שלומי עכו, בזק בינלאומי: "ביום גשום וסוער כמו היום עולה חשיבות האירוח, הענן ויכולת העבודה מרחוק"

"החשיבות של כל הפתרונות בעולמות הדטה סנטר, הגיבוי והענן קיבלה משנה תוקף כבר לפני כמה שבועות, בעת תקופת מבצע 'עמוד ענן', ועכשיו היא באה לידי ביטוי פעם נוספת", אמר עכו, מנהל פעילות דטה סנטר ושירותי ענן בחברה ● לדבריו, "כאשר המידע או ציוד ה-IT של הלקוח מתארח בדטה סנטר, המנמ"ר יכול להיות שקט שההצפה לא תגיע"

"בימים גשומים כמו היום (ג'), כשיש מחד חשש להצפות של דטה-סנטרים ומאידך קשה להגיע למשרדים, עולה חשיבות העבודה בתצורת אירוח מערכות ה-IT, מיחשוב ענן ויכולת עבודה מרחוק", אמר שלומי עכו, מנהל פעילות דטה-סנטר ושירותי ענן בבזק בינלאומי, בשיחה עם אנשים ומחשבים, על רקע הסופה הסוערת שפקדה את המדינה והגיעה לשיאה הבוקר. לדבריו, "החשיבות של כל הפתרונות בעולמות הדטה-סנטר, הגיבוי והענן, קיבלה משנה תוקף כבר לפני כמה שבועות, בעת תקופת מבצע עמוד ענן – ועכשיו היא באה לידי ביטוי פעם נוספת".

עכו ציין, כי "יש כמה סיבות טובות ללקוח הארגוני למה לא להשאיר את הציוד והשרתים שלו במשרד המקומי. לי, למשל, לקחו שלוש שעות להגיע לעבודה היום. כאשר המידע או ציוד ה-IT של הלקוח מתארח בדטה-סנטר, דוגמת זה שלנו, המנמ"ר יכול להיות שקט שההצפה לא תגיע. ואם הוא כבר בוחר להשאיר זאת בדטה-סנטר, עליו לשפר את השרידות".

"בדטה-סנטר שלנו יש SLA, שחלקו נועד לאבטחת המתקן, לא רק פיזית אלא גם לוגית, וחלקו נועד לשמור על הנתונים במקרים של פגעי טבע", הוסיף עכו. "כל המתקנים שלנו, שלושה בארץ ושישה בחו"ל, נבנו בהתאם לתקינה מפורשת, והם עמידים מפני הצפות, מזג אוויר ורעידות אדמה. המתקנים שלנו בנויים ברמת שרידות של N+1 או N+2, שמספקות שרידות למערכי האנרגיה בארגון. יש שרשרת שלמה של ממשקי אנרגיה תומכים, הכוללים מערכות אל-פסק, מצברים וגנרטורים. מאחר שאנחנו מתקן מל"ח (ר"ת משק לשעת חירום), יש לנו יכולת לעבוד שלוש יממות בלי אספקת דלק. גם בנושא הזה יש לנו תעדוף".

"כאשר יש לארגון יכולת לעבודה בגישה מרחוק מתקבל ייעול תפעולי", ציין. "המערכות יושבות על שדרת האינטרנט, הגישה יכולה להיות כמעט אינסופית והמשתמשים יכולים לקבל חוויית משתמש כמעט זהה לזו שבמשרד".

גם אם לקוח בוחר שלא להוציא את ה-IT שלו לאירוח או למיחשוב ענן, סיכם עכו, "נדרש לכל הפחות שהוא יגבה את המידע בתצורת ענן, דוגמת זה שלנו, שנקרא גיבוי עסקי. פתרון זה מאפשר גיבוי סינכרוני בעלויות לא גבוהות עבור ארגוני SMB".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תמיר

    האמינות של הענן לא שווה כלום, כאשר ביום גשום קו הטלפון וה-ADSL של בזק לא עובדים. ואני גר בתל אביב, בשכונת נחלת יצחק - די במרכז. אז כל עוד התשתית עלובה, תמיד כדאי שיהיה גיבוי מקומי.

  2. יובל

    ביום כזה מבינים שאם קו התקשורת לעבר ספק ה"ענן" נופל... אז אפשרי להישאר ללא מערכות מחשוב...

אירועים קרובים