כמו גם Pivotal Labs, מאפשרים פיתוח ושילוב מהיר של יישומים, זאת בתמיכה של ה-Cloud Foundry של VMware. כל היכולות האלה יפעלו מעל מערכת הקוד הפתוח Hadoop לניהול נתונים לא מובנים – וכך יאפשר המוצר החדש לבצע אנליזות ובדיקות על כמות הנתונים האדירה.

מריץ הזכיר את ההשקעה של 105 מיליון דולרים של ג'נרל אלקטריק (General Electric) בחברה, המעידה, לדבריו, "שהזרמת ההון הזאת היא הצבעת אמון בפלטפורמה של Pivotal", שתסייע להם לשנות את המודלים העסקיים שלהם. מבחינת ג'נרל אלקטריק, השינוי יתבטא במעבר ממכירת חומרה ישירות לארגונים למודל של שירות, שבו היא תמכור זמן חומרה כשירות.

הכותבת היא שליחת אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים