ארצות הברית: סמסונג מבקשת לאסור על מכירה של מוצרי אריקסון

החברה הדרום קוריאנית טוענת שהחברה השבדית מפירה את זכויותיה בפטנטים ● סמסונג הגישה את התלונה לאחר תלונה דומה של אריקסון נגדה ● מומחים טוענים שהסיבה לכך שסמסונג הגישה את התלונה היא רצונה להפוך לחברה המובילה בשוק של חומרת הטלקום

Samsung Runway. סמסונג

סמסונג (Samsung) הודיעה היום (ד'), כי הגישה תלונה נגד אריקסון (Ericson) לרשות האמריקנית לסחר בינלאומי (ITC), בדרישה לאסור על ייבוא ומכירה בארצות הברית של חלק מהמוצרים של החברה השבדית, שמייצרת ציוד טלקום.

היצרנית הגדולה בעולם של טלפונים סלולריים הגישה את התלונה כבר ביום ו', והיא מאשימה בה את אריקסון בהפרה של זכויותיה בשבעה פטנטים. זאת, לאחר שאריקסון הגישה בעצמה תלונה דומה ל-ITC, בדרישה לאסור על ייבוא של מוצרי סמסונג לארצות הברית, ותבעה את החברה הקוריאנית על הפרת זכויות בפטנט.

"ביקשנו לנהל עם אריקסון משא ומתן מתוך רצון טוב. אולם, באריקסון לא גילו נכונות להמשיך במשא ומתן והעלו טענות בלתי הגיוניות, שאותן הם מנסים כעת לאכוף באמצעות בית המשפט", נמסר בהודעה מטעם סמסונג. על פי החברה, "המוצרים של אריקסון שבהם מדובר כוללים ציוד לרשתות טלקום, ובכלל זה תחנות בסיס".

בעקבות הירידה הגדולה במכירות של ציוד הרשת מתוצרת אריקסון – ברבעון השלישי נרשמה ירידה של 17% בהיקפן – מבקשים באריקסון להגדיל את ההכנסות מתמלוגים על פטנטים. מהלך זה מחריף, כאמור, את קרבות הפטנטים המתנהלים בין חברות ההיי-טק הגדולות ברחבי העולם. במקביל גוברים החששות מעליית מעמדה של סמסונג, שהפכה במהירות ליצרנית הגדולה בעולם של טלפונים סלולריים, אם כי בתחום של ציוד הטלקום היא עדיין נחשבת לשחקנית קטנה.

פלוריאן מילר, מומחה לפטנטים, כתב בהודעה שפרסם שלשום בבלוג, כי "אני משוכנע שכיום, איש לא מזלזל עוד ביכולתה של סמסונג להפוך לשחקנית משמעותית, אם לא לחברה המובילה, בשוק של חומרת הטלקום. זהו הרקע האסטרטגי לסכסוך המשפטי בין סמסונג לאריקסון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים