"הפער בין ישראל לעולם בתחום ה-AI הולך ונסגר"

"אנחנו סתגלנים ויודעים לסגור פערים, וזה בולט ב-AI", אמר איתי מרגלית, מנהל פעילות סיילספורס בישראל ● הוא לא שותף לתחזיות שה-Agentic AI תביא לפיטורים נרחבים, ומציע לשנות את החשיבה בנושא

איתי מרגלית, מנהל פעילות סיילספורס בישראל.

אם הייתם שואלים את רוב המומחים עד לפני כמה חודשים היכן ישראל לעומת העולם בתחום הבינה המלאכותית, הם היו עונים לכם שהיא נמצאת הרבה מאחור. חלקם אף היו אומרים שמדובר בפער שלא ניתן לגישור.

ובכן, הם טעו: כמה וכמה דו"חות שפורסמו באחרונה מצאו שמעמדנו בתחום הבינה המלאכותית משתפר, ובצורה משמעותית. כך, למשל, דו"ח שפרסמה מיקרוסופט בתחילת החודש מעלה כי ישראל נכללת בין שבע מדינות בעולם בלבד שפותח בה מודל AI שמדורג בין 200 המודלים המובילים בעולם. דו"ח של IVC ורייז ישראל, גם הוא מתחילת החודש, מעלה שמרבית החברות שגייסו הון משמעותי במחצית הראשונה של 2025, וכל החברות שגייסו במהלכה 300 מיליון דולר או יותר, הן חברות AI. אלא שסכום ההשקעות בחברות כחול לבן בתחום זה עדיין נמוך מהממוצע העולמי. בנוסף, רק היום (ג') פרסמה רשות החדשנות ממצאי סקר שמראים כי 95% מהעובדים הישראלים משתמשים בכלי בינה מלאכותית בעבודתם, ו-78% עושים זאת מדי יום.

אחת החברות הבולטות בשוק ה-AI, בעולם ובארץ, היא סיילספורס, שסוכן הבינה המלאכותית שלה, Agentforce, נמצא כמעט בכל תעשייה וענף בישראל. לדברי איתי מרגלית, מנהל פעילות סיילספורס בארץ, "מה שמדהים לגבי השוק הישראלי, וענף ההיי-טק בפרט, הוא שאנחנו מאוד סתגלנים ויודעים לסגור פערים, וזה בא לידי ביטוי בולט במיוחד בתחום הבינה המלאכותית. עדיין לא סגרנו את כל הפערים ואנחנו עוד לא מובילי העולם ב-AI, אבל הם הצטמצמו בצורה מאוד משמעותית".

Agentforce בעברית

כדי לקדם את הצמיחה הזאת, סיילספורס השיקה היום, בכנס שערכה בתל אביב, את Agentforce בעברית. בשלב הראשון, הגרסה העברית של המערכת תהיה זמינה בפתרונות Agentforce Service ו-Employee Agent, ובהמשך היא תורחב לסוגי סוכני AI נוספים.

בסיילספורס אומרים כי "באמצעות התמיכה של Agentforce בעברית, עסקים יכולים להאיץ את תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית, ולשפר משמעותית את ביצועי הצוותים והחברה כולה". מרגלית ציין ש-"העסקים בישראל תמיד מהירים באימוץ טכנולוגיות חדשניות במסע הדיגיטלי שלהם. התמיכה בעברית תאפשר לחברות להיכנס במלוא העוצמה לעידן הבינה המלאכותית הסוכנית, שבו בני אדם וסוכני AI מניעים יחד את הצלחת הלקוחות. זה יאפשר להן לנצל את מלוא הפוטנציאל של כוח העבודה הדיגיטלי, ולהשיג יעילות, פרודוקטיביות ורווחיות גבוהה יותר".

פיטורים או עבודה כתף אל כתף?

לדברי מרגלית, "Agentforce מאפשר את העבודה כתף אל כתף של עובדים אנושיים לצד סוכנים. אותם סוכני AI מורידים עומס משמעותי מהעבודה היומיומית של בני האנוש – את כל המשימות החוזרות על עצמן ומשעממות, אלה שלא מצריכות חשיבה יצירתית. זה מאפשר לעובדים להתמקד ביצירתיות ובמקומות שבהם ביכולתם להביא את הערך המוסף לארגון. ארגונים שמטמיעים את הבינה המלאכותית הסוכנית נכון, ועובדים איתה בצורה נכונה, משפרים את התוצאות העסקיות שלהם גם בשורה התחתונה וגם בזו העליונה".

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, בכנס השנתי Dreamforce 2025, בסן פרנסיסקו.

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, בכנס השנתי Dreamforce 2025, בסן פרנסיסקו. צילום: יח"צ

אתם מדברים על עבודה כתף אל כתף של הסוכנים עם האנשים, אבל הנתונים מראים שסוכני ה-AI מביאים לפיטורים. מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, אמר את זה בעצמו, לגבי החברה.
"מה שבניוף התכוון להגיד הוא שהבינה המלאכותית הסוכנית תאפשר לנו להשתמש ביכולות של העובדים האנושיים לעבודות שדרושה בהן יצירתיות.

אין ספק שהמעבר ל-AI מעורר חשש גם בקרב ארגונים וגם בקרב אנשים פרטיים. מהצד השני, ארגונים שנכנסים לעולם הבינה המלאכותית מבינים את הפוטנציאל שלה ועד כמה היא יכולה לייעל אותם".

כמה וכמה חברות גדולות כבר הצהירו שהן מפטרות עובדים בגלל ההטמעה של סוכני AI, או כדי לפנות כסף להגדלת ההוצאות על בינה מלאכותית.
"הפתרון הוא לחשוב שונה: איך אני משתמש בטכנולוגיה הזאת להמשך העבודה, במקום לחשוב איך היא יכולה לקחת לי את העבודה. לחשוב כיצד השימוש ב-AI יכולה להפוך אותי, כעובד, להרבה יותר טוב והרבה יותר מקצועי".

מה עם עובדים שמתקשים להסתגל לטכנולוגיות החדשות?
"הנרי פורד, מאבות תעשיית הרכב ובעל החזון 'מכונית לכל פועל', אמר: 'אם הייתי שואל את הלקוחות שלי מה הם רוצים, התשובה הייתה סוסים מהירים יותר'. אנחנו מצויים בעיצומה של מהפכה, שכדי להרוויח ממנה, אנחנו צריכים לשנות פרדיגמות חשיבה. למשל, עובדים צריכים להבין שהבינה המלאכותית יכולה לעשות חלק ניכר מהעבודה שלהם. אנשים שמשכילים להבין את זה ופועלים בהתאם – מתקדמים, ואלה שלא יעשו זאת יישארו מאחור".

פעילות בישראל

מרגלית משמש כמנהל הפעילות של סיילספורס בישראל מזה ארבע שנים. הוא החל את הקריירה שלו בכלל בתחום הספורט: מרגלית היה שמונה פעמים אלוף ישראל בקפיצה לגובה, ועדיין מחזיק בשיא הישראלי בתחום. אם נשאיל לרגע מושג מתחום אחר באתלטיקה, מרגלית הוא רץ למרחקים ארוכים. הוא וצוותו הביאו לצמיחה משמעותית בפעילות החברה בארץ – במספר הלקוחות, בהכנסות ובפיתוח וניהול מוצרים של החברה כאן, בישראל. סיילספורס רכשה כמה חברות ישראליות לאורך השנים, והרכישה האחרונה הוכרזה לפני פחות משבועיים: זו של דוטי AI, תמורת 100 מיליון דולר.

"אנחנו ממשיכים להסתכל על השוק בישראל בצורה אוהדת ופרו-אקטיבית, ולהבין במה עוד הטכנולוגיה והכישרונות שיש בארץ יכולים לעזור לנו במסע שלנו", אמר מרגלית.

יש לסיילספורס פעילות משמעותית בישראל במגזר הציבורי, אבל גם במגזרי הפיננסים, הבריאות ובוורטיקלים נוספים. אחד הלקוחות שלה בארץ הוא צ'קמרקס – חברה שמאבטחת יישומים המונעים על ידי בינה מלאכותית סוכנית. צ'קמרקס הטמיעה את פלטפורמת Agentforce 360 של סיילספורס, ודיווחה על ירידה של 41% בזמן הטיפול בפניות הלקוחות לתמיכה במוצרים שלה – מ-9.5 ימים לפחות משישה ימים. בעקבות ההצלחה בשירות הלקוחות, החברה החליטה להרחיב את השימוש במערכת גם למחלקות המכירות והמשפטים. אייר חיפה כבר משתמשת ב-Agentforce בעברית.

לסיכום, מה אתה חוזה שנראה בשנים הבאות בתחום ה-AI בכלל וה-Agentic AI בפרט?
"על סמך ניסיון העבר אני יכול להגיד שהשינויים יקרו הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. קצב האימוץ של בינה מלאכותית בכלל, וסוכנית בפרט, בארגונים כבר מהיר יותר, וזה ילך ויתעצם. אנחנו בעיצומה של מהפכה, ומי שלא יקפוץ למים עכשיו – יהיה לו קשה מאוד לסגור את הפער אחר כך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים