אורקל: ההכנסות הרבעוניות ירדו בכ-5% והרווח הנקי – בכ-7%

הכנסות החברה ברבעון האחרון של שנתה הכספית 2009 עמדו על 6.86 מיליארד דולרים, והרווח הנקי - על 1.89 מיליארד ● בכל השנה, עלו הכנסותיה של אורקל ב-3.66%, והרווח הנקי - ב-1.3% ● תוצאות אלה טובות יותר מהערכות האנליסטים, שניבאו לחברה הכנסות של 6.47 מיליארד דולרים

הרבעון האחרון של שנתה הכספית 2009 עבר על אורקל בירידות, אם כי מתונות, יחסית לחברות אחרות בשוק. ההכנסות הרבעוניות של החברה ירדו ב-5.22% – 6.86 מיליארד דולרים לעומת 7.24 מיליארד ברבעון האחרון של שנתה הכספית 2008. הכנסות החברה בכל השנה רשמו עליה של 3.66% לעומת השנה הכספית 2008, והגיעו ל-23.25 מיליארד דולרים לעומת 22.43 מיליארד. הרווח הנקי הרבעוני רשם ירידה של 7.17%, ועמד על 1.89 מיליארד דולרים לעומת 2.04 מיליארד, או 0.39 דולרים למניה – ירידה של 2.63% לעומת 0.38. הרווח הנקי שלא במסגרת GAAP עמד על 2.32 מיליארד דולרים – קיטון של 4.56% לעומת 2.43 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח נקי למניה שלה שלא במסגרת GAAP הגיע ל-0.47 דולרים –  ירידה של 2.08% לעומת 0.48. בחישוב שנתי, הגיע הרווח הנקי ל-5.59 מיליארד דולרים – גידול של 1.3% לעומת 5.52 מיליארד ב-2008, או 1.09 דולרים למניה – עליה של 2.83% לעומת 1.06.

הכנסותיה הרבעוניות של אורקל ממכירת רישיונות פחתו ב-12.72%, והגיעו ל-2.74 מיליארד דולרים לעומת 3.14 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הקודמת. לעומת זאת, ההכנסות שלה משירותי תמיכה ועדכוני תוכנות קיימות גדלו ב-7.84% ל-3.05 מיליארד דולרים לעומת 2.83 מיליארד. ההכנסות משירותים כלליים ירידה של 15.81%, והגיעו ברבעון המדווח ל-1.07 מיליארד דולרים לעומת 1.28 מיליארד. בפילוח שנתי, ירדו הכנסות החברה ממכירת רישיונות בכ-5% – 7.12 מיליארד דולרים. הכנסותיה של אורקל משירותים ירדו בשיעור דומה, והגיעו ל-4.38 מיליארד דולרים. לעומת זאת, ההכנסות מתמיכה ועדכוני תוכנות רשמו עליה גדולה שיותר – של כ-14% – והגיעו ל-11.75 מיליארד דולרים.

התוצאות שהציגה אורקל טובות יותר מהערכות האנליסטים, כי הכנסותיה של החברה יסתכמו בשנתה הכספית 2009 ב-6.47 מיליארד דולרים בלבד. בנוסף, הם העריכו, כי הרווח הנקי של אורקל למניה יעמוד על 0.44 דולרים.

לנוכח הירידה הצפויה בהכנסות, עשתה הנהלת החברה מאמצים להקטין את ההוצאות. ואמנם, ההוצאות התפעוליות פחתו ברבעון האחרון של שנתה הכספית 2009 ל-3.98 מיליארד דולרים – קיטון של 6.82% לעומת 4.27 מיליארד ברבעון המקביל בשנתה הכספית 2008. הוצאות השיווק והמכירות פחתו בכ-13% ל-1.33 מיליארד דולרים לעומת 1.53 מיליארד. ההוצאות על שירותים ירדו בכ-17%, והגיעו ל-886 מיליון דולרים לעומת 1.07 מיליארד. הירידה בהוצאות על מחקר ופיתוח הייתה קלה בלבד – 731 מיליון דולרים לעומת 733 מיליון. בעקבות כך, הרווח התפעולי הרבעוני ירד ל-2.88 מיליארד דולרים – קיטון של 2.93% לעומת 2.97 מיליארד ברבעון האחרון של שנתה הכספית 2008 של אורקל. הרווח הגולמי השולי עמד על 42.03% לעומת 41.04%.

אורקל סיימה את השנה עם מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך של כ-9 מיליארד דולרים – עליה של 8.87% לעומת 8.26 מיליארד בסוף שנתה הכספית 2008. סך ההוצאות השוטפות עמד על 47.42 מיליארד דולרים – עליה של 0.31% לעומת 47.27 מיליארד.

ג'ף אפשטיין, מנהל הכספים של אורקל, אמר בתגובה לתוצאות הרבעוניות, כי הן "טובות יותר ממה שציפינו". לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד החברה, בחר להתייחס לפיתוח החדש של החברה – ה-EXDATA – והגדיר אותו כ-"השקה המוצלחת ביותר של מוצר חדש בחברה מזה שלושים שנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים