קבוצות של משקיעים ב-HP קוראות להנהלה להחליף את ארנסט אנד יאנג בגלל רכישת אוטונומי

אחת מהן אף קוראת ל-HP להדיח את ועדת הביקורת שלה, שאחראית על הפיקוח על ארנסט אנד יאנג ● במכתב ששלחו אנשיה למנהלי החברה הם תוהים כיצד אנשי ארנסט אנד יאנג לא גילו את הבעיות בעסקה וכותבים ש-"מערכת היחסים המסוכסכת ביותר, הארוכה ובת העשור שבין ארנסט אנד יאנג ל-HP לא יכולה לספק לבעלי המניות את הביטחון שהם זקוקים לו" ● הם דוחקים ב-HP למנות חוקר מומחה עצמאי שידווח לבעלי המניות על העסקה, "כמו גם על עסקות ענק בעייתיות מהעבר, שהיו הרסניות"

התפתחות נוספת בפרשת הרכישה של HP את אוטונומי (Autonomy): קבוצת משקיעים אמריקנית, המזוהה עם איגודי העובדים הגדולים בארצות הברית, מבקשת מהנהלת HP להחליף את פירמת הביקורת שלה, ארנסט אנד יאנג (Ernst & Young), שביצעה עבור ענקית ה-IT את הבדיקות החשבונאיות לקראת הרכישה. קבוצת השקעות נוספת מבקשת להדיח את ועדת הביקורת של HP, שאחראית על הפיקוח על ארנסט אנד יאנג.

קרנות הפנסיה שבבעלות האיגודים המקצועיים בארצות הברית אוחזות במניות רבות בהרבה חברות במדינה, ולעתים קרובות הן משתמשות באחיזות אלה כפלטפורמות לדחוף את התאגידים לשינויים באופן ניהולם. אנשי CtW דורשים במכתב ששלחו בסוף השבוע למועצת המנהלים של HP להדיח את ועדת הביקורת של החברה וכתבו שקרנות הפנסיה קשורות באופן הדוק ל-CtW, שהשקיעה יותר מ-200 מיליארד דולרים במניות של חברות, לרבות אלה של ענקית ה-IT.

במכתבם תוהים אנשי CtW כיצד לא גילו עובדי ארנסט אנד יאנג את הבעיות באוטונומי. "HP ניצבת באופן רציני ביותר מול אתגרים רציניים", כתבו. "למרבה הצער, מערכת היחסים המסוכסכת ביותר, הארוכה ובת העשור שבין ארנסט אנד יאנג ל-HP לא יכולה לספק לבעלי המניות את הביטחון שהם זקוקים לו".

המבקרים הם משרדי רואי חשבון חיצוניים, שנשכרים בידי תאגידים לבקר ולנטר את הספרים החשבונאיים שלהם באופן קבוע ולחוות דעה על תוקפן של התוצאות הכספיות. ארבע החברות ששולטות בביקורת בעולם – ארנסט אנד יאנג, KPMG, דלויט (Deloitte) ו-PwC – מתמודדות עם ביקורת הולכת וגוברת בשל תפקידם ותפקודם בהפסדי משקיעים ו-"נפילות" חשבונאיות.

ארנסט אנד יאנג לא הייתה אמנם בין המבקרים של אוטונומי, אולם לפי CtW, הייתה לה הזדמנות לזהות את הבעיות של אוטונומי כאשר בחנה את הרכישה בהיבטי המוניטין והערך המוחשי שלה.

CtW דוחקת ב-HP למנות חוקר מומחה עצמאי ש-"ידווח לבעלי המניות על עסקת הרכישה של אוטונומי, כמו גם על עסקות ענק בעייתיות אחרות מהעבר, לרבות זו של EDS. העסקות הללו היו אסונות הרסניים באופן שווה".

במכתבם מטילים אנשי CtW ספק האם ארנסט אנד יאנג הייתה עצמאית מספיק כדי לבקר את HP, בגלל הכמות הגדולה של השירותים שסיפקה לה – שירותים שאינם ראיית חשבון אלא ייעוץ מס ושירותי לובינג. הם מציינים במכתב שארנסט אנד יאנג רכשה בשנת 2000 את Washington Council, חברה שעושה לובינג בענייני מיסוי. זו סיפקה ל-HP שירותים בתחום בשנים 2000-2004. על פי המכתב, ועדת הביקורת של HP "אפשרה לארנסט אנד יאנג לבצע תפקידים מרובים וסותרים עבור החברה".

דוברי HP וארנסט אנד יאנג סירבו להגיב לידיעה.

עסקת הרכישה של HP את אוטונומי אילצה את ענקית המיחשוב למחוק מהספרים החשבונאיים שלה לא פחות מ-8.8 מיליארד דולרים. HP טענה, כי אוטונומי ביצעה לפני העסקה "סילוף וניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה. מייק לינץ', מנהל אוטונומי, דחה את ההאשמות של HP וגלגל אותן בחזרה אליה. כך או כך, הנושא נמצא בימים אלה בחקירה של הממשל האמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים