מי זכו בהאקתון לפיתוח טכנולוגיות לא.נשים על הרצף האוטיסטי?

שלל פתרונות טכנולוגיים לא.נשים על הרצף הוצגו בהאקתון שערך המיזם האקוטיזם, בין היתר על ידי א.נשים מאוכלוסייה זו ● הזוכים נבחרו לאקסלרטור שמתקיים בשיתוף המסלול האקדמי של המכללה למינהל

טכנולוגיות שמסייעות לא.נשים על הרצף האוטיסטי ולסביבה שלהם.ן.

שלושה מיזמים זכו בהאקתון שנערך באחרונה לפיתוח פתרונות טכנולוגיים עבור א.נשים שנמצאים על הרצף האוטיסטי. על הזכייה התמודדו 10 מיזמים, שהציגו פתרונות יצירתיים עבור קהילה זו.

ההאקתון נערך על ידי המיזם האקוטיזם, שהוקם לפני ארבע שנים על ידי היזם רימון טובין. הזוכים ישתתפו באקסלרטור, שמתקיים בשיתוף המסלול האקדמי של המכללה למינהל. חלק ממשתתפי ההאקתון נמצאים בעצמם על הרצף האוטיסטי, והם הציגו יכולות חדשנות ותוכנית עסקית.

ואלה הזוכים

למקום הראשון הגיע TikTak – צוות של מומחים בבינה מלאכותית, שלקחו על עצמם להפוך את לוח התקשורת, שילדים ואנשים בוגרים על הרצף משתמשים בו, לתוצר ויזואלי שימושי יותר, פחות עמוס ויותר אנושי. הפתרון של היזמים מציע טכנולוגיה עובדת עם MVP קיים, שבעזרתו המשתמש – מטפל או הורה – שולח תמונות של המטופל ובוחר סיטואציות לתקשורת, והמערכת מייצרת לוח תקשורת על מודל המבוסס על הפנים והגוף של המטופל.

למקום השני הגיעה Relaxelf – פלטפורמה הוליסטית לטיפול מותאם אישית ומעקב מדיד שאינו תלוי במטפל או בהורה, נייד וחסכוני, שעל פי היזמים יכול להוריד סטרס וחרדה בתוך כחמש דקות. הפתרון כולל מכשיר מדידה לאבחון מהיר של אוטיזם בכל גיל והתקדמות הטיפול, בהתבסס על ביומרקר, והוא מגיע עם שרוול להפחתת סטרס וחרדה, המבוסס על מנגנון שמפעיל את מערכת העצבים המרכזית.

למקום השלישי הגיעה Tell Me – אפליקציה שמסייעת לילד שנמצא על הרצף עם קושי ורבאלי ותקשורתי להבין את המצוקה שלו, ועוזרת לו להביע אותה בעזרת סרטונים המבוססים על בינה מלאכותית. בעזרת הקלדה במוטוריקה גסה, הילד יכול לבחור בתמונות נעות, שמבטאות את אשר ברצונו להביע, והאפליקציה יוצרת סרטון שמסביר למטפל או להורה את המצוקה שבה הילד נמצא.

רימון טובין, מייסד עמותת האקוטיזם.

רימון טובין, מייסד עמותת האקוטיזם. צילום: פרטי

"האבחון והטיפול באוטיזם – שוק עם פוטנציאל צמיחה"

להאקוטיזם יש שותפים בכירים במגזרים שונים, שמספקים שעות ייעוץ, מוצרים כמו פתרונות ענן ועוד. על רשימה זו נמנים בנק הפועלים, רשות החדשנות, עיריית תל אביב-יפו, פיטנגו, מכון המחקר הלאומי לאוטיזם, קבוצת לוצאטו, גוגל, אנבידיה ועוד.

טובין ציין כי "האוכלוסייה שנמצאת על הספקטרום וא.נשים עם מגבלויות הם החולייה החלשה ביותר בכל חברה. תחום הטיפול והאבחון באוטיזם הפך להיות שוק עם פוטנציאל צמיחה בתחום השקעות האימפקט. בשנה האחרונה התחום הזה שווה בארצות הברית 2.08 מיליארד דולר, והוא צפוי להגיע ל-3.5 מיליארד עד 2030".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יונתן

    נו בסדר, נכון הרי אני יודע ובטוח שהם לא באמת כאלה כמו שכתבו ולכלכו עלייהם, הם סתם משמיצים ומכפישים אותם ומעליבים אותם וזה לא- בסדר בכלל.

אירועים קרובים