קנוניקל השיקה גרסת אובונטו לטאבלטים

הגרסה המדוברת, Ubuntu Touch for Tablets, מיועדת לשימוש בטאבלטים בגודל מסך של 6 עד 20 אינץ' ● גולת הכותרת של מערכת ההפעלה – שינוי ממשק המאפשר לגרור מימין לשמאל חלון שיושב כשכבה מעל היישום הראשי ● "הטאבלט יושב באופן מושלם בין המחשב לטלפון החכם במשפחה של אובונטו", אמר אורן חורב, המתכנן הראשי של חווית הטאבלט של אובונטו

קנוניקל (Canonical), החברה המסחרית שעומדת מאחורי אובונטו (Ubuntu), הודיעה אתמול (ג') באופן רשמי על השקת גרסה של מערכת ההפעלה שלה המיועדת לשימוש בטאבלטים. הודעה זו מגיעה לאחר שהכריזה בחודשים האחרונים על כוונתה להשתלב בתחום מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים ושאר מכשירים ניידים.

הגרסה המדוברת, Ubuntu Touch for Tablets, מיועדת לשימוש בטאבלטים בגודל מסך של 6 עד 20 אינץ' ועבור איכות וצפיפות תצוגה של 100 עד 450 פיקסלים לאינץ', עם התאמה להחזקה לרוחב ולאורך. למעשה, מדובר בהתאמה של מערכת ההפעלה השולחנית לגרסת הטאבלטים, עם תמיכה מלאה במגע, כך שהמערכת שומרת על ממשק ה-Untiy: החלקה משמאל לימין בקצה המסך פותחת תפריט של יישומים ראשיים ושימושיים יותר, בהתאם להגדרת המשתמש.

גולת הכותרת של מערכת ההפעלה החדשה היא תכונה שמכונה SideStage. מדובר בשינוי בממשק שמאפשר לגרור מימין לשמאל חלון שיושב כשכבה מעל היישום הראשי שפועל בחלון. כך, לפי אנשי קנוניקל, אפשר לצפות בסרט ובמקביל לבדוק מה קורה בטוויטר (Twitter) בטור צדדי שמופיע מעל הסרט באופן זמני. בנוסף, ניתן להציג שני חלונות במקביל, תוך קביעת הגודל שמוקדש לכל חלון שמוצג על שולחן העבודה בגרירה פשוטה של החלון.

היישומים של אובונטו בטאבלט יפעלו במסך מלא. עם זאת, גרירה של הקצוות פנימה, בדרך כלל של הקצה התחתון כמו בחלונות 8 (Windows 8) של מיקרוסופט (Microsoft), תפתח תפריט מלא שקשור באופן ישיר ליישום עצמו ומאפשר לבצע פעולות כמו שיתוף תוך המשך פעילותו של היישום.

מאפיין נוסף ל-SideStage, שבא לביטוי בעת חיבור טלפון המבוסס על אובונטו לטאבלט – חלון שמציג בדיוק את היישום כפי שהוא מוצג בטלפון. כלומר, הרצת היישום מבוצעת בצורה הטלפונית שלו. כמו במקרה של הגרסאות המיועדות לטלפונים חכמים, גם בגרסת הטאבלט ניתן יהיה לחבר באמצעות חיבור בלוטות' מקלדת ועכבר, וכן מסך עם יציאת HDMI, כדי להפוך את השימוש בטאבלט לשולחני לכל דבר. "הטאבלט יושב באופן מושלם בין המחשב לטלפון החכם במשפחה של אובונטו", אמר אורן חורב, המתכנן הראשי של חווית הטאבלט של אובונטו. "לא רק שאנחנו משלבים יישומיים טלפוניים בדרך ייחודית, אנחנו עוברים מטאבלטים למכשירים אחרים באופן מתכנס".

מחר אמורה קנוניקל להציע להורדה קוד מקור והוראות התקנה של הגרסה החדשה לטאבלטים, שמיועד למפתחים שמשתמשים במשפחת מכשירי Nexus של גוגל (Google), כדי לאפשר סקירה מוקדמת של המערכת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים