ארצות הברית: הוגשה הצעת חוק נגד ריגול תעשייתי וגניבת סודות מסחריים ממחשבים

ההצעה הוגשה על ידי ארבעה סנאטורים בולטים משתי המפלגות, בהם ג'ון מק'קיין ● מטרת ההצעה היא ללחום במציאות שבה חברות אמריקניות משקיעות מיליארדים במחקר ופיתוח, בעוד שחברות זרות מנסות לגשת באופן בלתי חוקי למחשבים, כדי לגנוב את המידע של החברות האמריקניות ולפתח מוצרים מתחרים זולים יותר ● היוזמים מבקשים להסמיך את נשיא ארצות הברית לאסור על סחר עם "חברות שנהנות מתוצאות הגניבה"

קבוצה של סנאטורים בכירים, הן מהמפלגה הרפובליקנית והן מהמפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, הגישה אמש (ג') הצעת חוק חדשה נגד ריגול תעשייתי באמצעות מחשבים וגניבה של מידע מסחרי יקר ערך מחברות בארצות הברית.

הקבוצה כוללת ארבעה סנאטורים רבי עוצמה – קרל לוין וג'יי רוקפלר מהמפלגה הדמוקרטית וג'ון מק'קיין וטום קובורן מהמפלגה הרפובליקנית – שאיחדו כוחות כדי להגיש במשותף את הצעת החוק, שאמורה לסייע במניעת גניבה של קניין רוחני מחברות במדינה.

ההצעה נועדה ללחום במציאות שבה חברות אמריקניות משקיעות מיליארדים במחקר ופיתוח, בעוד שחברות זרות מפעילות אמצעים לגישה בלתי חוקית למחשבים, כדי להניח יד על פירות המחקר האמריקני, שמסייע להן לפתח מוצרים מתחרים במחיר נמוך יותר.

הגנרל קית אלכסנדר, מנהל הסוכנות לביטחון לאומי ומפקד הפיקוד המקוון של ארצות הברית, כינה את התופעה "ההעברה הגדולה ביותר של הון בהיסטוריה".

על פי ההאשמות, סין מנהלת את הפעילות הענפה ביותר של ניסיונות גניבה מחברות בארצות הברית. מחוקקים אמריקניים טוענים שההיקף הכולל של הנזקים שנגרמו לחברות במדינה כתוצאה מגניבה של סודות מסחריים הגיע ב-2012 ליותר מ-300 מיליארד דולרים, כאשר רוב הנזק נגרם מריגול תעשייתי שמקורו בסין.

לוין, המשמש כיושב ראש הוועדה של הסנאט לשירותים מזוינים, אמר שהחוק החדש יסייע לעודד את העסקים והחדשנות בארצות הברית. "עלינו למגר את כל מי שאחראי לגניבה מקוונת ולהסמיך את הנשיא לפגוע בגנבים במקום הכואב ביותר – בכיס – באמצעות חסימת ייבוא של מוצרים ואיסור על סחר עם חברות שנהנות מתוצאות הגניבה", אמר.

הקונגרס המפולג של ארצות הברית לא קידם הצעות חוק רבות בשנים האחרונות, אך נוכח החשיבות של הנושא, התאחדו גורמים משתי המפלגות בניסיון לקדם את המלחמה בגניבה המקוונת של סודות מסחריים מחברות בארצות הברית. יוזמי הצעת החוק מסרו, כי הנושא זוכה "לעדיפות גבוהה" מצד מנהיג הרוב בסנאט, הארי רייד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים