בנק לאומי מנטר כ-100 אירועי אבטחה ביום

מערכת השליטה והבקרה המופעלת בבנק מסייעת לצוותיו לסרוק את כל מערכות המיחשוב - פנימיות וחיצוניות - וכך מסוגלים הצוותים להגיע בזמן אמת לגורמים שמנסים לפגוע בבנק

מערך האבטחה של בנק לאומי מנטר מדי יום כ-100 אירועי אבטחה. זאת, באמצעות מערכת שליטה ובקרה, שו"ב, משוכללת ביותר, אשר מופעלת על ידי צוותי אבטחה מיומנים של הבנק. הצוותים, באמצעות המערכת, סורקים את כל מערכות המיחשוב שיש בבנק לאומי – פנימיות וחיצוניות, ומסוגלים להגיע בזמן אמת לגורמים שמנסים לפגוע בבנק.

לדברי איציק מלאך, חבר הנהלת בנק לאומי וראש מערך תפעול ומנהלה בבנק (מת"מ), מרכז השליטה והבקרה עובד בשיתוף פעולה עם מעבדת המחקר והפיתוח של יבמ בחיפה, והוא נחשב לאחד ממרכזי השו"ב המתוחכמים במדינה. מלאך אמר, כי מלבד מערכת הבקרה לאבטחה, פועלות במרכז מערכות שו"ב לאיתור פגיעה בזמינות משאבי מחשב, מערכות לסריקות חולשות תשתיתיות, תוכנות אנטי וירוס ואנטי ספאם, מערכות להגנה תקשורתית, הקשחות ועדכוני תוכנה ועוד.

מלאך סיפר, כי מרכז השו"ב עובד בשיתוף פעולה עם המשטרה ועם גורמי אכיפה אחרים, ובמקרים רבים מצליחים השוטרים להגיע לאותם גורמים פליליים, תוך זמן קצר מהרגע שהם ניסו לבצע פעולה לא חוקית במכשירי הכספומט למשיכת כספים, או במערכות אחרות של הבנק.

פעילות מערך האבטחה בבנק כוללת שורה של פעולות פיסיות וטכנולוגיות, אשר משקפת את העדיפות העליונה אותה מקדיש הבנק לנושא האבטחה. הפעילות נעשית הן במישור הפנימי, והן זה החיצוני. האבטחה כוללת מניעה של הפרות של מדיניות האבטחה הקשיחה המיושמת בבנק, מלחמה מתמדת בנוזקות, איתור פעולות חריגות מול אתרי הבנק, וביצוע סריקות שוטפות 24 שעות ביממה, בכל ימות השנה.

ראיון נרחב עם איציק מלאך יפורסם באנשים ומחשבים וב-Daily Maily.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים