האם הביטקוין דוהר לעבר שער של שש ספרות?

המטבע הווירטואלי המוביל הגיע בסוף השבוע לשיא חדש וחצה, לזמן קצר, את השער של 70 אלף דולר ליחידה ● על פי הערכות רבות, הוא צועד בבטחה לשער של יותר מ-100 אלף דולר

עולה עולה. ביטקוין.

הביטקוין לא עוצר: בסוף השבוע חצה המטבע הווירטואלי המוביל, לזמן קצר, את השער של 70 אלף דולר ליחידה. לאחר מכן הוא ירד מעט, וכעת עומד שערו של הביטקוין על 69,750 דולר ליחידה.

המטבע נמצא במגמת עלייה מתמשכת: מתחילת השנה צמח שערו ב-58% וב-12 החודשים האחרונים הוא זינק בכ-250%. מומחים רבים סבורים כי הוא קרוב לעבור את השער של 100 אלף דולר ליחידה. מארק קונורס, מנהל המחקר של חברת ההשקעות 3iCorp, אמר כי הוא לא יופתע אם זה יקרה במהלך החודש הקרוב, והמיליארדר ביל אקמן, המייסד והמנהל של חברת ההשקעות פרשינג סקוור קפיטל, ציין ש-"על פי מצב השוק, אין גבול לשער שמחיר הביטקוין יכול להגיע אליו".

העלייה בחודשים האחרונים נובעת בעיקר מההחלטה של רשות ניירות הערך של ארצות הברית, ה-SEC, לאשר הנפקת קרנות השקעה מסוג ETF צמודות ביטקוין – החלטה שהתקבלה לאחר דיונים של שנים. ההחלטה הקלה על המשקיעים להשתמש במטבעות קריפטו, והגדילה במידה רבה את הביקוש לביטקוין ולמטבעות וירטואליים אחרים. וכשהביקוש עולה – המחיר עולה.

מה זה Halving?

גורם נוסף שככל הנראה יאיץ את העלייה בשערים של הביטקוין ושל מטבעות הקריפטו האחרים הוא ה-Halving, שיתקיים ככל הנראה ב-20 באפריל. משמעות הדבר היא צמצום בחצי של מספר הביטקוין שמגיעים לשוק.

מטבעות הביטקוין נוצרים על ידי כרייה. פעם בארבע שנים, כמות המטבעות שנוצרים נחתכת בחצי – כלומר, רק מחצית מכמות המטבעות שמיוצרים מגיעים לשוק החופשי. זאת, כדי להבטיח שמספר מטבעות הביטקוין שנמצאים במחזור לעולם לא יעלה על 21 מיליון.

ממציא הביטקוין – דמות לא מזוהה, שזכתה לכינוי סאטושי נקאמוטו – הבין שמחסור דוחף כלפי מעלה את המחיר של כל מוצר שהוא. לפיכך, הוא הבין שערכו של הביטקוין יישמר ואף יגדל אם תהיינה מגבלות חמורות על מספר המטבעות שבמחזור, וקבע את המספר 21 מיליון.

מאז שהמטבע פרץ לחיינו ב-2009 היו שלושה אירועי Halving – ב-2012, 2016 ו-2020, והאירוע הבא צפוי, כאמור, השנה. העבר הוכיח שאחרי כל תהליך כזה של Halving נרשמת עלייה חדה במחיר הביטקוין. בשנה שלאחר האירוע האחרון, מחיר המטבע עלה מ-9,000 דולר ל-60 אלף דולר ליחידה. אם כך יקרה גם הפעם, הרי שעד לסוף השנה, מחיר הביטקוין יעלה אל הרבה מעבר ל-100 אלף דולר ליחידה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים