שטרית: "עם כל הכבוד לטכנולוגיית האיזוק האלקטרוני, אין בה טעם אם היא לא מצליחה להרתיע עבריינים"

פורום משותף של ועדות המדע והטכנולוגיה והפנים, בראשותו של ח"כ מאיר שטרית, ערך אתמול (ב') סיור במתקני חברת השמירה בפתח תקווה, שם מבצעים את השליטה והבקרה לפרויקט ● זאת, לקראת דיון בהצעת חוק שהגיש שטרית ולקראת מכרז חדש שייצא בקרוב ● מסתבר: כשליש מכלל ההפרות אינן מטופלות על ידי המשטרה

"עם כל הכבוד לטכנולוגיה המתקדמת שעומדת מאחורי פרויקט האיזוק האלקטרוני ששירות בתי הסוהר מפעיל באמצעות חברת השמירה G4S, אם גורמי האכיפה לא מצליחים לאכוף את החוק על אותם עצורים שמפרים את תנאי המעצר – אין שום ערך לטכנולוגיה", אמר אתמול (ב') ח"כ מאיר שטרית, יושב ראש הוועדה המשותפת של ועדת המדע הטכנולוגיה וועדת הפנים של הכנסת, שהתארחה במתקני החברה בפתח תקווה. בעיר זו פועל מוקד הבקרה הארצי שלה, המפקח על 1000 איש בישראל שנתונים כיום במעצר בביתם בעזרת אזיקים אלקטרוניים, חכמים, מבוססי חיישנים ו-GPS. אלה מאפשרים לעקוב אחר כל חריגה של כל עצור בכל הארץ. בדיון השתתפו ח"כ אריה ביבי, נציגים של שב"ס, משטרת ישראל, המשרד לביטחון פנים, משרד האוצר וחברות אבטחה.

הצורך במערך אזיקים אלקטרונים נובע עקב הצפיפות ההולכת ועולה במתקני המעצר. התוכנית אמורה לחול על עצורים משוחררים בערבות ועל אסירים משוחררים על תנאי. אנשי החברה סקרו בפני הוועדה כיצד פועלת המערכת ואת הנתונים אודות הגידול של השימוש באזיקים אלקטרונים. הם ציינו, כי מאחר שהפרויקט נמצא בניסוי, כלל המשאבים הפיזיים שעומדים לרשות החברה מוקצים אליו. הבקרה, הוסיפו, נעשית בחדר נפרד וסגור שאותו מאיישים עובדים ייעודיים המדווחים למשטרה על כל חריגה של עצירים אזוקים מתנאי המעצר שלהם. אולם תמונת המצב העגומה התבררה לאחר שהמשטרה אינה מצליחה ללכוד בזמן מהיר את העצירים שיוצאים מבתיהם ללא אישור או מפרים את תנאי המעצר.

מנתוני החברה עולה שממוצע הימים שבהם מפוקח נמצא באזיקים עומד על 179. עוד הוצגו ההגדרות של המוקד לגבי הפרות משמעת של האסירים וכמות ההפרות החודשיות. מנתונים אלה ניתן לראות שבחודשים נובמבר-דצמבר 2008 היו למעלה מ-6,000 הפרות, אך רק ב-4,000 מהמקרים נשלחו סיירים למוקד ההפרה.

ח"כ שטרית אמר, כי מצער לראות שפרויקט שהוא מאמין בו, והיה מהיוזמים להפעלתו, המראה יכולות טכנולוגיות מרשימות, לא מביא לכך שגורמי האכיפה לא מצליחים להעניש את העבריינים. "אני לא מצליח להבין מדוע עצירים עם אזיקים אלקטרונים שמפרים את תנאי הרישיון לא נשלחים מייד לכלא, שהוא החלופה הגרועה ביותר עבורם", אמר שטרית בציינו, כי בכוונתו לטפל בנושא זה, במסגרת הצעת החוק.

מערך ה-IT

אייל נאור, סמנכ"ל המיחשוב של חברת השמירה G4S, שנכח בדיון, אמר בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, כי מערך המיחשוב של החברה "יושב" בשני חדרי מחשב נפרדים פיזית, הנמצאים בשני בניינים שונים, אך מחוברים לוגית – יש להם את אותו דומיין. חדרי השרתים מופרדים תפעולית: חדר שרתים אחד מיועד לפעילות מבצעית והחדר השני מיועד לפעילות מנהלתית.

בפעילות המבצעית, השרתים המיועדים לתמיכה בפעילות של המוקדים השונים המופעלים על ידי מוקד 99. מערך המיחשוב של החברה מפעיל, בנוסף למוקד האזיקים האלקטרוני הייעודי, גם מוקדים עבור הבנקים השונים ומוקד נוסף – הגדול מסוגו – עבור לקוחות עסקיים ופרטיים.

הוא הוסיף, כי מערך המיחשוב מחובר לעשרים סניפים שונים של השמירה G4S ושל מוקד 99 ובכך מבטיח שהפעילות המבצעית המתבצעת הסניפים השונים נשלטת ממקור אחד ובניהול מרכזי ומאפשרת הפעלת מוקדנים וסיירים בהתאם לנהלי עבודה אחידים ולסדרי עדיפויות שנקבעות מראש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים