מתקפת הסייבר באמצעות מברשות שיניים – הייתה או לא הייתה?

לא הייתה - בפורטינט אומרים שהם ניסו להמחיש לכתב שפרסם את הידיעה שמתקפה כזאת תיתכן, אבל לא התייחסו לאירוע ספציפי ● בקיצור, זה מקרה של אי הבנה שהביאה לסיפור מעניין - שגרר תגובות רבות, אבל לא קרה בפועל

הזדמנות לשים תמונה של ילדה חמודה, ואימא שלה. אילוסטרציה, כמובן.

בימים האחרונים התפשטה ברשת ידיעה, שהפכה לוויראלית מאוד, שלפיה שלושה מיליון (!) מברשות שיניים חכמות שימשו לביצוע מתקפות DDoS (מתקפות מניעת שירות מבוזרות) על חברות שווייצריות. אלא שלאחר פרסום הידיעה, מומחים רבים העלו ספקות באשר לאמיתותה, ויש גם כאלה שקבעו בפסקנות שלא היה ולא נברא, ושמדובר בעוד פייק ניוז.

ובכן, התשובה היא: כן ולא. זאת אמנם ידיעה לא נכונה, אבל לא פייק ניוז, אלא אי הבנה של אמירה שאנשי חברת האבטחה פורטינט אמרו לאתר של העיתון השווייצרי Aargauer Zeitun, שפרסם ראשון את הידיעה.

התהייה האם הסיפור נכון או לא והוויראליות של הידיעה הביאו את פורטינט להוציא הבהרה שלפיה "שימוש במברשות שיניים למתקפות DDoS הוצג במהלך ראיון כהמחשה לסוג נתון של תקיפה, וזה לא מבוסס על מחקר של פורטינט או מעבדות פורטיגארד. נראה כי עקב תרגום לא ממש מוצלח, זה נמתח עד לנקודה שבה הקווים בין תרחישים היפותטיים וממשיים הפכו למטושטשים".

במקביל, הודיעו המעבדות של פורטיגארד על כך שהמעקבים שלהם ברשת אחרי מתקפות של בוטנטים שמגיעים ממכשירי IoT לא הצביעו על מתקפה כלשהי שמבוססת על מברשות שיניים או משהו דומה.

התהיות שעלו ברשת

ההבהרה הגיעה לאחר שמהר מאוד, הכתבה באתר של העיתון השווייצרי צוטטה בהרחבה באתרים הגדולים ברשת. זה גרר אחריו תגובות של חברות אבטחה שונות שהתייחסו לנושא, ובמקביל גרם למיני סערה אונליין. לא מעט תגובות ברשתות החברתיות התייחסו לכך שהדיווח לא ציין אילו חברות נפגעו מהמתקפה, ולא היה כל דיווח על מתקפת DDoS גדולה שהתרחשה בשווייץ. לצד זאת, חברות אבטחה ומומחים תמהו כיצד מברשות שיניים בכלל יכולות לשמש למתקפות בוטנט כשהן מתחברות לטלפונים באמצעות חיבור בלוטות' ולא WiFi?

עם זאת, יש להזכיר שבאופן עקרוני, מכשירים שמחוברים לאינטרנט יכולים להפוך, בידיים של האקרים, לבוטנטים שמשמשים למתקפות DDoS, להפצת ספאם ועוד. חשוב להקפיד לעדכן את החומרה שלהם, וכן להקפיד לבחור סיסמאות טובות, להשתמש בתוכנות הגנה מעודכנות – וגם להיזהר ממתקפות פישינג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים