איציק שמאי הכהן, סינופיה: "ויתרתי על משרה באחת החברות הגדולות כדי לעבוד על פי השקפת עולמי"

"לחברות הגדולות יש יתרונות לא מבוטלים ופיתויים לא חסרו, אבל רציתי חברה שתאפשר לי להביא לידי ביטוי אמיתי את הניסיון הרב שצברתי במהלך השנים הרבות בתחום", אומר שמאי הכהן בראיון ראשון מאז עזב את HP ● "מה שראיתי לאורך השנים הוא השקעה עצומה בניסיון לחזות את פני העתיד", הסביר, "אולם יש לתת מרווח טעות שיאפשר לנוע בתוך העולם הדינמי באופן חלק, לנצל את התשתיות באופן מאוזן ולוודא שבכל כיוון אליו יידרש הארגון לנוע, תהווה תשתית הליבה קטר מוביל"

10/01/2013 17:18

איציק שמאי הכהן, מי ששימש במשך חמש השנים האחרונות כמנהל חטיבת האחסון ב-HP ישראל, הפתיע את עולם ה-IT הישראלי כשהצטרף לפני כמה חודשים לחברת סינופיה (Sinopia) כבעל מניות ושותף פעיל. במשך למעלה מעשור מילא שמאי הכהן תפקידי מפתח בחברות בינלאומיות דוגמת HP ו-EMC, כך שהצטרפותו לחברה שאינה מ-"כרישי ה-IT" בישראל, בהחלט מעוררת סקרנות רבה.

סינופיה, שחגגה בשנה שחלפה עשור להקמתה, היא חברת אינטגרציה העוסקת במתן פתרונות כוללים בעולמות ליבת תשתיות המיחשוב הארגוני. בראיון ראשון עימו מאז המעבר, מספר שמאי הכהן על הסיבות שהביאו אותו להצטרף לחברה קטנה יחסית ומוכרת פחות.

כמי שמילא תפקידים בכירים בחברות בינלאומיות, הצטרפותך לסינופיה מהווה תפנית חדה ומפתיעה. מה הביא אותך להצטרף לחברה?
"השוק בישראל רווי בחברות אינטגרציה – גדולות, קטנות, ותיקות וחדשות. גם את סינופיה ניתן להגדיר אמנם כחברת אינטגרציה, אבל כאן מסתיים הזהה ומתחיל השונה. בתפקידי האחרון ב-HP זיהיתי את סינופיה כשותף אמיתי בעולם האחסון. ראיתי חברה זריזה, מקצועית, יעילה והכי חשוב: אמינה.

כאשר סיימתי את תפקידי ב-HP, עמדתי בפני החלטה לא קלה. לחברות הגדולות – הן הישראליות והן הבינלאומיות, יש יתרונות לא מבוטלים ופיתויים לא חסרו. כאן נכנס לתמונה איל זקס, הבעלים ומי שהקים את סינופיה, והציע לי הצעה שבהחלט ניתן היה לסרב לה: 'בוא תהיה שותף לחזון. תאלץ לעבוד קשה, לא ליהנות ממנעמי החברות הגדולות ולכתת רגליים'. לכאורה, זו נראית הצעה לא הגיונית, אבל זו בדיוק חברה שמתאימה להשקפת עולמי בפועל – חברה שתאפשר לי להביא לידי ביטוי אמיתי את הניסיון הרב שצברתי במהלך השנים הרבות בתחום".

"השקפת עולמך בפועל", מה זה אומר?
"בשנים האחרונות צברתי ניסיון רב סביב הפתרונות בעולם הדטה-סנטר – פתרונות ממוקדי מוצר. העולם של היום כולל הרבה מילים ובאזזים מפוצצים: וירטואליזציה, מיחשוב ענן, ענן פרטי, ענן ציבורי – הכל מאד מרשים ומזמין. עם זאת, 'מתחת למכסה המנוע' מתגלה עולם תובעני ביותר, שבו על כל המשאבים להיות זמינים בכל רגע נתון.

עולם תשתיות הליבה כבר אינו ממוקד מוצר או פתרון זה או אחר, אלא בנוי משרשרת תשתיות שכל אחת מהן מהווה חוליה בשרשרת. את השרשרת הזו ניתן להגדיר כתשתית הליבה של כל ארגון – קטן כגדול. בסינופיה מסתכלים תמיד על השרשרת, אבל יורדים לפרטים הקטנים של כל חוליה. בעולם של היום הלקוח שלנו הוא המנמ"ר של הארגון. אם בעבר הוא היה אחראי על תשתיות המיחשוב ונתפס כנותן שירות, הרי שהיום אמור המנמ"ר להיות חלק בלתי נפרד מליבת העסקים של הארגון ולספק את הכלים הנכונים שיאפשרו לארגון גישה מהירה למידע, גמישות, ניתוח נתונים בזמן אמת והקצאת משאבים דינמית – הכל בתקציב רזה ובזמן אפסי.

מה שראיתי לאורך השנים הוא השקעה עצומה בניסיון לחזות את פני העתיד, כדי לקבל החלטה נכונה באילו חוליות לבחור לשנים קדימה. תמיד שאלתי את עצמי האם בכלל ניתן לעמוד בדרישות הללו? האם למנמ"רים ניתנה הנבואה? למה הם נדרשים להחליט היום על מערכות לשנים קדימה? האם באמת מישהו יכול להעריך בעולם כל כך דינאמי מה יצטרך בעוד שנה או שנתיים? האם מישהו יכול לחזות תהליכים גלובליים ומקומיים שישפיעו על הארגון?

התשובה היא לא. כאן נכנס החזון שלי למרכז הבמה. על אותה שרשרת משאבים עליה דיברתי, יש לאפשר מרווח טעות – מרווח שיאפשר לנוע בתוך העולם הדינמי באופן חלק, לנצל את התשתיות באופן מאוזן ולוודא שבכל כיוון אליו יידרש הארגון לנוע, תהווה תשתית הליבה קטר מוביל".

במה החזון שלך מתבטא?
"זוכר שדיברנו על אינטגרציה? אז זהו, שאנו לא ממוקדים באינטגרציה של פתרונות, מוצרים וטכנולוגיות, אלא באינטגרציה שבין הטכנולוגיה לליבת העסקים של הארגון. להבדיל מהתפיסה של מרבית חברות האינטגרציה, המונעות על ידי הדחף להגדיל את חלקן בתקציב של לקוחותיהן, סינופיה מוכוונת להצלחה עסקית של הלקוח. אנו לא מתלבטים בין אינטרס הלקוח – לקבל פתרון מקסימלי במחיר הנמוך ביותר, לבין אינטרס המוכר – להגדיל את נפח ההזמנות ככל האפשר. 'רווח' זו לא מילה גסה, אבל אנו מאמינים ששותפות אמיתית עם הלקוח מביאה עמה רווחיות לכל הצדדים".

בפועל, וממש בקצרה, במה אתם עוסקים?
"לסינופיה יכולות מקצועיות מוכחות בתחומים מרכזיים המרכיבים את תשתיות הליבה. בין היתר מדובר בווירטואליזציה, שרתים, תקשורת, אחסון, גיבוי, המשכיות ורציפות עסקית ואבטחת מידע. אנו עוסקים במתן שירותי מיקור-חוץ ובביצוע פרויקטים קטנים כגדולים, פשוטים ומורכבים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ערן שלומי

    איציק, תותח אמיתי ! עלה והצלח ידידי

אירועים קרובים