סקר: נהגים ממשיכים לדבר בטלפון בזמן נהיגה על אף שהם מודעים לסכנות הכרוכות בכך

90% מהנהגים אמנם מודים שהבעיה של נהיגה בהיסח הדעת חמורה כיום יותר מבעבר, אולם שני שלישים מהם מודים שנהגו ודיברו בטלפון הסלולרי שלהם לפחות פעם אחת בחודש האחרון - כך עולה מסקר שערך מכון AAA לבטיחות בדרכים ● על פי הממצאים, יש קשר בין נהיגה ודיבור בטלפון הסלולרי בבת אחת לביצוע עבירות תנועה מסוכנות אחרות, כגון מעבר צומת באור אדום וחריגה בולטת מהמהירות המותרת

על אף שמרבית הנהגים מציינים שדיבור בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה יוצר סכנה, יותר משני שלישים מהם מודים שעשו זאת בחודש האחרון לפחות פעם אחת, בין אם באמצעות דיבורית או תוך אחיזת הטלפון ביד. כשליש מהמשיבים אף ציינו שהם עושים זאת באופן קבוע.

הנתונים עולים מסקר שערך מכון AAA לבטיחות בדרכים בקרב 3,896 נהגים. תוצאות הסקר מדגישות את הצורך בהדרכה טובה יותר של הנהגים לגבי הסכנות הכרוכות בנהיגה בהיסח הדעת, "במיוחד נוכח העובדה שהאמריקנים מאמינים כי הבעיה הולכת ומחריפה", על פי ההודעה שפורסמה מטעם המכון.

"90% מהמשיבים מאמינים שהבעיה של נהיגה בהיסח הדעת חמורה יותר כיום בהשוואה למצב לפני שלוש שנים, אך ממשיכים לשוחח בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה", אמר פיטר קיסינגר, נשיא ומנכ"ל AAA.

עוד עולה מהנתונים, כי 65% מהנהגים שהודו, כי השתמשו בחודש האחרון לעתים קרובות או באופן קבוע בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה, אף הודו שחרגו מהמהירות המותרת ביותר מ-20 קמ"ש. לעומתם, רק 31% מהנהגים שציינו שהם לא משתמשים אף פעם בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה הודו שנהגו במהירות גבוהה מהמותר.

קרוב למחצית מהנהגים שמדברים באופן קבוע בזמן הנהיגה בטלפון הנייד נסעו גם באור אדום לפחות פעם אחת בחודש האחרון, בהשוואה לרבע מהנהגים שלא נוהגים ומשתמשים בטלפון הסלולרי שלהם ביחד אף פעם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מ

    שיפעילו יותר ניידות סמויות כאשר השוטרים לבושים אזרחית

אירועים קרובים