ג'ף בזוס, מייסד אמזון, שלף מקרקעית האוקיינוס את מנועי הרקטות של החללית אפולו 11

משלחת חילוץ בסיוע ובמימון של בזוס שלפה את מנועי הרקטות של הסטורן 5, שהיו אחראים להטסת החללית לירח ב-1969 ● בזוס סיפר על חוויותיו: "זו הייתה הרפתקה מדהימה, גן פסלים מדהים של מנועים מעוותים, המספרים סיפור של להבות וסוף אלים"

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון

ג'ף בזוס, מייסד אמזון (Amazon), סייע במימון מבצע לשליפת מנועי הרקטות של החללית אפולו מקרקעית האוקיינוס האטלנטי ולשיקומם.

משלחת חילוץ בסיוע ובמימון של בזוס שלפה את מנועי הרקטות של הסטורן 5, שהיו אחראים להטסת החללית אפולו 11 לירח. כזכור, הייתה זו הטיסה בה דרכה כף רגלו של האדם לראשונה על הירח, ב-1969. מנועי הרקטות שכבו על קרקעית האוקיינוס משך ארבעה עשורים.

בזוס דיווח על הצלחתה של פעולת החילוץ בת שלושה השבועות באתר המשלחת. "הייתה זו הרפתקה מדהימה", הוא כתב. "ראינו עולם תת-ימי פלאי", מסר אתמול (ד') מייסד אמזון, "גן פסלים מדהים של מנועים מעוותים, המספרים סיפור של להבות וסוף אלים, ואשר מהווים עדות לתכנית אפולו".

לפני כשנה, הודיע בזוס כי סריקות סונאר במעמקי הים איתרו את החלק הראשון של המנועים ששימשו להטסת אפולו ההיסטורית בשנת 1969. החלק הראשון משלושה הושלך לים לאחר שהסתיים השימוש בדלק שהכיל, והם נפלו לאוקיינוס האטלנטי. תכנון מבצע החילוץ ארך חודשים. לפני שלושה שבועות בזוס וצוות החילוץ יצאו לאוקיינוס האטלנטי על ספינה ששימשה בעבר לחילוץ אוצרות מקרקעית הים.

"בעוד אני ביליתי חלק ניכר מהזמן במשלוח מיילים ובעבודה, הרי שהדבר לא מנע ממני להכיר את הקבוצה", כתב בזוס, שחלק ניכר מהכתיבה שלו הוקדש להבעות תודה והערכה לאנשי הצוות. הוא ציין, כי מי האוקיינוס הקרירים שמרו על המנועים במצב "נהדר", בעומק של יותר מ-14,000 מטר, והוסיף שקשה היה לפענח את המספרים הסידוריים שעל המנועים. אנשי נאס"א, מסר, יבדקו את החלקים שחולצו באופן מעמיק יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים