ניצן גוטמן, שטרודל: "המהפכה האמיתית תהיה ביישום אינטגרציה בין מערכות המידע לטלפוניה"

"משמעות המהפכה הזו היא, שהן בעל עסק של שלושה עובדים והן ארגון של 300 עובדים יוכלו ליהנות מאינטגרציה מלאה בין מערכות המידע לטלפוניה - ולהפיק מהן הרבה יותר בניהול העסק שלהם", אומרים האחים שלומי וניצן גוטמן – מקימי קבוצת שטרודל ● לתפישתם, "לא היתה כמעט שום התקדמות משמעותית, כשהלוגיקה של המרכזנית שמעבירה שיחות באופן ידני מתחילת המאה נשארה אותו הדבר, ורק הדרך להעברת השיחה הפכה להיות באמצעות לחצנים"

21/11/2012 17:37

מערכת אנשים ומחשבים נפגשה עם שלומי וניצן גוטמן – אחים תאומים, גולנצ'יקים בנשמה ואוהדים שרופים של הפועל תל אביב, שהקימו את קבוצת שטרודל לפני 5 שנים ומאז הם לא מפסיקים לרוץ קדימה.

מהי קבוצת שטרודל?
"הקמנו את שטרודל בשנת 2007 כחברה המתמחה בפיתוח טכנולוגיית תקשורת, מתוך מטרה לגשר על הפער הקיים בין ההתקדמות בעולם מערכות המידע לבין מערכות הטלפוניה. אנחנו מפעילים היום ענן טלפוניה גלובלי הנפרס בין ישראל, אירופה וארה"ב, שכולל חמישה Data centers שונים. בקבוצה יש לנו מגוון פעילויות בתחום הטלקום עם אלפי לקוחות בכל העולם. אנחנו גאים בכך ששירותי התקשורת שלנו נחשבים לחדשניים בעולם הטלפוניה בארץ ובחו"ל, ואף זכינו בפרסים בינלאומיים על הפיתוחים הטכנולוגיים שלנו".

מהי הטכנולוגיה שפיתחתם?
"הטכנולוגיה שפיתחנו נקראת StarKey, והיא מהווה פלטפורמה לניהול של מערכות טלפוניה מתוך מערכות מידע חיצוניות. במילים אחרות, פיתחנו מערכת מידע מרכזית המנהלת מתג טלפוני ייחודי, המאפשר לשלוט ולנהל את כלל הלוגיקה הטלפונית מתוך ממשק אחד פשוט וזמין מכל מקום בעולם. לקחנו כלי טלפוניה, ופיתחנו מעליהם את הלוגיקה הטלפונית ואת יכולת הניהול החיצונית. אחד התוצרים של הטכנולוגיה שפיתחנו היא היכולת לספק שירותי תקשורת בפלטפורמת ענן, ועל כך זכינו בפרס בינלאומי בכנס Astricon של דיג'יום (Digium) עבור 'המוצר החדשני ביותר בעולם בשנת 2009 בתחום הטלפוניה בקוד פתוח'".

למי מיועדים הטכנולוגיה/השירותים שלכם, ולאיזה סוג של לקוחות?
"פעילות הדגל של קבוצת שטרודל היום היא Voicenter. החברה מתמחה בפתרונות תקשורת מבוססי ענן למגזר העסקי, אשר מספקים פתרונות מרכזייה וירטואלית הן לארגונים והן למוקדי Call Center בכל גודל בארץ ובחו"ל, במודל של שירות חודשי. בנוסף, Voicenter מספקת מגוון כלי API למפתחי מערכות מידע, שרוצים לבצע אינטגרציה למערכות התקשורת הארגוניות. לקבוצה יש גם פעילויות נוספות הפונות למגזר הפרטי והציבורי, כאשר הכל מבוסס על טכנולוגיית StarKey שפיתחנו. בין לקוחותינו נמנים HOT, אקספון, מט"ח, סלופארק, בתי מסחר שונים, משרדי ממשלה, עיריות ומפלגות במגזר הציבורי, וכן אלפי לקוחות עסקיים נוספים בארץ ובחו"ל".

מה לדעתכם מאפיין את שוק הטלפוניה של היום? מהם הצרכים בשוק?
"שוק הטלפוניה של ישראל נמצא היום בתקופה של מהפכות ותמורות. אם המהפכה הראשונה היתה דווקא בתחום הסלולר עם כניסת השחקנים החדשים לשוק כמפעילים וירטואליים, ללא ספק הדבר הבא הוא המהפכה בתקשורת הקווית. כשמסתכלים על ההתפתחות הטכנולוגית של מערכות הטלפוניה בישראל נגלה, כי עד לאחרונה לא היתה כמעט שום התקדמות משמעותית, כשהלוגיקה של המרכזנית שמעבירה שיחות באופן ידני מתחילת המאה נשארה אותו הדבר, ורק הדרך להעברת השיחה הפכה להיות באמצעות לחצנים. לאחרונה התחלנו ליהנות מטכנולוגיית ה-VoIP, שבשנים האחרונות תופסת יותר ויותר תאוצה, ומאפשרת לשחקנים חדשים להיכנס לשוק. הטכנולוגיה הזו בעיקר מאפשרת להשתמש בכלים ולוגיקות חדשות שמשפרות משמעותית את שירותי התקשורת במספר היבטים, ושוברות את הקיבעון הטכנולוגי הקיים בתקשורת הקווית".

הם מוסיפים, כי "כחברה הראשונה בישראל ומהחלוצות בעולם שמספקת שירותי טלפוניה מבוססי ענן, אין ספק, כי יותר ויותר עסקים ואנשים פרטיים עוברים מדי יום לפתרונות ענן טלפוני. מבחינתנו, זאת המהפכה האמיתית ואנחנו לא מופתעים מכך שיש לנו מאות משתמשים חדשים בכל חודש. זה מתבקש וברור, בדיוק כמו שמעט מאוד אנשים קונים היום שרתי דוא"ל, אלא משתמשים בשירותים כמו ג'י-מייל (Gmail) שהם מבוססי ענן, נגישים וזמינים לכולם. זה בדיוק מה שאנחנו עושים בשירותי הטלפוניה והמרכזיות העסקיות – המעבר לענן אחד מבוזר, מאובטח ונגיש, עם יכולות הקמה מיידיות ומנגנוני DRP".

"הצורך המהותי שתופח מיום ליום הוא זה של הארגונים להפיק כמה שיותר מיכולות מערכת המידע, וכן התמודדות עם תיעוד ואחסון המידע בארגון, לאחר ההשקעה העצומה שהשקיעו באותן מערכות מידע ארגוניות", אומרים האחים גוטמן. "במקביל, ארגוני ה-SMB וה-SOHO רוצים ליהנות מאותן יכולות טלפוניה ואינטגרציות שהיו שמורות רק לארגוני אנטרפרייז גם בעסק שלהם. זו אחת מהתועלות העיקריות של Voicenter – האפשרות לעסק בכל גודל ליהנות ממערכות הטלפוניה החדשניות והמתקדמות ביותר בעולם, ולנהל אותן בקלות מרבית ובזמינות וכמובן בעלויות נוחות".

האם מהפכת הענן באמת הגיעה גם לתחום הטלפוניה?
"לפי התפישה שלנו וההערכות שאנחנו מבצעים, המהפכה האמיתית בעולם הטלפוניה היא לא עצם המעבר לשירותי טלפוניה מבוססי ענן – זה רק שלב ראשון שהיום אנחנו מובילים אותו. המהפכה האמיתית תהיה יישום האינטגרציה בין מערכות המידע שנמצאות בכל אספקט של חיינו לבין מערכות הטלפוניה. לשם אנחנו מפנים אלפי שעות פיתוח בכל חודש, וכבר היום מספקים אינטגרציות למערכות מידע קיימות, דוגמת אאוטלוק (Outlook), וכן Dynamic CRM ו-Salesforce ומערכות מידע עצמאיות. המשמעות היא, שהן בעל עסק של שלושה עובדים והן ארגון של 300 עובדים יוכלו ליהנות מאינטגרציה מלאה בין מערכות המידע למערכות הטלפוניה, ולהפיק מהן הרבה יותר בניהול העסק שלהם. אם נתמצת את המהפכה במשפט אחד, אז היכולות והגבולות הטכנולוגיים בהיבטי הטלפוניה והאינטגרציה למערכות מידע בין ארגוני ענק לבין עסקים קטנים ילכו ויצטמצמו משמעותית, ויאפשרו כלים חדשים שלא מוכרים להם היום".

מה לדעתכם יקרה בשוק הטלפוניה בשנים הקרובות? מה הבאזז שיכבוש את השוק?
"אם נסתכל על רשת ה-LTE שצפויה להיכנס בשנים הקרובות לישראל, שם צפויה להיות מהפכה של ממש. ברגע שרשתות הסלולר יעברו לדור הרביעי ויפעלו בסינרגיה עם עולם ה-VoIP לתקשורת קווית, ההבחנה בין טלפון סלולרי לטלפון קווי לא תהיה אותו הדבר – והשוק צפוי לעבור שינוי משמעותי, בדיוק כמו הצרכים של הלקוחות. בנוסף, בזכות טכנולוגיית הענן, היישומים והאפליקציות הטלפוניות של הארגון יהיו זמינות מכל מקום בארץ. אם נשלב זאת עם האינטגרציות למערכות המידע, אז קיבלנו רציפות מושלמת של יישומים ארגוניים וטלפוניים מכל מקום".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סמיונוביץ ניר

    אורן, אתה צודק במאה אחוזים. זה שבארץ לא יודעים לפרגן זה לא חדש, לא לחדשים ולא לישנים - אין מה לעשות, טבע התעשיה פה. הפרס המדובר ניתן על מערכות החייגן שבנינו בשנת 2009, ואפילו ג'ון מקיין (אמנם לא זכה) השתמשו בהן. את ההגשה לתחרות אני הגשתי, עם הסכמה של שלומי וניצן - שאפילו הגיעו באותה שנה להשתתף בכנס. מתוך היכרות עם מה שקורה פה בשוק, המערכת של VOICENTER/SHTRUDEL היא היחידה שאפשר לקרוא לה "ענן תקשורת". זה לא פתרון CENTREX, או פתרון של "בוא נתקין ASTERISK על VMWARE", זה משהו אחר לחלוטין, וככה הוא נבנה גם מהיסוד. "הנשמה הטובה" חושב שהוא עושה "צדק" - מה לעשות, ככה אנשים חושבים לפעמים. אי אפשר לשים את האצבע בצורה מוחלטת במערכת הזו על מי עשה מה, יש פה תהליך פיתוח מערכת שהתבצע על פני כמעט 4 שנים של פיתוח, על ידי צוות של כמה אנשים. שלומי וניצן הם היחידים בשוק שהשקיעו בזה חשיבה, מרץ, אמונה והרבה מאוד דם ויזע. אני לא מכיר הרבה חברה בארץ עם ה-PASSION שיש להם לעשות ולבנות, ולא סתם להעתיק ממישהו אחר. אם אנשים בתעשיית ה-TELECOM הישראלית היו קצת לומדים מהחברה האלה, אולי היה לנו עולם TELECOM מתקדם יותר בישראל. ניר סמיונוביץ

  2. אורן

    פשוט לא יאומן איך על כל כתבה שמתפרסמת יקום מישהו וילכלך וימצא משהו לא טוב. לא פלא שחברות צעירות ישראליות רק מתות לברוח לחו"ל שיש כאן כאלה "נשמות". ועכשיו חנוך תכתוב בלה בלה בלה... והפרס בלה בלה בלה... עזוב חבל על המילים שלך, תפרגן במקום ללכלך, גם אם שכחו להכניס את השם שלך פנימה... זה לא עולה כסף. וזה בכלל לא משנה אם זה אלו או אחרים - תמיד יקום מישהו שיגיד משהו רע. תיהיו בריאים!

  3. חנוך

    הנה הלינק לשם http://www.digium.com/en/mediacenter/viewpress/digium-announces-winners-of-2009-innovation-awards

  4. חנוך

    תהיו הוגנים, מי שזכה בפרס זה ניר סמיונוביץ שפיתח עבורם את כל מנוע הטלפוניה של STARKEY. אם כבר נתתם כבוד, תנו אותו עד הסוף.

  5. אלי

    החברה האלה מביאים הרבה כבוד לישראל. המשיכו כך!

אירועים קרובים