יבמ מציגה: ישראל על המפה

מעבדת המחקר של הענק הכחול בחיפה ניצלה את הבמה בכנס IOD בברלין, וחשפה כלים חדשים לאבטחת פרטיות, ניהול חדרי מיון וחיפוש ברשתות חברתיות-מקצועיות

11/06/2009 15:24

מעבדת המחקר של יבמ בחיפה ניצלה את הכנס הבינלאומי של יבמ בנושא "מידע על פי דרישה" (IOD), שהתקיים בברלין, כדי לחשוף שורת פרויקטים המנוהלים על ידי חוקרי המעבדה, בתחומים טכנולוגיים שונים המרכיבים את מפת המידע על פי דרישה.

לדברי ד"ר איה סופר, חוקרת במעבדת יבמ בחיפה, חשיפת הטכנולוגיות המפותחות במעבדות המחקר של יבמ בכנסי לקוחות מאפשרת ליבמ למקד את המחקר ארוך הטווח שלה, ולהציג בפני לקוחות לא רק מוצרים הזמינים לשיווק מיידי, אלא גם כאלה שיופיעו בשוק בשנים הבאות. "חשוב לנו לנהל דיאלוג מתמיד עם השוק, על מנת לכוון את המחקר העתידי באופן שיאפשר לענות לצרכים העתידיים של הלקוחות", אמרה סופר.

אחד הפרויקטים המתבצעים בחיפה בתחום המידע על פי דרישה, הוא פרויקט MAGEN – ראשי תיבות אנגליים של "מיסוך שער כניסה לארגונים". החוקרים בחיפה מתמודדים עם בעיית אבטחת הפרטיות והסתרת מידע אישי וסודי באמצעות "מיסוך" אזורים מוגדרים של מסך התצוגה המציגים את המידע הזה, בפני מי שמורשים לצפות רק במקצת החומר. המערכת בוחנת את הטפסים האמורים להיות מוצגים על גבי המסך, באמצעות מערכת זיהוי אופטי (OCR), ויודעת להסתיר את אותם שדות בטופס הכוללים מידע אישי שאינו צריך להיחשף לעיניו של העובד המטפל בשדות אחרים.

פרויקט אחר, Promise, נועד לייעל את תפעולם של חדרי מיון בבתי חולים. הפרויקט, המבוצע בשיתוף פעולה בין מעבדת המחקר של יבמ בחיפה ובין הטכניון ובית החולים רמב"ם, מאפשר לשפר את השירות הרפואי לחולים, על בסיס חיזוי משופר של צורכי בית החולים, לרבות מספר מיטות, כמות רופאים הנדרשים לאיוש חדר המיון וכן הלאה. ביבמ חוזים, כי פיתוח כלים המבוססים על מחקר זה יאפשר מעקב צמוד אחר החולים החל מקליטתם הראשונית ולאורך תהליך האשפוז, ועד לשחרורם מבית החולים.

פרויקט שלישי, SaND, אותו מובילה סופר, עוסק בחיפוש במסגרת רשתות חברתיות. הכלי המפותח בחיפה מאפשר לעשות שימוש ברשתות חברתיות ובתכנים הנוצרים בהן, על מנת לאתר מידע ולהמליץ בפני המחפש על מידע רלוונטי. המערכת אינה מסתפקת באיתור מסמכים, כמקובל במנועי החיפוש המוכרים לנו: היא גם מאתרת אנשים על פי תחומי העניין והמומחיות שלהם, כפי שאלה משתקפים ברשת החברתית והמקצועית של אותם אנשים. כך, המערכת יודעת לזהות קשרים ותחומי עניין משותפים על בסיס פעילות עבר של הגולשים ברשת: מאמרים שפרסמו, תגובות או בלוגים. באמצעות הרשת החברתית-מקצועית הזאת, יכולה המערכת להמליץ בפני המחפש על המידע החשוב ביותר, ולאתר מומחה לתחום נתון על בסיס שכיחות הפעילות ופרסום מידע בתחום הזה על ידי אותו אדם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים