מיכל דביר, מנמ"רית חיפה: "הרשתות החברתיות מייעלות את הטיפול בבעיות התושבים"

"דף הפייסבוק מאפשר לדווח על אירועי אבטחה ולהזניק למקום במהירות ניידות של העירייה, ומספק אפליקציות מפות לאיתור בתי מלון, מקלטים ציבוריים, פחי מחזור ועוד", אמרה דביר – מנמ"רית עיריית חיפה, בכנס המנמ"רים בשלטון המקומי ● יהוד מרסיאנו, באר שבע: "משרדי הממשלה שאמונים על נושא הסייבר לא נותנים פתרון - כל רשות מתגוננת עם האמצעים שלה"

"בעיריית חיפה החלטנו לאמץ את הרשתות החברתיות, ובימים הקרובים נעלה אתר המותאם לסלולר. מדיניות זו נועדה לפתוח ערוצי תקשורת עם התושבים בשילוב הרשתות החברתיות – ולקצר את זמני ההמתנה והתגובה לפניות התושבים", אמרה מיכל דביר, מנמ"רית עיריית חיפה. לדבריה, "בדף הפייסבוק (Facebook) של העירייה יש לנו כיום כ-55 אלף חברים, ובטוויטר (Twitter) קרוב ל-1,000 עוקבים. ביו-טיוב (YouTube) העלנו יותר מ-2,300 סרטונים שזכו ביותר מ-1.2 מיליון צפיות. בדף הפייסבוק העלנו אפליקציות, שבנוסף לתגובות הרגילות של התושבים, מאפשרות לייעל את הטיפול בבעיות. כך, נציגי העירייה זמינים בכל יום בשעות הקבלה לסייע באמצעות צ'ט".

דביר את הדברים בכנס המנמ"רים בשלטון המקומי שנערך ביום א' ב-"מלון בטבע" שבקיבוץ הגושרים. הכנס, שהינו ההשתלמות השנתית של פורום מנהלי מערכות מידע ברשויות המקומיות, מופק בשיתוף עם מרכז ההדרכה בשלטון המקומי, ועוסק בהישגי השלטון המקומי בתחום מערכות המידע. בכנס משתתפים כ-130 מנמ"רים ועובדים בכירים בתחום מערכות המידע בשלטון המקומי, ובתערוכה הצמודה לו מציגים ספקים מהתחום.

דביר המשיכה ופירטה אודות ייעול הטיפול בבעיות באמצעות הרשתות החברתיות. "עבור ילדים ובני נוער יש לחצן מצוקה שמביא אותם ישירות לשירות הפסיכולוגי. עבור הורים הקמנו פורום הורים, במסגרתו הם יכולים להתייעץ עם אנשי מקצוע: פסיכולוגים, יועצים חינוכיים ומנחי הורים", אמרה דביר.

יהוד מרסיאנו, מנהל מערכות מידע ותקשורת בעיריית באר שבעלדבריה, "דף הפייסבוק מאפשר גם לדווח על אירועי אבטחה ולהזניק למקום במהירות ניידות של העירייה, ומספק אפליקציות מפות לאיתור בתי מלון, מקלטים ציבוריים, פחי מחזור, גנים ציבוריים ועוד. כמו כן ניתן לקבל דרכו קופונים לאטרקציות של העירייה כמו גן חיות, תיאטרון ועוד'".

יהוד מרסיאנו, מנהל מערכות מידע ותקשורת בעיריית באר שבע, דיבר על סיכוני אבטחת מידע: "אני לא רואה שמשרדי הממשלה שאמונים על מטה הסייבר נותנים לנו פתרון או מעטפת. כל רשות מתגוננת עם האמצעים שלה; אין גוף ברמת המדינה שמנחה או מחייב לנקוט באמצעי מסוים כדי להתמודד עם התקפות במקרה הצורך. כרשות מקומית, אנחנו לא יכולים להתמודד לבד עם פעילות בסדר גודל כפי שמתרחש כיום בעולם. אם תשתיות המיחשוב יהיו תחת התקפה, וימנע הקשר עם התושבים, נהיה בבעיה גדולה – בפרט אם זה יקרה במקביל להתקפה פיזית".

אמיר זיו, מנהל מערכות המידע בעיריית הרצליהאמיר זיו, מנהל מערכות המידע בעיריית הרצליה, אמר כי "בתקופה האחרונה ביצענו כמה פעילויות שהביאו לחסכון משמעותי והתייעלות. ראשית, הוצאנו לאאוטסורסינג את פעילות הליבה ובכך חסכנו מאות אלפי שקלים בשנה. החברה לאוטומציה זכתה במכרז. שנית, שילבנו מערכת לחסכון בחשמל שחוסכת לנו עשרות אלפי שקלים בשנה, עם החזר השקעה תוך שנה. מערכת שלישית היא Fax to Mail, שחוסכת את עלויות מכשירי הפקס, ההדפסה, הנייר וכן הלאה. במקביל, פרסנו סיבים אופטיים והכנסנו תותחי לייזר לתקשורת מהירה ואמינה". הוא המשיך ואמר, כי "עבור אגף ההנדסה הכנסנו מערכת לזימון תורים באינטרנט, שמאפשרת לתושבים להזמין לעצמם תור. לאחרונה שילבנו גם מערכת פניות למוקד באמצעות סמארטפונים".

ליאורה שכטר
, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, אמרה כי "בעיריית תל אביב-יפו שוקדים בחודשים האחרונים על מהלך אסטרטגי כלל עירוני, בשם דיגיתֵל. המטרה היא לפתוח ערוץ שירות דיגיטאלי לתושבים ולמבקרים. בחודשים האחרונים השקנו כמה פרויקטים בתפיסה זו: פרויקט ה-Wi-Fi שנועד לספק אינטרנט אלחוטי חינם במרחב הציבורי, ונמצא בימים אלו בשלבי תכנון מתקדמים לפני יציאה לפריסה בשטח; מערכת המידע הגיאוגרפית ה-iView, המספקת כ-100 שכבות של מידע גיאוגרפי לתושב ולבעלי מקצוע בהם גנים, בתי ספר, גינות ציבוריות, פחי מחזור, תחנות תל-אופן ועוד; ומידע טקסטואלי, כמו דף זכויות בנייה חתום על ידי מהנדס העיר, המוצג בזמן אמת ובחינם".

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו

לסיום, התייחסה שכטר למהלכים נוספים בעתיד. "הפרויקט הקרוב הוא מועדון לקוחות דיגתֵל, המיועד לתושבי העיר, ומספק תעודת תושב ומגוון הטבות. התושב יקבל איזור אישי באתר העירוני, בו יוכל לציין את תחומי העניין שלו ולהתחיל לקבל מידע ושירותים דיגיטליים המותאמים למאפייניו האישיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים