זכיתם ב-500 דולרים בקזינו בלאס וגאס – מה עושים עם הכסף?

אפשר לנסות ולהמשיך להמר, אבל כולנו מכירים את התוצאה ● אפשרות אחרת היא לנצל את הזכייה, לכמה חוויות גדולות של תרבות וטבע שיישארו איתנו עוד הרבה זמן

העובדה שחברות המיחשוב הגדולות, דוגמת CA, יבמ (IBM) ו-HP, עורכות כנסים רבים בעיר לאס וגאס שבנבאדה, מביאה אנשי IT רבים לעיר ההימורים והאורות. רבים מהם לא מספיקים לצאת ממלונות הענק המפוארים, שעושים כל מאמץ אפשרי להשאיר אותם קרוב לשולחנות הרולטה, הבלאק ג'ק ומכונות המזל. אז נאמר שהגעתם (אחרי 17 שעות טיסה!) לכנס מיחשוב בלאס וגאס, הלך לכם קלף משוגע בקזינו וזכיתם ב-500 דולרים. מה כדאי לכם לעשות עם הכסף?

אפשר, כמובן, לשגות בהנחה המקובלת, לפיה "זה כנראה היום שלי – אני הולך לעלות הלילה לחדר עם כמה עשרות אלפי דולרים בכיס". עם זאת, עדיף להיזכר בסטטיסטיקה, שפועלת תמיד – אבל תמיד – לטובת הקזינו. למזלי, הצלחתי להתעורר בזמן ויצאתי מהקזינו עם הכסף שהרווחתי. על כן, והחלטתי לצ'פר את עצמי בכמה חוויות גדולות מהחיים.

קרקס השמש של הביטלס

התחלתי לבדוק אילו מופעים רצים באולמות הענק של לאס וגאס והגעתי למופע שקרוב לליבי (ולגילי המתקדם) – "Love" על פי שירי הביטלס. כרטיס טוב יעלה לכם 150 דולרים – סכום לא זול להופעה, אבל איזה כיף להוציא אותו מכספי הזכייה.

כך מצאתי את עצמי בשעה תשע בערב הולך לאורך הסטריפ המדהים של לאס וגאס לכיוון מלון המיראג', ונכנס לאולם הענק. מלבד העובדה שאני פשוט אוהב את המוסיקה של הביטלס, לא ידעתי למה לצפות, והאמת היא שהופתעתי לטובה בכל המובנים. מדובר במופע של Cirque du Soleil – קרקס השמש, הכולל 60 משתתפים, שעל רקע המוסיקה המופלאה של הביטלס מייצרים חגיגה של פירוטכניקה, אקרובטיקה, ריקוד וסצנות המפיחות חיים במילות השירים. יצאתי מהמופע נרגש ואחוז התפעלות ולא הפסקתי לזמזם את "Because"…

הנה טעימה ממה שקרה שם על הבמה:

הגרנד קניון ממעוף הציפור

עדיין נשארתי עם 350 דולרים בכיס ועם תוכניות גדולות להספיק לראות קצת טבע. הקרבה של וגאס לגרנד קניון עשתה לי חשק לצאת לשם במכונית, אלא שאז צדה עיני מודעה אודות מבצע מיוחד לטיסה במסוק מעל שמי הגרנד קניון. "תמורת 200 דולרים בלבד תקבל חוויה שלא תישכח בחיים – הגרנד קניון ממעוף הציפור", נאמר במודעה ואני השתכנעתי להגשים חלום ישן ולהיות ציפור לכמה שעות.

למחרת שעה 6:00 בבוקר, כבר אסף אותי המיניבוס של חברת Papillon מלובי המלון לשדה התעופה הסמוך ללאס וגאס. לאורה של הזריחה המראנו במסוק לטיסה מדהימה שבה חלפנו מעל ה-Hoover Dam האדיר, ומעל הנופים עוצרי הנשימה של הגרנד קניון. מה אומר ומה אגיד, שום דבר לא דומה לזה… לקראת הצהריים כבר הייתי בחזרה במלון, מרוגש ומלא בהתלהבות לצאת ולראות עוד טבע.

כך נראה הגרנד קניון מלמעלה:

ממדבריות נבאדה ליערות יוטה

את 150 הדולרים שעוד נותרו לי בכיס החלטתי להשקיע בטיול במכונית ולשים פעמי לעבר הפארק הלאומי, Bryce Canyon. מאתר האינטרנט של הפארק יכולתי ללמוד שהוא מכיל כמה תופעות טבע שאין כמותן בעולם וככל שצללתי עמוק יותר לתמונות, כך גבר בי החשק למצוא את עצמי על הדרך לשם. שכרתי לי רכב מסוג טויוטה קמרי במחיר מצחיק של 35 דולרים ליום ויצאתי לדרך הארוכה כשברקע מתנגנים להם בקולי קולות, איך לא, שירי האהבה הנצחיים של הביטלס מהאלבום הלבן.

במהלך הנסיעה, שנמשכה מספר שעות, עברתי מהנופים האינסופיים של מדבריות מדינת נבאדה להרים האדומים ויערות העד של מדינת יוטה. לפנות ערב הגעתי לשערי הפארק הרוס מעייפות. לאחר נסיעה קצרה בין הכבישים בפארק ששוליהם מכוסים בשלג (לא יאומן שבצהריים עוד הייתי בחום המדברי של וגאס), הגעתי ל-Bryce Canyon Lodge, האכסניה היחידה שמצויה ממש בתוך שטח הפארק. הייתי עייף מכדי לחפש מקום זול יותר, אבל הפיצוי על המחיר היקר יחסית (165 דולרים ללילה) היה בתי האבן והעץ משנת 1920, עם גגות הרעפים מכוסי השלג והאח המבוערת בתוך החדר.

אינדיאנים בעמודי אבן

עם שחר יצאתי מבית האבן. השלג כיסה את השבילים ובמרחק של כמה מטרים ממני ראיתי כמה צבאים רועים להם בשלווה ומתעלמים מקיומי. המשכתי לטיול מופלא בין אמפיתיאטרונים עם אלפי עמודי אבן אדומים, שהאגדה האינדיאנית העתיקה מספרת שהיו פעם בני אדם. לאחר כמה שעות של התפעמות מהנופים וקור מקפיא עצמות, המשכתי בנסיעה מהירה ל-Zion Park הסמוך, שם קיבלו את פני מצוקי סלע אדירים, עם מטפסי הרים ותופעות טבע שהשאירו אותי פעור פה ונפעם.

לקראת לילה, כששמתי פעמי חזרה לוגאס, התקשיתי להאמין שכל היופי הזה, כל הטבע המופלא והמלא בשקט עוצר נשימה, נמצא במרחק של כמה שעות נסיעה מההמולה, התזזיתיות והפלסטיות הריקנית של לאס וגאס. אז בפעם הבאה שאתם שם, צאו לסיבוב – גם אם לא זכיתם ב-500 דולרים.