טיפים לחופשה בנורבגיה

רוצים חוויה אמיתית של נוף עוצר נשימה - אמיתי ולא מתועש? ברוכים הבאים לנורבגיה ● בין שיט בלגונת קרחון לטיול בסלע המטיף - נורבגיה היא יעד מצוין לחופשה, ובעיקר בקיץ

נטע טרגל-שמואלי, נטע טיולים

נורבגיה היא ארץ של טבע וטיולים. לא תמצאו בה מסעדות מפוארות ומפנקות, אנשים חמים כמו באגן הים התיכון או מלונות מפוארים – אבל בהחלט תמצאו בה נופים מדהימים, אנשים חביבים, הגונים וחרוצים, שפע של טבע ומים, פיורדים, קרחונים, אגמים, מפלים, צוקים, חוות מלבבות – והכל אמיתי ולא מתועש.

בניגוד לדעה הרווחת, לפיה בארצות הסקנדינביות הכל יקר, ניתן בהחלט לטייל בתקציב הגיוני. הלינה ברוב המקרים תתבצע בצימרים ובבתי חווה ואת הארוחות מכינים לבד. כמעט שאין מסעדות ובערב כל אחד ספון בביתו, מה שמחזק את הגיבוש המשפחתי!

טיפ ראשון: כדאי לטוס בקיץ
לנורבגיה אין טיסות ישירות מהארץ. יש לרכוש כרטיס עם תחנת מעבר בדרך. בקיץ ניתן יהיה להגיע לאוסלו, לאלסונד, ברגן, טרומסה או סטוונגר עם חברת אייר בלטיק. המחיר אמור להיות אטרקטיבי והטיסה יומית. שווה בדיקה.

טיפ שני: טיול לפרייקסטולן – סלע המטיף
הטיול לפרייקסטולן, סלע המטיף, הוא חוויה מרגשת. עם זאת, הוא מצריך קצת כושר, כי ההליכה עשויה להמשך כשעתיים-שלוש בעלייה לגובה 604 מטר – ומובן שאחר כך גם בירידה. אם אני עשיתי זאת, כנראה שכמעט כל אחד יכול. ילדים קטנים ניתן לקחת במנשא. הילדים הגדולים יותר יוכלו לעשות זאת (החל מגילאי 7-8 ומעלה). המראה היפהפה מקצה הצוק מצדיק את ההשקעה ומשכיח את המאמץ.

טיפ שלישי: סיור בלגונת הקרחון Nigardsbreen

מומלץ מאוד לבקר בשמורת הקרחונים Jostedalsbreen ובקרחון Nigardsbreen. הטיול כולל שיט בסירה בלגונת הקרחון וניתן גם להזמין סיור מודרך על גבי הקרחון עם קבוצה או בלוויית מדריך פרטי. זו חוויה מדליקה, ובמיוחד עבורנו הישראלים – שקרחונים, מים ושלגים אינם נפוצים במחוזותינו.

אתר השמורה

סיור על קרחון Nigardsbreen - חוויה מדליקה במיוחד לישראלים, שלא רואים בכל יום קרחונים, מים ושלגים

נטע טרגל-שמואלי (נטע טיולים, חוויה משפחתית בחו"ל) היא בוגרת חברת כלנית-כרמון ובעלת עסק לתפירה ותכנון של טיולי משפחות בחו"ל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים