עודד סלומי, ויזה: "כמחצית מהצרכנים בישראל רוצים את האפשרות לשלם בטלפון הנייד – בכל מקום ובכל זמן"

סלומי, שציטט נתוני מחקר שביצעה החברה בארץ, אמר את הדברים בכנס mPay Israel ● לדבריו, "התחום יתפוס תאוצה בתוך כשנתיים" ● אוסמן אינגול מוויזה אירופה הציג באירוע שני סיפורי לקוח בתחום התשלומים במובייל

"עשינו מחקר בישראל, שהממצא העיקרי בו הוא ש-48% מהצרכנים בארץ רוצים את האפשרות לשלם בטלפון הנייד שלהם בכל מקום ובכל זמן", כך אמר עודד סלומי, מנכ"ל ויזה (Visa) אירופה בישראל. סלומי דיבר בפתח כנס mPay Israel. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את המליאה המרכזית באירוע הנחה ויקטור איררה – יושב ראש ועדת ההיגוי של הכנס, יועץ מיחשוב בכיר ומנכ"ל Smart e-moon.

לדברי סלומי, "אנו נמצאים במעמד התשלום. אך בוויזה, כארגון, הבינו שאנו רוצים להיות שם גם לפני ההחלטה לשלם. הלקוח שואל עצמו שאלות: 'איפה אקבל מחיר הכי טוב?', 'איפה הכי נוח לשלם?', 'איפה אקבל נקודות זכות?' ועוד. לכן, נמשיך להיות במעמד התשלום, לפני התשלום וגם אחרי התשלום. אנו רוצים להיות בכל מקום – על גבי כל מכשיר נייד, טלפון חכם, טאבלט ומחשב".

"יותר מ-70 בנקים כבר אימצו את שירות העברות הכספים שלנו", אמר סלומי. "ויזה אירופה עורכת כבר כמה שנים פיילוטים לתשלום במובייל. הפיילוטים הקיפו 500 עד אלף משתמשים, ולימדו אותנו שהטכנולוגיה עובדת. עם סיום הפיילוטים עברנו לשלב הבא, של מימוש בשטח בפרויקטים רחבי היקף ותוך שיתופי פעולה עם חברות טלקום ענקיות".

לדבריו, "עולם התשלומים האלקטרוניים באמצעות טלפונים חכמים הולך לכל מיני כיוונים ונמצא בכל מיני מקומות. אין לדעת מה יתפוס הכי חזק. בכל מקרה, אני מעריך שהתחום יתפוס תאוצה בתוך כשנתיים".

אוסמן אינגול, מנהל שיווק בכיר לתחום העולם הנייד ופיתוח חדשנות, ויזה אירופה. צילום: קובי קנטורכארגון עולמי, אמר סלומי, "אנחנו תומכים בפרויקטים שונים ובמפעילות סלולריות שחברו לבנקים, כמו גם ישירות בבנקים. אנחנו פועלים בכל הכיוונים". הוא ציין, כי "אנחנו מנסים למנף את היתרון היחסי שלנו, בשל העובדה שאנחנו מצויים בקשר עם המסופים בבתי עסק". הוא סיים בציינו, כי "יש להבחין בין הרמה של הפסיכולוגיה ואבטחת המידע מחד, לרמה הטכנולוגית מאידך", בהקשר של חדירת תחום התשלומים בעולם הנייד.

אוסמן אינגול, מנהל שיווק בכיר לתחום העולם הנייד ופיתוח חדשנות ב-ויזה אירופה, הציג סיפור לקוח של תשלומים במובייל. הפרויקט, סיפר, הושק באוגוסט בבנק צ'כי בשם Komercni Banka, במסגרתו 2,000 מלקוחות הבנק עובדים עם יישומים על גבי הטלפון שלהם מסוג גלקסי (Galaxy) של סמסונג (Samsung).

סיפור לקוח נוסף שהציג עסק באולימפיאדת לונדון, במסגרתה הוצגו והופעלו דרכים חדשות לשלם, דוגמת תשלומים באמצעות טלפונים ניידים וכרטיסי תשלום מגובי שבב, שלדבריו "אפשרו את ביצוע העסקאות באופן מהיר, נוח ובטוח יותר, באלפי בתי עסק הפזורים במתחמי האולימפיאדה ובלונדון בכלל".

עוד ציין אינגול את הניידים הנטענים של ויזה. "זהו פיתוח חדש", אמר, "בשם Visa Mobile Prepaid – המוצר הראשון של החברה למכשיר הנייד, המאפשר לצרכנים במדינות מתפתחות חשבון אשראי. בעת הגישה לחשבון הנייד הנטען על גבי הטלפון הנייד, הצרכנים יוכלו לשלוח ולקבל העברות כספים בינלאומיות, לשלם חשבונות, לטעון דקות גלישה נוספות לחשבון הנטען ולגשת לכספומטים של ויזה".

אינגול אמר, כי לוויזה יש היצע נרחב לעולם התשלום בסלולר, כאשר התשתית הדרושה לכך נבנתה כבר ברבות מארצות אירופה. "השוק הישראלי הוא מאמץ מוקדם של טכנולוגיות ואני מעריך כי הוא ייכנס לתחום התשלום בסלולר אף מהר יותר מכמה מארצות אירופה", אמר אינגול וסיים באומרו, כי "התשלומים במובייל מתחילים להמריא בשל התפשטות רכיב NFC, שיותר ויותר יצרנים נעזרים בו, ביניהם סוני (Sony), סמסונג ו-LG. עולם התשלומים מתחיל לחוות את המעבר מארנק העור לארנק האלקטרוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים