צה"ל יוצא להאחדה של מודולי ERP בזרועות ובחילות בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

במסגרת הפרויקט תבוצע האחדה רבה ככל האפשר של מודולים ומערכות ERP, בלי הקמת מנהלת ERP כלל צה"לית ● לפיכך ייצא אגף התיקשוב לשלושה עד ארבעה פרויקטים ויתחיל בשני עולמות - כוח אדם ולוגיסטי - בדגש על חילות המודיעין והאוויר ● ההחלטה על הפרויקט נתקבלה לאחר שהחלטה קודמת על פרויקט ERP כלל צה"לי התמסמסה

צה"ל יוצא בימים אלה לפרויקט במסגרתו יאוחדו מודולי ERP בזרועות ובחילות השונים – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

בתחילה היו בצה"ל מערכות ERP שונות: שלוש מערכות של סאפ (SAP) – בחיל הים, באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) ובמפקדת זרוע היבשה (מז"י), כאשר כל אחת מהן הינה בעלות של מאות מיליוני שקלים; שלוש מערכות נוספות מתוצרת אורקל (Oracle) – אחת בלהק ציוד של חיל האוויר, שנייה ביחידת מודיעין גדולה ושלישית היא מערכת שלא ניתן לחשוף פרטים לגביה; מערכת נוספת, אף היא של סאפ, הוטמעה לפני יותר משלוש שנים בפיקוד העורף, שמשתמש בה לחלוקת ערכות מגן. בנוסף, קיימת מערכת ERP ענקית מבית סאפ במשרד הביטחון.

לאחר שהחל לפני כמה שנים בהקמת מערכת ERP כוללת וביטל אותה, הצבא שוב יצא ב-2011 לפרויקט ERP כלל צה"לי. ההחלטה על כך נתקבלה על ידי הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ. היקף הפרויקט המתוכנן עמד על מאות רבות של מיליוני שקלים. בסופו של דבר, בשל המצב הכלכלי הקשה במדינה בכלל ובצה"ל בפרט, התמסמסה ההחלטה בשנה החולפת.

לאנשים ומחשבים נודע, כי סגן הרמטכ"ל הקודם, אלוף יאיר נווה, החליט על האחדה רבה ככל האפשר של מודולים ומערכות ERP, והנחה את אגף התיקשוב לפעול בהתאם. הוא קבע, כי ההאחדה תבוצע בלי הקמת מנהלת ERP כלל צה"לית, כפי שהיה בעבר. לפיכך ייצא אגף התיקשוב לשלושה עד ארבעה פרויקטים של האחדה ויתחיל בשני עולמות – כוח אדם ולוגיסטי.

ראש אגף התיקשוב, אלוף עוזי מוסקוביץ', אמר לאנשים ומחשבים, כי "קיימת בצה"ל החלטה מלפני שש שנים על הקמת מנהלת ERP – החלטה שבוטלה, בסופו של דבר. כיום אין ERP צה"לי, כל זרוע בצבא הטמיעה מערכת ERP כפי שנראה לה לנכון. זה הביא למצב של גידולי פרא".

"כעת, בכוונתנו להביא להאחדה רבה ככל האפשר בין המערכות, בדגש על אגף המודיעין וחיל האוויר", הוסיף. לדבריו, "איננו יכולים להרשות לעצמנו להשליך השקעות שקועות בנות מאות מיליוני שקלים לפח".

לפיכך, אמר האלוף מוסקוביץ', "נבחן את המערכות בכל אחת מהזרועות ונחליט איזו תהיה המערכת שתיבחר להיות המערכת העיקרית, לפי שילוב בין שני מדדים: היקף ההשקעה הכספי שנעשה במערכת ה-ERP עד כה והיכולת להטמיע את המערכת שנבחרה במקומות אחרים בצבא". הוא הדגיש, כי "אין מדובר ביצירת ממשקים בין מערכות קיימות".

יצוין, כי הפרויקט הוא תולדה של פשרה, לאחר שהאפשרויות האחרות נבחנו ולא מומשו: לבטל את מערכות ה-ERP של אורקל; ליצור ממשקים בין המערכות של סאפ ושל אורקל; או להמתין עד להתיישנות המערכות שאינן סאפ, דוגמת אורקל ומערכות מקומיות – ואז להחליפן באלה של סאפ.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    מישהו מבין מה בדיוק הולך להיות ? נראה לי שהולך להיות קרבות שין בשין של מי יותר טוב בלי מנהלת פרויקט ? או שלא הבנתי מה כתוב.

  2. מאור

    חוזרים שוב על אותה טעות ולא לומדים. למה ללכת על הפרוייקט המיותר הזה ? מה זה יתן ? וחוץ מזה שאותם "גידולי פרא" נוצרו גם בגלל שהאגף התנער (כמו כל גוף בצה"ל) מכל מה שלא נראה לו. זאת האמת. sorry

אירועים קרובים