טל שחר, אלעד מערכות: "לפני שמתחילים לפתח למובייל, צריך להחליט קודם כל על פלטפורמה"

"ההחלטה על הפלטפורמה לפיתוח קשורה מאוד ליעד הגיאוגרפי אליו מפותח היישום והאם הוא מיועד לשימוש פנימי בלבד, או גם חיצוני", אמר שחר - מנהל חטיבת פתרונות פיננסיים וטכנולוגיות באלעד מערכות, בכנס לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל ● רענן סעד, משנה למנכ"ל ביטוח ישיר, סיפר על המעבר של החברה לביצוע פעולות באופן דיגיטלי

"אז קיבלנו תקציב, ואנחנו מרוצים ממנו – אז מה מפתחים עכשיו? איך מקבלים את ההחלטה? זהו מרוץ גדול, וכדי להחליט אנחנו צריכים קודם כל להחליט על פלטפורמה", כך אמר טל שחר, מנהל חטיבת פתרונות פיננסיים וטכנולוגיות באלעד מערכות. לדבריו, "שאלות שיכולות לעלות בתהליך הן, למשל, האם להשקיע גם בחלונות פון (Windows Phone), או עדיין לא? מי הלקוחות והיכן יצרכו את התוכנה? איזו גישה אנחנו בוחרים – איכות או ביזור? ומהי איכות המכשירים בהם משתמשים? כל אלו הן דילמות חשובות, שמתפרסות אל מעבר לתקציב עליו נלחמים לצורך הפיתוח בפועל".

שחר אמר את הדברים במסלול "מה קורה עם יישומים ניידים", שנערך במסגרת כנס לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל. לכנס, שנערך אתמול (ב') בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות משתתפים והוא התקיים במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה.

שחר הסביר, כי "ההחלטה על הפלטפורמה לפיתוח קשורה מאוד ליעד הגיאוגרפי אליו מפותח היישום והאם הוא מיועד לשימוש פנימי בלבד, או גם חיצוני. שוק המטרה הוא שייקבע את הפלטפורמה אליה נפתח. לדוגמה, בהודו לא משתמשים ב-iPhone, אז חבל להשקיע ביישום ל-iOS. מצד שני, באוסטרליה יש ל-iPhone נתח שוק של 70%, כך שברור שזו הפלטפורמה החשובה ביותר".

דילמה נוספת, אמר, היא דילמת העיתוי: "האם רוצים לפתח לעכשיו, כדי להרוויח כמה שיותר כסף מהיישום, או לפתח עם חזון לעתיד. "אם נוקטים בנקודת מבט קדימה, נגיד לשנתיים מהיום, כבר יכול להיות שצריך לקחת הרבה יותר בחשבון את חלונות פון. זה מוביל גם לדילמה הטכנולוגית: איך מפתחים – באופן טבעי (Native), ב-HTML 5 או במודל היברידי? אם רוצים לנצל בצורה הכי טובה את הפלטפורמה, אז טבעי. אם רוצים מהירות, דווקא HTML 5 עדיף. מצד שני, פיתוח טבעי מוביל לכך שצריך לפתח כל שינוי וכל עדכון עבור כל המכשירים בנפרד, בעוד שבפיתוח היברידי או ב-HTML 5 משנים רק פעם אחת. עם זאת, שתי השיטות נראות לרוב פחות טוב מאשר פיתוח טבעי".

רענן סעד, משנה למנכ"ל חברת הביטוח איי.די.איי (ביטוח ישיר). צילום: קובי קנטורעוד דילמה שממליץ שחר לקחת בחשבון, היא הגודל. "צריך גם לגדול עם המכשיר אליו מפתחים. טאבלטים משמשים כיום בעיקר את שתי הקצוות של קבוצות הגיל: את הילדים למשחקים ואת המבוגרים לרשתות חברתיות. כך או כך, הם לא משמשים לעבודה. מכיוון שכך, אולי כדאי להתמקד בפיתוח לטלפונים חכמים בלבד. בסופו של דבר, זה גם עניין של כסף: אם יש מספיק כסף, אפשר לפתח לכל הפלטפורמות. אולם, אף פעם אין מספיק כסף בארגון – ולכן צריך להכניס את כל השיקולים לבלנדר, ולהחליט מה יותר חשוב. העיקר הוא להצליח לעשות מהיישום שלנו כסף".

רענן סעד, משנה למנכ"ל חברת הביטוח איי.די.איי (ביטוח ישיר), סיפר במסלול שהחברה בנתה לאיטה חזון של כזו המאפשרת לבצע את כל הפעולות באופן דיגיטלי ובכל ערוץ בו הלקוח בוחר – אם באמצעות הסמארטפון, אם באמצעות יישום בדפדפן או אם באמצעות פנייה טלפונית למוקד. "בשנתיים האחרונות התמקדנו בעולם הדיגיטלי, והובלנו עשייה רבה בתחום הזה. מה שעומד מאחורי זה, הוא הרצון לשרת את הלקוח כמה שיותר מהר ולשביעות רצונו, תוך שאנחנו מודעים היטב לכך שהלקוחות לא אוהבים ביטוח וחושבים שחברות הביטוח תמיד עובדות עליהם, ועושות הכל כדי לעכב תשלומים".

לדבריו, הבחירה להעמיס כל כך הרבה פרויקטים על מערכות המידע של החברה, הייתה בחירה עסקית לכל דבר. "אנחנו צריכים לרוץ בקצב מהיר, כי הלקוחות שלנו מחכים לנו. ואני מאמין שאנו ניצור באמצעות הטכנולוגיה יתרון מסחרי על פני סוכנים וחברות ביטוח אחרות. נכון, אף פעם לא נוכל להיות אישיים כמו סוכן ביטוח, אבל המבחן שלנו יהיה ביעילות, והגזרה הטכנולוגית מאפשרת לנו להיות יעילים יותר. בנוסף, זה גורם לסביבת העבודה של העובדים שלנו להיות מעניינת ומאתגרת יותר, וזו אחת הסיבות לכך שהם נשארים אצלנו זמן ממושך יותר בהשוואה לחברות אחרות – ובאופן ממוצע, עד פי שניים".

לפי הנתונים שציטט סעד, מעודדת החברה חידוש ביטוחי רכב באתר שלה בעזרת מבצעים מיוחדים. כך, אמר, כי כבר 17% מהמחדשים הפוטנציאליים עושים זאת כיום בעזרת הערוץ הזה. כמו כן, ציין, כי 43% מכל לקוחות החברה מבצעים פעילות דיגיטלית מולה, ועשו זאת לפחות פעם אחת במהלך 2012. בנוסף, לדבריו, 31% מכלל המכירות המקוונות מבוצעות כיום באמצעות טלפון חכם.

"הכוח נמצא בידיים של הלקוח", סיכם סעד. "הוא מחפש הצעות מחיר לבד, הוא רוצה שליטה, הוא רוצה הכל איפה ומתי שנוח לו – ואנחנו צריכים לספק לו את השירות המלא הזה שמגיע לו. כל המגעים עם הלקוח מתועדים באופן דיגיטלי במקום אחד, ותמיד אפשר לראות את כל התקשורת שלו איתנו. אנחנו מקדמים את השימוש במייל, ואנחנו מצויים במצב שבו כבר 30% מהלקוחות יצרו איתנו קשר באמצעות המייל. זה אחד הדברים הכי חשובים לנו כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים