כיצד ניתוח מידע יניב ערך עסקי לארגון?

פלורה לוין, B-Pro: "עיקר המאמצים בפרויקטי BI בשנים האחרונות התמקד בהרחבת יריעת המידע ובארגונו" ● ד"ר שחר כהן, מכללת שנקר: "יש מידה מסוימת של אכזבה לא מוצדקת מהתחום, כתוצאה מפער ציפיות גדול של משתמשים שקיוו לגלות את הבלתי אפשרי, מול אנשי מקצוע שהתקשו להבין את המציאות העסקית"

"ארגונים המממשים בינה עסקית יקבלו יתרון תחרותי ויניבו לעצמם ערך עסקי. זאת, כי ה-BI הוא ה-'משקפיים' הטובות ביותר על המידע, והוא מצביע על האזורים בארגון בהם יש להתמקד כדי לשפר ולהתייעל", כך אמרה פלורה לוין, שותפה ב-B-Pro. לוין, יו"ר ועדת ההיגוי של פורום IBI מבית אנשים ומחשבים, דיברה בפתח מפגש של הפורום שנערך לפני ימים אחדים במלון שרתון בתל אביב. לדבריה, "עיקר המאמצים בפרויקטי BI בשנים האחרונות התמקד בהרחבת יריעת המידע ובארגונו. כעת, נדרש לחזור ולעסוק בהפקת תובנות עסקיות מתוך המידע שנאסף, על מנת לשפר את ביצועי הארגון".

ד"ר שחר כהן, מרצה בכיר במכללת שנקר, יזם ומומחה Data Science, סקר במפגש את התמורות שחלו בתחום כריית הנתונים (Data Mining), החל משנות התשעים, ועד לעיצומה של מהפכת ה-Data Science של ימינו. הוא הגדיר את מקצוע מדען הנתונים כ-"כזה שיודע לתכנת טוב יותר מסטטיסטיקאי, ומבין בסטטיסטיקה טוב יותר ממתכנת".

לדבריו, ניתוח הנתונים עבר שינוי. בעוד שבעבר הגדרתו הייתה "תהליך גילוי תבניות ובסיסי נתונים גדולים", הרי שבחלוף השנים נוסף הצורך במניע של הערך העסקי, "העדר המניע הזה ורק הצורך הטכני גרם להרבה כישלונות ענק". הוא ציין, כי "נדרש השילוש הקדוש של מענה על צורך עסקי, תוך שימוש באלגוריתם נכון ובמסגרת הסביבה הטכנולוגית הנכונה".

הוא סיכם בציינו, כי "יש מידה מסוימת של אכזבה לא מוצדקת מהתחום, כתוצאה מפער ציפיות גדול של משתמשים שקיוו לגלות את הבלתי אפשרי, מול אנשי מקצוע שהתקשו להבין את המציאות העסקית".

מיכל יששכרי, מנהלת מחלקת ניתוח עסקי בחברת האינטרנט Perion, הציגה את האתגרים והתובנות שהחברה הפיקה כתוצאה מהשימוש באנליטיקה. החברה, לפי יששכרי, "עשתה קפיצת מדרגה בשנים האחרונות באמצעות מודל Customer Value שפותח בה". היא סיימה בציינה, כי המודל מוטמע היום בצורה הדוקה בתהליכי הליבה של החברה ומאפשר לה לבצע מיטוב קבוע בהוצאות השיווק של החברה.

עמוס טלמור, יועץ פיתוח עסקי, דיבר מזווית הראייה של איש המכירות. לדבריו, "המידע הינו כלי חשוב ובעל ערך לארגון, אך לעיתים הוא גם מעוור". לדברי טלמור, "לאורך כל שנות עבודתי במדינות רבות בעולם ובגופים שונים, דאגתי לשלב דו"חות ומידע אנליטי יחד עם שיחות פנים מול פנים, עם האנשים שיוצרים את המידע. השילוב הזה אפשר לי לקבל תמונה הרבה יותר אמינה ולקבל החלטות טובות יותר על בסיסה".

את המפגש חתם ג'ימי קוניארסקי, מנכ"ל Gold Miners. הוא ציין, כי על מנת לייצר יתרון תחרותי המבוסס על אנליטיקה מתקדמת, נדרש הארגון לשנות את הארכיטקטורה הקיימת היום במרבית יחידות ה-BI ולהתאים אותה לצרכים האנליטיים. לדבריו, הערך האמיתי יופק באמצעות שילוב של מידע פנים ארגוני עם מידע חיצוני, דוגמת נתוני למ"ס ואחרים, ותוך שימת דגש על תהליכי העשרה, ניהול היסטוריה, "ניקוי" המידע ו-Master Data Management.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים