"הענן ישנה לא רק את הארגון – אלא גם את עבודת אנשי ה-IT"

"מהפכת הענן משנה את התחרות ומכניסה למגרש מתחרים חדשים - הענן מאפשר חדשנות והמצאתיות בצורה מהירה יותר, ורעיונות חדשים ממומשים במהירות ובלא השקעה רבה", כך לדברי אמר אייל זימרן, סגן נשיא ו-CTO לענן באורקל העולמית

אייל זימרן, סגן נשיא ו-CTO, חטיבת מערכות ענן, אורקל. צילום: יח"צ

"מחשוב הענן הולך לשנות לא רק את ההיבטים העסקיים בארגון, אלא גם את האופן בו אנשי ה-IT עובדים. המשרות לא ייעלמו – אלא יעברו החוצה, לספקיות הענן", כך אמר אייל זימרן, סגן נשיא ו-CTO, חטיבת מערכות ענן באורקל (Oracle) העולמית.

זימרן דיבר בפורום תשתיות מחשוב מבית אנשים ומחשבים. המפגש התקיים היום (ה') באולם Yes Planet בראשון לציון. את המפגש הנחה גיל זיסו, מנהל תשתיות ראשי ואבטחת מידע בדואר ישראל.

לדברי זימרן, "העסקים היום בעולם משתנים דרמטית, ובהתאם, הדרישות מהמנמ"רים משתנות. ה-IT צריך לא רק לתת שירותים לעסק, אלא לגרום לחברה להיות הרבה יותר רווחית. על ה-IT להפוך ממרכז עלות למרכז רווח".

הוא ציין כי ב-200 השנים האחרונות חווה העולם כמה מהפכות: הופעת הקיטור, המצאת החשמל, הופעת המחשוב – והאינטרנט.

להחליט הרבה יותר מהר

"רשת האינטרנט היא מהפכה בלתי רגילה", אמר זימרן, "בעיקר בנושא צריכת מידע וצריכת מוצרים. כעת אנו על ספה של מהפכת המובייל והענן. יש שינוי מהפכני באופן בו אנו צורכים את משאבי המחשוב ואנו רק בתחילת הדרך. מי שלא יעשה זאת – יישאר מאחור".

כך ציין, מתוך סך החברות שהיו קיימות ב-1950 – 88% מהן אינן קיימות. בעלי תפקידים בכירים מחזיקים בתפקידם מעמד זמן פחות מבעבר. כל תחום קבלת ההחלטות בארגונים נהיה הרבה יותר מורכב וצריך להחליט הרבה יותר מהר".

"ההתפתחויות הטכנולוגיות משנות תעשיות ומשנות את ה-IT בארגונים", אמר זימרן. "ה-IT משתנה – במהות, בתפקידו, בתקציביו. מגזרי תעשייה שלמים משנים את פניהם, דוגמת המלונאות והפנאי, התחבורה הציבורית – עם הופעת Hotel.com ואובר (Uber). כך, בתחום הבידור הביתי, לנטפליקס (Netflix) יש כבר 100 מיליון לקוחות בעולם, ואפילו בארץ העסק שלהם נמצא בתנופה – והרווח שלהם עומד על 65 מיליון דולר".

המהפכה של הענן, אמר זימרן, "גורמת לכמה שינויים עקרוניים: היא משנה את התחרות, היא מכניסה למגרש המשחקים מתחרים חדשים. הענן מאפשר חדשנות והמצאתיות בצורה מהירה הרבה יותר. רעיונות חדשים ממומשים במהירות ובלא השקעה רבה. הענן מוריד את עלויות ה-IT, ניתן לקחת את התשתית ולייצר עליה סביבה המניבה לארגון כסף".

מעבר חופשי מסביבות הענן השונות

"הענן הולך לשנות את מה שאנשי ה-IT עושים", הסביר. "העבודות שלהן לא תיעלמנה, אבל מי שידאג להטלאות, לניטור ולעדכונים – יהיו אנשי ה-IT אצל ספקיות הענן".

"הענן הוא מנוע לחדשנות – רוב תקציבי המו"פ של החברות מופנים לענן. הכלכלה מבוססת ענן היא הרבה יותר גמישה, היא מאפשרת גידול וקיטון בצריכת משאבי ה-IT לפי דרישה. היא מאפשרת שינויים ואינה דורשת השקעה מראש. מדובר במהפכה מאוד משמעותית בצריכת ה-IT".

"התשתיות הופכות להרבה יותר מודרניות, ומאפשרות לארגונים לעשות את השינויים בהיבטי ניהול וגמישות עסקית לארגון. הענן מאפשר תפוקתיות, יצירתיות, הורדת סיכונים וקבלת תוצאות טובות יותר".

ארגונים, אמר, יפעלו בשתי סביבות מחשוב, הדטה סנטר המוכר והישן, לצד הענן לסוגיו. "חשוב ליצור מצב", ציין זימרן, "בו ניתן יהיה לעבור מסביבה אחת לשניה, כאשר שתי הסביבות מתקיימות אחת לצד השניה. אנו דואגים שהמעבר יהיה קל וחלק".

הוא סיים בהציגו את הענן של אורקל. אסטרטגיית ה-"משהו כשירות", XaaS, של אורקל, אמר זימרן, התחילה בתוכנה כשירות, SaaS, המשיכה לפלטפורמה כשירות, PaaS, ועברה לתשתיות כשירות, IaaS.

"יש לנו פתרונות רישוי מסורתי, לצד פתרונות של ענן בחצר הלקוח: אנו לוקחים 'חתיכה' מהענן הציבורי שלנו ושמים בבית הלקוח – אבל אנו אחראים לניהול שלה. זאת, לצד ענן ציבורי. העובדה שמדובר בשלוש תצורות המגיעות מאותו ספק IT – מאפשרת מעבר חופשי מסביבות הענן השונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים