לקראת המכירה: בעלת המניות החיצוניות הגדולה ביותר בדל דורשת לפתוח את ספרי החשבונות

אנשי פירמת Southeastern Asset Management טוענים, כי העסקה למכירת דל נעשית על פי הערכת שווי נמוכה בהרבה משווייה האמיתי של יצרנית המחשבים השלישית בגודלה בעולם ● מהלך זה עשוי לסמן התנגדות להצעה של מייסד החברה, מייקל דל, לרכוש אותה בשיתוף עם בית ההשקעות Silver Lake, בעסקה ששווייה מוערך ביותר מ-24 מיליארד דולרים

פירמת Southeastern Asset Management, בעלת המניות החיצונית הגדולה ביותר בחברת דל (Dell), דורשת מיצרנית המחשבים לפתוח את ספרי החשבונות. מהלך זה עשוי לסמן התנגדות להצעה של מייסד החברה, מייקל דל, לרכוש אותה בשיתוף עם בית ההשקעות Silver Lake, בעסקה ששווייה מוערך ביותר מ-24 מיליארד דולרים.

אנשי Southeastern Asset Management טוענים, כי העסקה למכירת דל נעשית על פי הערכת שווי נמוכה בהרבה משווייה האמיתי של יצרנית המחשבים השלישית בגודלה בעולם. הם דורשים לקבל "מידע פשוט וברור" בשם הלקוח הגדול ביותר שלהם, קרן Longleaf Partners Fund.

בפירמת Southeastern Asset Management מממפיס, טנסי, שמנוהלת על ידי המשקיע מייסון הוקינס, מתחו ביקורת גם על החשאיות של מנהלי דל ביחס לעסקה במהלך פרסום התוצאות העסקיות בחודש פברואר.

במכתב ששלחה לדל אתמול (ג') האשימה הפירמה את החברה בכך שייחסה חשיבות רבה מדי לירידה בהיקף המכירות של מחשבי ה-PC והתעלמה מהצמיחה בחטיבה שמעניקה שירותי מיחשוב, על מנת להצדיק את מכירת החברה במחיר נמוך מדי.

על פי המכתב, "במסגרת הצעת הרכש הנוכחית, עתידים ההנהלה ו-Silver Lake ליהנות מכל היתרונות העתידיים, מבלי להעניק לבעלי המניות ששילמו כדי להביא את החברה למעמדה הנוכחי הזדמנות לקצור את הפירות".

מייקל דל, בשיתוף עם Silver Lake ומיקרוסופט (Microsoft), הציעו לרכוש את יצרנית המחשבים לפי שווי של 13.65 דולרים למנייה, אך לפחות ארבעה מבין המשקיעים הגדולים מתנגדים לעסקה. בעלי המניות שהודיעו, כי יתנגדו לעסקה מייצגים 14% מהון המניות של החברה, ובכלל זה Southeastern Asset Management, שבבעלותה 8% ממניות דל, ובעל המניות השלישי בגודלו בחברה, טי. רואו פרייס.

דובר דל מסר, כי "החברה תבחן את הדרישה של Southeastern Asset Management ותגיב במועד המתאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים