הממשלה ועיריית תל-אביב-יפו יעניקו פרסים כספיים למפתחי אפליקציות לתועלת הציבור

הפרסים, שהיקפם הכולל עומד על 85 מיליון שקלים, יוענקו עבור פיתוח אפליקציות המבוססות על מאגרי המידע של הממשלה, Data.gov, המאפשרים גישה לפרטים בנושאי תחבורה ציבורית, נתונים סטטיסטיים של הלמ"ס ולמעלה מ-140 מאגרי מידע ממשרדי הממשלה השונים ● השר מיכאל (מיקי) איתן: "אנחנו בתחילתה של דרך, וככל שנעודד את הציבור והרשויות לשתף פעולה - כן ייטב לכולנו"

עיריית תל-אביב-יפו והשר לשיפור השירות הממשלתי, מיכאל (מיקי) איתן, הכריזו אתמול (ג') על הענקת פרסים כספיים לפיתוח אפליקציות לתועלת הציבור, על בסיס אתר מאגרי המידע הממשלתיים, Data.gov.il. שווי הפרסים שיוענקו במסגרת התחרות עומד על 85 מיליון שקלים.

המידע הפתוח של עיריית תל-אביב-יפו כולל חיבור למאגר מידע דינמי למפתחים ועשרות קבצי מידע סטטי. האתר Data.gov.il, המופעל על ידי ממשל זמין, מספק גישה למאגרים בנושאי תחבורה ציבורית, נתונים סטטיסטיים של הלמ"ס ולמעלה מ-140 מאגרי מידע ממשרדי הממשלה השונים.

זוהי הפעם הראשונה שמתקיימת תחרות כזו בישראל. לפני שלוש שנים השיקה עיריית ניו-יורק תחרות דומה, ומאז בכל שנה חולקו עשרות אלפי דולרים למפתחי תוכנה שיצרו אפליקציות שונות לרווחת התושבים.

"תחרות האפליקציות באה לעודד את הרשויות והאזרחים לשתף פעולה בפיתוח שירותי דיגיטליים לרווחת הציבור", אמר השר איתן לרגל פתיחת התחרות. "העתיד של השירות לציבור עובר דרך הנגשת מידע, מצד אחד, ויוזמות של מפתחים, מהצד השני, בהתנדבות או על בסיס מסחרי, לעשות שימוש במידע שאנו משחררים ולפתח את היישומים. אנחנו בתחילתה של דרך, וככל שנעודד את הציבור והרשויות לשתף פעולה – כן ייטב לכולנו", סיכם איתן.

רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו, אמר כי "תחרות האפליקציות רותמת מוחות מבריקים ויצירתיים של מפתחי תוכנה לעשייה העירונית והממשלתית, במטרה להנגיש לציבור מידע שבעבר היה כלוא בקלסרים סגורים במרתפי הבירוקרטיה".

פרטים נוספים באתר התחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים