מאט תומפסון, סגן נשיא אדובי, בביקור נדיר בישראל: "הנייר ייעלם מהעולם בעוד עשור"

"החיבור של מידע חזותי עם נתונים, והיכולת לטפל בהם, יחד עם תהליכים ארגוניים שונים, יביא לכך שלא יהיה לנייר שימוש באופן שבו אנו מכירים כיום", אמר תומפסון, הבכיר הראשון מענקית התוכנה שמגיע לביקור בארץ ● הוא ציין, כי השירות החדש של החברה, Acrobat.com, צבר כבר כחמישה מיליון משתמשים ומדי שבוע מתווספים אליו כמאה אלף נוספים ● הוא העריך, כי "לבסוף נוביל בעולם יישומי אינטרנט עשירים. זה יהיה מנוע הצמיחה הבא של אדובי"

"המושג 'עידן המידע' מקבל בשנים האחרונות משמעות חדשה, בשל היכולות הרבות של טיפול באינפורמציה באופן אלקטרוני. מדובר בעולם פנטסטי, שלא היה קיים קודם. החיבור של מידע חזותי עם נתונים, והיכולת לטפל בהם, יחד עם תהליכים ארגוניים שונים, יביא לכך שבתוך עשר שנים לא יהיה לנייר שימוש באופן שבו אנו מכירים כיום", כך אמר מאט תומפסון, סגן נשיא בכיר לתפעול, אדובי.

תומפסון הגיע ארצה כדי להשתתף בכנס שערכה הבוקר (ב') קוויקסופט, נציגת אדובי בישראל, במלון דן בתל אביב. לדבריו, החברה, שמפתחת ומשווקת תוכנות לעיבוד תמונות וטיפול במסמכים דוגמת פוטושופ, אקרובט, אילוסטרייטור, אינדיזיין ואחרות, ממשיכה לצמוח למרות המשבר הכלכלי. תומפסון אמר, כי הכנסות החברה הסתכמו בשנה שעברה בכ-3.6 מיליארדי דולרים והיא מונה כיום כ-7,500 עובדים.

ב-2005, רכשה אדובי את מתחרתה, מקרומדיה, בעסקה בשווי 3.6 מיליארד דולרים. מקרומדיה מספקת מוצרים לאינטרנט דוגמת פלאש ופיתוח ב-ווב. "החיבור בין תחום האינפורמציה הכתובה לזו החזותית", אמר תומפסון, "מאפשר להרחיב את הטיפול במידע באופן חוצה ארגון, ובמכלול התהליכים בו. זה מביא לגישור הפער בין עולם הניירת לעולם הדיגיטלי, פער שמסבך את ההתנהלות של הארגון. הפתרונות של אדובי משפרים את האופן בו לקוחות ועובדים משתפים פעולה זה עם זה ואת האופן בו הם משתמשים במידע, ומביאים אותו לכל המקום".

תומפסון ציין, כי החברה נלחמת בתופעת גניבת התוכנות שלה בכל העולם, אולם הוא הדגיש, כי למרות שיתוף הפעולה ההדוק עם ה-BSA, הרי שאדובי מקפידה שלא להגיע לבתי המשפט, אלא לעסוק בחינוך ובהעלאת המודעות לצורך לשלם על תוכנות. הוא הוסיף, כי החברה עוסקת גם בחלוקת התוכנות שלה למוסדות חינוך במחירי עלות או במחירים מוזלים במיוחד. תומפסון ציין, כי אדובי מתמקדת בפעילות במגזר החינוך גם מבחינה מסחרית, וכי פלח שוק זה הוא הגדל באופן המהיר ביותר בהיבט המכירות בחברה.

לדברי תומפסון, חלק מרווחי החברה באים ממכירת תוכנות כשירות, כגון Acrobat.com, שירות אשר הושק בבטה לפני חצי שנה ושבימים אלה מושקת הגרסה המלאה הראשונה שלו. לדבריו, השירות העוסק בהמרות מסמכים ל-PDF, צבר כבר כחמישה מיליון משתמשים, ומדי שבוע נוספים לו מאה אלף צרכנים נוספים. הוא ציין, כי שירות זה, כאחרים, מלווה בתמיכה טלפונית ואינטרנטית ללקוחות.

בהיבט שיתופי פעולה בעולם התוכנות לארגוני ענק, ציין תומפסון את סאפ, את דוקומנטום שבבעלות EMC וכן את כוונת אדובי להרחיב את שיתופי הפעולה עם ספקיות תוכנה אחרות, "על מנת לגרום לארגונים את היכולת ליצור תוכן, לנהל אותו ולשנע אותו באופן חוצה ארגון, תוך אינטגרציה בין מידע של נתונים ומידע חזותי". הדגש, אמר, הוא על שיתוף פעולה, כזה אשר יקל על השימוש בתוכנות השונות מחד, ויביא להנגשה של המידע בארגון ומחוצה לו.

תומפסון אמר, כי אדובי מספקת גם פלטפורמת פיתוח, אשר נותנת מענה ליצירת יישומי אינטרנט עשירים, RIA, בפורטלים ארגוניים, באתרי אינטרנט, ובסביבה של מכשירים ניידים וסלולר. היישומים שמפותחים, הסביר, "רצים בסופו של דבר על נגן הפלאש, וכך נוצרת פריסה נרחבת ואינטראקטיבית בארגון, המאפשרת לצוותי הפיתוח לעצב סביבה עשירה, וכולם יכולים לתקשר בצורה יעילה – פנימה והחוצה". לדבריו, "יכולות אלו ואחרות מספקות תקשורת 'חלקה' של חוזי וקול, ומביאות משמעויות חדשות למושג 'תקשורת' בהיבט של קשר עם לקוחות, שותפים ועובדים". תומפסון הוסיף, כי בדרך זו ארגונים יכולים להציע ללקוחותיהם שירותים חדשניים, המשלבים אינטראקטיביות עם שליטה מלאה על תצוגה וניווט ביישום.

הוא סיים בציינו, כי החזון של החברה הוא שהיישומים שלה יוטמעו על גבי כל רביב נתיק. "אני מעריך כי לבסוף נוביל בעולם RIA, יישומי אינטרנט עשירים", אמר. "אנו מבחינים בהאצה בתחום זה. זהו מנוע הצמיחה הבא של החברה, כי הפלאש מאפשר את השימוש ביישומים אלה בצורה קלה".

את המפגש במלון דן פתח ראובן אגסי, מייסד ויו"ר קוויקסופט, שבירך את המשתתפים בכנס ותיאר את פעילות החברה בארץ. לדבריו, "קוויקסופט פועלת לעיצוב תרבות הידע וניהולו. החברה ייסדה את 'הבית הפתוח', אשר מאפשר מפגש של אנשי מקצוע ומרצים מחו"ל, ומציע ספרות חינם הקשורה לפעילותה של החברה". אגסי סיים בציינו, כי "חלק גדול מפעילות החברה מוקדש לשיפור הידע הטכנולוגי בבתי ספר ובמוסדות הנדסיים".

יניב וקרט, מנהל איזור המזרח התיכון, מזרח אירופה, אמריקה הלטינית, הודו וסין באדובי, אמר, כי "החברה רואה בעיסוק של קוויקסופט בפיתוח תחום חשוב, שמסייע לה בעסקיה בעולם". הוא הוסיף, כי אחת ממטרות הביקור של תומפסון היא להכיר לעומק את השוק הישראלי ולבחון אפשרויות לשיתופי פעולה עם עסקים מקומיים ואוניברסיטאות. הדס גרשנבל, מנכ"ל קוויקסופט, אמרה, כי הביקור של תומפסון מצביע על החשיבות שמייחסת החברה לשוק הישראלי. "אני מקווה שהביקור יתרום להעמקת הקשר של החברה הבינלאומית עם ראשי ענף ההיי-טק הישראלי", ציינה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארז

    פורום קוראי ספרים אלקטרוניים הראשון בישראל! סקירות של מכשירים, תגובות גולשים, חדשות, עדכונים ועוד. כנסו ותהנו. israreader.com/forum

אירועים קרובים