משה בר-שלמה מונה למנהל תכנית מעבר צה"ל לדרום בבינת תקשורת מחשבים

במסגרת תפקידו החדש, יהיה אחראי בר-שלמה על כל היבט יישומי התוכנה בפרויקט עיר הבה"דים בו זכתה החברה, ויוביל את יישום תכניות החברה בכלל הפרויקטים העתידיים המתוכננים במסגרת המעבר של צה"ל דרומה ● "עובדים רבים של בינת יהיו מעורבים בפרויקטים בזוויות שונות ומתחומי מקצוע והנדסה שונים, תוך טיפול בהיבטי אבטחת מידע, מערכות בקרות גישה, מערכות הגנה היקפית, מערכות וידיאו, תשתיות רשתות מיחשוב, דטה-סנטר, ועוד", אמר בר-שלמה לאנשים ומחשבים

משה בר-שלמה (מב"ש) מונה למנהל תכנית מעבר צה"ל לדרום בבינת תקשורת מחשבים מקבוצת רד-בינת. במסגרת תפקידו החדש, יהיה אחראי בר-שלמה על כל היבט יישומי התוכנה בפרויקט עיר הבה"דים בו זכתה החברה, ויוביל את יישום תכניות החברה בכלל הפרויקטים העתידיים המתוכננים במסגרת המעבר של צה"ל דרומה. בנוסף, יוביל וירכז בר-שלמה את ניהול תפיסת העבודה, הפיתוח והיישום של בינת בפרויקטים מבוססי תוכנה.

לבר-שלמה ניסיון רחב בניהול עסקי, ניהול פרויקטים וכן בניהול יחידות מחשב. קודם לתפקידו הנוכחי שימש כסגן נשיא בכיר בנס טכנולוגיות וכמנהל המגזר הציבורי והביטחוני. לפני כן כיהן כמנהל הפעילות הישראלית של HP Business Service, ומילא מספר תפקידים ב-EDS ישראל, בהם סמנכ"ל התפעול וסמנכ"ל המכירות, השיווק והפיתוח העסקי. בר-שלמה כיהן גם בשורת תפקידים במשרד ראש הממשלה, בתעשייה הצבאית וביחידה 8200. הוא בוגר ממר"מ, בעל תואר MSc במערכות מידע מאוניברסיטת תל אביב ו-Bs.c במתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע.

"אני חובש כמה כובעים בתפקיד החדש", הסביר בר-שלמה בראיון לאנשים ומחשבים. "האחד הוא מנהל תוכנית המעבר לנגב, שם אני אחראי על מרכיבי יישומי התוכנה בשלב ההקמה של עיר הבה"דים. כעת אנו עובדים על התכנונים. עובדים רבים של בינת יהיו מעורבים בפרויקטים בזוויות שונות ומתחומי מקצוע והנדסה שונים. זאת, תוך טיפול בהיבטי אבטחת מידע, מערכות בקרות גישה, מערכות הגנה היקפית, מערכות וידיאו, תשתיות רשתות מיחשוב, דטה-סנטר, ועוד. לאחר ההקמה נהיה אחראים על תפעול של הרבה מערכות של ניהול נכסים. ההקמה תחל בסוף 2014 וצפויה להסתיים בסביבות 2016. בנוסף, אנו נערכים לשלב התפעול. כובע נוסף שלי הוא טיפול בהיערכות לפרויקטים נוספים של מעבר צה"ל לנגב. בנוסף, אעסוק בנושא פרויקטים אסטרטגיים של בינת תקשורת".

כזכור, חברת הבנייה מנרב, שבשליטת אברהם קוזניצקי, זכתה בפברואר אשתקד במכרז של משרד הביטחון להקמת עיר הבה"דים – קריית ההדרכה של צה"ל בנגב. מנרב ניגשה למכרז עם החברות בינת תקשורת ואלקטרה. במסגרת המכרז, שנערך בשיטת PPP (ר"ת שותפות פרטית-ציבורית), תקים הקבוצה הזוכה את תשתיות המבנים ומערכי המיחשוב והתקשורת, תתחזק אותם לתקופה של 25 שנים ולאחריהן תחזיר אותם למדינה.

היקפו הכספי של פרויקט הענק קשה לכימות: יש האומרים שיעמוד על 10 מיליארד שקלים ויש המעריכים כי יאמיר ל-20 מיליארד שקלים. חלקה של בינת תקשורת בשותפות בקבוצה עומד על 19% וחלקו של ה-ICT בפרויקט, אותו תבצע בינת, עומד על 15% – משמע 1.5 עד 3 מיליארד שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים