בא לבקר במאורת הנמר: ירון בן שלוש, סנופלייק ישראל

10/01/2022 15:02
ירון בן שלוש, מנהל פעילות סנופלייק בישראל.

חברת הדטה סנופלייק (Snowflake), שהפכה לחברת הטכנולוגיה הצומחת בעולם, הודיעה לאחרונה על כניסתה לישראל ועל מינויו של ירון בן שלוש לניהול הפעילות המקומית. לרגל זאת ביקר בן שלוש במאורת הנמר וסיפר מקרוב על פועלה של החברה ועל חשיבותה של ישראל בחברה צומחת זו.

"סנופלייק שינתה את כללי המשחק בתחום הדטה", אומר בן שלוש. "החברה הצליחה בזמן קצר להביא פרדיגמה חדשה לשוק, שכבשה אלפי ארגונים ברחבי העולם – היום אנחנו משרתים אלפי לקוחות ברחבי העולם, מעבר ל 50% מלקוחות ה-פורצ'ן 500 ועשרות רבות של לקוחות בישראל".

אז מה בעצם החברה עושה?

"סנופלייק משנה את כללי המשחק בניהול הדטה בענן  בהיבטים של גידול (Scalability), ביצועים ופשטות הניהול של המערכת. מעבר להיותה פלטפורמה גמישה ויעילה לניהול הדטה בארגון, החברה היא בעצם ענן הדטה הראשון שמציע בנוסף לניהול גם יכולת לשתף תכנים ולהעשיר את המידע הארגוני בפריטי מידע שונים. דטה הפך למשאב קריטי עבור ארגונים, וניהול נכון ויעיל שלו הפך לסוגיה מהותית מורכבת ויקרה עבור ארגונים.

"המעבר למחשוב ענן מייצר כמויות אדירות של דטה ומאפשר לשמור את הכמויות האדירות האלה במחיר סביר. הדטה מגיע לארגון ממקורות מידע שונים, בתכיפות גבוהה ובפורמטים לא מובנים כבעבר. הדטה מגיע כיום כלוגים בלתי מובנים, כטקסט, תמונה, אודיו, חיישנים, מובייל ועוד. לאורך הזמן ועם הכניסה של פתרונות דטה שונים, נוצרו בארגונים מערכי דטה נפרדים (Data Silos), וניהול התשתיות וחיבור מערכי הדטה לכדי תמונה עסקית ברורה וקוהרנטית הפכה משימה מורכבת מאוד, שדורשת משאבים רבים, ועדיין, בהרבה מקרים לא מספקת לארגונים את הגמישות והביצועים שהביזנס דורש.

"פלטפורמת הענן של סנופלייק נותנת מענה מושלם לבעיה מורכבת זו על ידי פתרון אחד מרכזי שמשרת את צורכי הדטה של הארגון: הדטה נשמר בעותק אחד בלבד עבור כל השימושים של הארגון. סנופלייק מציעה ארכיטקטורת ענן ייחודית, המאפשרת ניהול של עותק בודד של הדטה לכל השימושים וכל הסביבות, הקצאת משאבי מחשוב לכל Workload באופן נפרד ולא מוגבל, יכולות גידול מיידיות, ביצועים מעולים בכל נפח ובכל פורמט וניהול מרכזי ויעיל של מערך האבטחה.

"טכנולוגיה זו מביאה לכך, שבעצם אין תחרות בין משתמשים על אותם משאבי מחשוב, מה שמוביל לביצועים חזקים ומהירים מאוד והסרת מגבלות, כגון כמויות משתמשים בו זמנית, זמני התגובה למשתמשי הקצה ונפחי דטה לא מוגבלים ואפשרות לטעון את הדטה ולנתחו במקביל.

"לא מדובר כאן על שיפור, אלא מהפכה של ממש. לקוחות מספרים על  שינוי של 180 מעלות ביכולות ובגמישות של הפלטפורמה לספק להם ביצועים חזקים מאוד, על גבי מערכי ביג דטה מורכבים, וללא הגבלת משתמשים או תלות בתהליכי עיבוד שרצים במקביל. אנחנו גם עדים להורדה משמעותית בעלויות כוח אדם כתוצאה מניהול של משימות מורכבות בצורה מאוד פשוטה ונגישה באמצעות ידע ומשאבים אנושיים שכבר קיימים בארגון".

מה בעצם מטרת הפעילות בישראל?

"הפעילות משרתת את השוק בישראל, ומטרתה היא להעמיק את אחיזתנו פה בסגמנטים נוספים, להרחיב את מעגל הלקוחות ולספק שירות קרוב יותר ללקוחות הנוכחיים. מעבר לכך, החברה גם מסתכלת על ישראל כעל האב משמעותי לשיתופי פעולה טכנולוגיים אחרים. בשנה האחרונה זרוע ההשקעות של סנופלייק ביצעה השקעה משמעותית בסטארט-אפ ישראלי, ובהחלט יש כוונה עתידית להרחיב פעילות זו".

אתה באופן אישי מביא ניסיון מאוד מגוון – אז למה דווקא סנופלייק?

"במשך יותר משני עשורים עבדתי בחברות גלובליות, כמו מוטורולה, אריקסון ולאחר מכן בסטארט-אפים כמו סייסנס, אלווריון וג'קאדה. חיינו בארה״ב וגרמניה שש שנים, ההחלטה לעבור לסנופלייק היתה מבחינתי מעבר טבעי. החברה הזאת הפכה תוך פחות מעשור למובילה עולמית, הלקוח הוא במרכז העשייה שלנו, והזדמנויות הצמיחה בעולמות הדטה בענן הן עצומות. שוק האנטפרייז והמגזר הציבורי עושים את הצעדים הראשונים לענן, פרויקט נימבוס יאיץ את המעבר הזה וייצר הזדמנויות משמעותיות לשחקנים השונים. להיות חלק מהמהפכה הזאת זה מרגש, ולי, כישראלי, לנהל את הפעילות של חברה כזו בישראל, זה מרגש כפליים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים