הכניסה לשוק הסלולר ממשיכה להשפיע על הוט: הרווח הנקי צנח ב-97% ברבעון השלישי

זהו הרבעון השני ברציפות שבו מציגה החברה ירידה חדה ברווחיות, לאחר שברבעון הקודם של השנה דיווח על ירידה של 95% ברווח הנקי ● לעומת זאת, ההכנסות ברבעון השלישי גדלו ב-28% והסתכמו ב-1.067 מיליארד שקלים ● סטלה הנדלר, יו"ר קבוצת הוט: "הקבוצה המשיכה בתנופת ההשקעות ברבעון השלישי, כאשר מתחילת השנה השקיעה מעל מיליארד שקלים בשדרוג ובהרחבת התשתיות הטכנולוגיות"

הוט (HOT) ממשיכה להציג ירידות חדות ברווח הנקי בעקבות הקמת הוט מובייל (HOT Mobile) וכניסתה לשוק הסלולר. על פי הדו"חות שפרסמה הבוקר (א') לרבעון השלישי של 2012, צנח הרווח הנקי של הוט ב-97% ל-2 מיליון שקלים בלבד, לעומת 58 מיליון עליהם דווח ברבעון המקביל אשתקד.

זהו הרבעון השני ברציפות שבו מציגה החברה ירידה חדה ברווחיות, לאחר שברבעון הקודם של השנה דיווח הוט על ירידה של 95% ברווח הנקי. הסיבה העיקרית לירידות הללו הם הגידולים החדים שרשמה החברה במהלך הרבעונים האחרונים בהוצאות הכלליות, עקב כניסתה לשוק הסלולר. כך, ההוצאות הכלליות ברבעון השני הסתכמו ב-980 מיליון שקלים, לעומת 725 מיליון ברבעון המקביל בשנה הקודמת – עליה של 35.17%.

למרות הירידה ברווחיות, הצליחה הוט לרשום דווקא גידול בהכנסות, שהסתכמו ב-1.067 מיליארד שקלים ברבעון המדווח, בהשוואה ל-836 מיליון ברבעון המקביל אשתקד – עלייה של כ-28%. יצוין, כי עיקר הגידול נובע מאיחוד הפעילות של הוט מובייל ברבעון השלישי.

סיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה מעלה תמונה דומה: הרווח הנקי של הוט פחת ב-70% והסתכם ב-65 מיליון שקלים, לעומת 216 מיליון שקלים בתשעת החודשים הראשונים של 2011. הכנסותיה של החברה גדלו בתקופה זו ב-26% והסתכמו ב-3.13 מיליארד שקלים, לעומת 2.48 מיליארד עליהם דווח בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השלישי בכ-87 מיליון שקלים, בהשוואה לרווח של כ-111 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2011 – ירידה של כ-22%. ה-EBITDA של החברה (רווח נקי לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות, הכנסות אחרות ואופציות), הסתכם ב-352 מיליון שקלים, בהשוואה ל-343 מיליון אשתקד – גידול של כ-3%.

סטלה הנדלר, יו"ר קבוצת הוט: "הקבוצה המשיכה בתנופת ההשקעות ברבעון השלישי, כאשר מתחילת השנה השקיעה מעל מיליארד שקלים בשדרוג ובהרחבת התשתיות הטכנולוגיות. מתוכם, מעל 300 מיליון שקלים נועדו לפעילות הסלולר. הקבוצה צפויה להמשיך בהשקעות נרחבות גם ברבעונים הבאים".

הרצל עוזר, מנכ"ל הוט: "למרות החרפת התחרות בשוק הסלולרי ברבעון השלישי, הוט מובייל מפגינה חוזקה, והיא בעלת קצב צמיחת המנויים הגבוה בשוק. קבוצת הוט מציגה יציבות בתחומי הליבה, זאת על אף השחיקה ברמות המחירים. אנו מחויבים להמשיך ולהציע את הצעות הערך הטובות ביותר לציבור הצרכנים בכל אחד מתחומי הפעילות שלנו".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    הוט השתפרו רבות בשירות הלקוחות. הוט מובייל ללא ספק מהווה חלופה טובה ביותר בין כל החברות. יש לי תיק השקעות של כל חברות התקשורת והיא היחידה שרווחית אצלי, חבל שפטריק דרהי עושה קניה חוזרת.

  2. שי

    עם שירות לקוחות ברמה של שוק ואיכות נציגים ברמה של פח זבל הם לא יחזיקו הרבה מעמד.

אירועים קרובים