אלעד מערכות הקימה יחידת מיחשוב עבור החברה הממשלתית לתיירות, בהיקף מאות אלפי שקלים

במסגרת הפרויקט הוטמעו שלושה שרתי יבמ, מערך אחסון ומערכת ניהול מסמכים ● יגאל גולדין, מנהל IT באלעד מערכות: "אחד הדגשים שעמדו לנגד עינינו בפרויקט היה ניתוח, גיבוי והסבת המידע, כך שיומר מהמערכות הקודמות וישוחזר לחדשות באופן מלא ומושכל"

אלעד מערכות הקימה יחידת מיחשוב עבור החברה הממשלתית לתיירות. במסגרת הפרויקט, שהחל בדצמבר 2012 וארך כשישה שבועות, הוקמה תשתית רשת פנים-ארגונית וסביבה ארגונית המשמשת את כל עובדי החברה. היקפו הכספי של הפרויקט נאמד במאות אלפי שקלים.

בעקבות הצורך ביצירת סביבת IT עצמאית, המסוגלת לגדול ולהתפתח במהירות, הטמיעה אלעד מערכות שלושה שרתי יבמ (IBM) מדור M4 החדיש והעדכני ביותר. השרתים תוכננו כך שיוכלו לארח מספר רב של מכונות וירטואליות, ונבדקו במיוחד על מנת לוודא שהחברה תוכל להסתמך עליהם למתן השירות האיכותי הנדרש לתשתיות ה-IT. בכך מאפשרים השרתים להפחית מורכבות, לחסוך באנרגיה ולהפחית עלויות תפעול.

על גבי השרתים הותקנה מערכת ההפעלה חלונות סרבר 2012 (Windows Server) מבית מיקרוסופט (Microsoft). הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה, המיועדת לשימוש בקרב כלל עשרות עובדי החברה, נועדה לענות על הצרכים הנוכחיים והעתידיים של מערכות הליבה בארגון מבחינת אבטחת מידע, גמישות ושרידות תוך דגש על יכולות וירטואליזציה משופרות, ניהול ידידותי ורמת ביצועים גבוהה.

נוסף על השרתים, הוטמע גם מערך אחסון מתקדם מתוצרת יבמ, אשר יבצע את מלאכת האחסון, השמירה, האחזור ושיתוף הנתונים קריטיים, ויענה על הצורך לזמינות גבוהה של מידע. עוד הוחלפה מערכת ניהול המסמכים הקודמת של החברה הממשלתית לתיירות, Desk של נס, בפתרון ShareDocs – מערכת לניהול מסמכים מבוססת Microsoft SharePoint, פרי פיתוחה של אלעד מערכות. ShareDocs מתחבר לכלל מערכות הארגון, ומאפשר ניהול מסמכים באמצעות ממשק ידידותי.

לדברי יגאל גולדין, מנהל IT באלעד מערכות, "שילוב הטכנולוגיות החדשות בפרויקט מאפשר לחברה הממשלתית לתיירות ליהנות כיום ממערכת עצמאית, מאובטחת ויתירה. מעבר לשילוב והטמעת פתרונות המיחשוב המתקדמים ביותר, אחד הדגשים שעמדו לנגד עינינו בפרויקט היה ניתוח, גיבוי והסבת המידע, כך שיומר מהמערכות הקודמות וישוחזר לחדשות באופן מלא ומושכל, מבלי לפגוע בעבודת הארגון. בנוסף, כל מערך המיחשוב תוכנן כך שיעבוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של אבטחת מידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים