מדענים: פיתחנו שבב שיאמן מודלי AGI מהר יותר באמצעות אור

חוקרים סינים פיתחו את טאיצ'י - שבב שמאפשר לבנות ממנו מערכת מחשוב חזקה במיוחד וחכמה, שבסופו של דבר אמורה לאמן את מודלי הבינה המלאכותית הכללית כך שיאפשרו ל-AI לחשוב ולתפקד כמו בן אנוש, ואולי אף טוב יותר

האם השבבים הסינים המדוברים יהיו אלה שתהיה להם חשיבה חכמה יותר מאשר לבני אנוש?

מדענים סינים פרסמו נייר עמדה, שלפיהם מוכיח שהם תכננו שבב חדש, זעיר, לצורך אימון ותפעול של מודלי בינה מלאכותית כללית (AGI), שיעשה את העבודה באופן יעיל ומהיר יותר, על ידי שימוש באור במקום בחשמל.

מדובר בצ'יפלט, או שבב ליבה, שמכונה טאיצ'י (Taichi). בצירוף שבבים דומים או אחרים, ניתן לבנות מהשבב הזה מערכת מחשוב חזקה במיוחד וחכמה, שבסופו של דבר אמורה לאמן את מודלי ה-AGI כך שיאפשרו לבינה המלאכותית לחשוב ולתפקד כמו בן אנוש, לפחות בהיבטים של חשיבה קוגניטיבית, ואולי אף טוב יותר – כפי שמוערך בשוק שיקרה.

לטענת החוקרים, כדי לבצע את החישובים הנדרשים לצורך אימוני ה-AGI יש צורך במהירות עיבוד ויעילות שאי אפשר לספק כיום בגלל השימוש בחשמל – מה שמאפשר מימוש של משימות ומודולים שהם יחסית ברמה נמוכה, או לפחות לא ברמה שתאפשר את המימוש של בינה מלאכותית כללית מודרנית.

שבבי ליבה המבוססים על שימוש באור יכולים, לטענת החוקרים הסיניים, לפתור חלק מהמגבלות של אלקטרוניקה מעשית קונבנציונאלית, ובעיקר את הבעיות של יעילות אנרגטית. זאת, על ידי שיפור יכולות החישוב המקביליות, שהובילו לכך שכיום נעשה שימוש רב בשבבים גרפיים כדי לבצע את חישובי ה-AI, שדורשים כמות עצומה של אנרגיה.

מהן תוצאות הבדיקות הראשוניות?

החוקרים טוענים שהם כבר ביצעו בדיקות ראשוניות, על ידי שילוב של כמה מעבדי טאיצ'י, ושהם מציעים את היכולת להגדיל את המערכת לפי צורך הרבה יותר טוב מאשר מעבדים דומים שמבוססים על אור, לפחות על הנייר. הם טוענים בנוסף שעוצמת החישובים גבוהה עד פי כמה בהשוואה לעיצובים מתחרים.

כך או כך, לעומת ההערכה שמערכות שיציעו עוצמה מספיקה לאימוני AGI נמצאות במרחק של עוד כמה וכמה שנים, כשכוח המחשוב הוא צוואר הבקבוק הגדול מכולם, יש כמה שטוענים שזה יגיע לכל היותר בעוד שלוש שנים בלבד – ומערכות מבוססות תעבורת אור יכולות לעזור בכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים