בא לבקר במאורת הנמר: אביתר פרץ, משרד האוצר

04/10/2021 12:14
אביתר פרץ, מנהל מחלקת חדשנות ודיגיטל במינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי במשרד האוצר. צילום: פלי הנמר

אביתר פרץ, מנהל מחלקת חדשנות ודיגיטל במינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי במשרד האוצר – יחידה ייחודית וחדשנית מסוגה בממשלה, בה יוזמים ויוצרים תהליכים וגישות חדשות לתהליכי הרכש בממשלה, שיאפשרו קידום הכנסת חדשנות ודיגיטציה לממשלה, מבצעים טרנספורמציה דיגיטלית של תהליכי הרכש בממשלה, ויוצרים למעשה מערכות דיגיטליות לניהול תהליכי הרכש בממשלה.

פרויקט ענק ומורכב. נימבוס. אילוסטרציה: BigStock

פרויקט ענק ומורכב. נימבוס. אילוסטרציה: BigStock צילום: BigStock

בשנים האחרונות אביתר ואנשי המחלקה מובילים מהלכים חוצי ממשלה, בשיתוף פעולה והנעת גורמי המקצוע בממשלה כולה ומחוצה לה. וכמובן, דיברנו על פרויקט הענן הציבורי לממשלה – נימבוס, שהוא פרויקט דגל של מינהל הרכש הממשלתי, שיצירתו והובלתו דרשו המון תכנון, יצירת שיתופי פעולה ורתימת שותפים, יחסים בין אישיים טובים, ראייה אסטרטגית, היכרות טכנולוגית עמוקה, והרבה איפוק.

בביקור במאורה שמענו על האתגרים הייחודיים שחוו בפרויקט ודיברנו כמובן על הצלחת הפרויקט והשפעתו על המשק הישראלי.

התפעלנו מהעבודה המקצועית שנעשתה על-ידי צוות הפרויקט לאורך הדרך כדי להביא את פרויקט נימבוס להצלחה, ובכלל זה סימנו שלושה אתגרים מרכזיים שהם גם הצלחות: הראשון, להביא את ספקי הענן המובילים בעולם להקים תשתית ענן ציבורי בישראל; השני, יצירת מכרז פומבי ראשון מסוגו לשירותים מורכבים, עם השוואה בין ספקים שלא בהכרח זהים, תוך יצירת אופטימום בין צרכי הממשלה ליכולות הספקים; השלישי, איחוד המגזר הציבורי, ממשלה אזרחית ומערכת הביטחון וצה"ל תחת אותו מכרז – איחוד שיש לו השפעה רבה להצלחת הפרויקט.

אביתר מנוסה במשאים ומתנים אסטרטגיים של הממשלה עם חברות התוכנה הבינלאומיות, ובראשם המו"מ המפורסם עם מיקרוסופט משנת 2018, בשווי כ-500 מיליון שקל, שזכה להדים בארץ ובעולם לרבות גיבוש אסטרטגיית וטקטיקות הפעולה והשגת חיסכון של מאות מיליוני שקלים לקופה הציבורית.

מהשיחה ניכר שאביתר מכיר וחי את אתגרי ההון האנושי-טכנולוגי, מתוך ניסיונו בשש השנים האחרונות בניהול משק שירותי המחשוב בממשלה, והאחריות על עשרות בתי תוכנה ואלפי נותני השירותים מטעמם שמספקים שירותי מחשוב לממשלה.

אביתר למעשה נמצא במגזר הציבורי כבר כ-12 שנה, עוד מתקופת שירותו במערך הכלכלי בצה"ל, ולא בכדי זה מתחבר לרצון להיות שותף בעשייה משמעותית ומאתגרת, שמשנה ומשפיעה על העולם. לצד תפקידיו, עד לאחרונה היה חבר ועד מנהל במשך כ-12 שנה בעמותה העוסקת בחינוך ורווחה. קודם לכן פיקד על יחידת מתנדבים על אופניים במשטרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים