פרס יוקרתי של קהילת המהנדסות הגדולה בעולם – למרים אנגל מאינטל

קהילת המהנדסות הגדולה בעולם – SWE.

מרים אנגל, מהנדסת ומובילה טכנולוגית מאינטל ישראל, זכתה בפרס היוקרתי ביותר לנשים בטכנולוגיה, מטעם קהילת המהנדסות הגדולה בעולם – SWE (ר"ת Society of Women Engineers). זאת הפעם הראשונה שמהנדסת מאינטל ישראל זוכה בפרס היוקרתי, שמוענק בגין מובילות טכנולוגית והישגים משמעותיים.

מדי שנה בוחר ארגון SWE נשים מובילות בשלבים שונים של הקריירה לפרסי SWE , אשר נחשבים ליוקרתיים ביותר לנשים בטכנולוגיה. מקבלות הפרסים הן נשים בעלות הישגים משמעותיים מהתעשייה ומהאקדמיה מכל רחבי העולם.

SWE כולל 40 אלף מהנדסות מ-100 דיסציפלינות שונות ומקיים שיתופי פעולה עם עשרות קבוצות נשים מתחום ההנדסה מכל רחבי העולם.

אנגל נבחרה מבין נשים רבות מכל העולם, וזאת לאור שנים רבות של הצלחה בתחומי ההנדסה, הובלה, ותרומה לקהילה, כמו גם זכייה במספר פרסי הוקרה משמעותיים באינטל.

אנגל מנהלת צוות של קרוב ל-20 מהנדסים, שתומכים ביצרניות המחשבים (דל, HP, לנובו ואחרות). הצוות אחראי על טיפול בבאגים שמגיעים מלקוחות, בפתירת בעיות טכנולוגיות מורכבות ובפיתוח פתרונות חדשניים לשימוש פנימי וחיצוני.

במהלך הקריירה המקצועית שלה הביאה אנגל לתרומה משמעותית ביותר לאינטל, שאותה הובילה יחד עם הצוות שאיתה. אנגל והצוות עסקו בפיתוח תוכנה, שסייעה בהתמודדות עם תקלות במחשבים, בפיתוח פתרונות אבטחה ובהתייעלות תהליכית, שהובילה לשיפורים פנימיים משמעותיים.

גידי עציון, דירקטור בכיר באינטל: "מרים היא מנהיגה בעלת אנרגיה חיובית, המשלבת חזון וחשיבה ארוכת טווח יחד עם פרקטיות והתמקדות בתוצאות. היא פותחת אפשרויות ורותמת אחרים לשיתוף פעולה ולהשגת תוצאות משמעותיות".

כמו כן נבחרה אנגל להיות אחת משבעת המובילים בחטיבת המחשבים האישיים באינטל לפיתוח אסטרטגית והובלת השיפור של חווית המשתמשים במחשבים.

לדברי ארין קרול, דירקטורית בכירה, ממובילי השינוי: "ההתמדה, הסקרנות, ההתקדמות המהירה, הלהט וההתלהבות הבלתי נגמרים שלה מרעננים ומרשימים, וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים כדי לשנות את התרבות של תעשיית המחשבים האישיים".

"הזכייה מהווה הישג מרשים והכרה ביכולותיה"

במקביל לקבלת הפרס, אנגל היא מובילת חדשנות בקבוצה הגלובלית שלה, ומובילה אקטיבית של פעילויות ותוכניות חדשנות. לדוגמה, היא יזמה והובילה לראשונה באינטל תוכנית אימון והכשרה פנים-ארגונית למובילי חדשנות, בהשתתפות כ-30 בכירים מאינטל העולמית, תוכנית שזוכה להצלחה רבה.

מעבר לתפקידיה המקצועיים, אנגל אקטיבית גם בפעילויות התנדבות שונות; היא פועלת לקידום ופיתוח אישי  של נשים בכלל, כמו גם בקהילת שומרי המצוות היהודית בתוך אינטל. אנגל היא אחת מהמובילים של קהילה זו, שהוקמה השנה באינטל ישראל. בנוסף היא מובילה מספר תוכניות לשימור ופיתוח טאלנטים, ועושה מנטורינג לנשים רבות באינטל ומחוצה לה.

מרים אנגל: "התחלתי את הקריירה שלי באינטל לפני כ-13 שנה. אינטל היא מקום עבודה שמעניק לי סיפוק ואנרגיה, ופותח הזדמנויות ואפשרויות צמיחה רחבות. אני אסירת תודה לאינטל ולאנשים המדהימים, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית, עימם זכיתי לעבוד".

קרין אייבשיץ סגל, סגנית נשיאה בכירה באינטל ומנכ"לית מרכזי הפיתוח, אמרה: "הזכייה של מרים מהווה הישג מרשים והכרה ביכולותיה. העובדה שזאת הפעם הראשונה שמהנדסת נבחרה מאינטל ישראל מעצימה את ההישג. אני גאה בה מאוד". 

הבחירה באנגל, לראשונה בהיסטוריה של אינטל ישראל, הגיעה לאחר מאמצים ממושכים של יובל יונה, דירקטור באינטל ישראל, ושל איילת בר, מנהלת בכירה בארגון הוולידציה ומנהלת קהילת הנשים באינטל ישראל, לגרום לכך שיותר מהנדסות ישראליות יקבלו את ההוקרה הבינלאומית על התרומה שלהן.

"מרגש מאוד לראות את מרים מקבלת את הפרס היוקרתי העולמי. כולי תקווה שנראה יותר נשים ישראליות שמקבלות את ההוקרה הראויה, שוברות תקרות זכוכית ונוסקות מעלה, אנחנו גאים בנשים שלנו, שמהוות דוגמה ומופת בכל העולם ומהוות סמל למצויונות ומנהיגות" אמר יונה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד יונה הכהן

    גאווה לאינטל ולכל עם ישראל יישר כוח לכל העושים במלאכה וגם עם רוח הנתינה לזולת

אירועים קרובים