תושבים בפריפריה למדו לפתח ב-Full Stack – בתוכנית של עמותת תפוח

מימין: מפתחת התוכנה שני טייטלבאום והארכיטקטים רן בר-זיק וסרי אלאלם מסולוטו, ומנחת הפאנל והמלווה התעסוקתית של התוכנית, מורן כץ.

לפני ימים אחדים התקיים במשרדי חברת ההיי-טק סולוטו בתל אביב אירוע הסיום של תוכנית הבוטקאמפ של עמותת תפוח, Bootcamp Full Stack. בתוכנית, כפי שמעיד שמה, הם למדו לפתח ב-Full Stack, ו-60 הבוגרות והבוגרים שלה קיבלו באירוע הסיום תעודות מטעם העמותה, שפועלת בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל, במטרה לצמצם פערים בחברה הישראלית.

במהלך אירוע סיום התוכנית התקיים פאנל קריירה, שכותרתו: אז מה עכשיו? צידה לדרך. בפאנל השתתפו ושיתפו את הבוגרים בניסיונם שלושה מעובדי סולוטו, שמהווה מרכז הפיתוח בישראל של אסוריון. השלושה היו שני טייטלבאום, מפתחת תוכנה, ורן בר-זיק וסרי אלאלם – שניהם ארכיטקטי תוכנה. כל אחד מהם סיפר על הדרך שלו להשתלבות בתעשייה. כמו כן, הם חלקו טיפים לכניסה והצלחה בתפקיד, ושיתפו בניסיון האישי שצברו. את הפאנל הנחתה מורן כץ, המלווה התעסוקתית של הבוטקאמפ.

בוטקאמפי תכנות

התוכנית הזו היא חלק מ-Coding Bootcamps שעמותת תפוח מקיימת, על מנת להכשיר מתכנתים לשוק העבודה בהיי-טק בתוך תקופה קצרה ואינטנסיבית. בבוטקאמפים מקדישים המשתתפים את כל זמנם ללימודים: חמישה ימי לימוד מלאים בשבוע למשך בין שלושה לשבעה חודשים. זאת, לעומת קורסי הסבה מקצועית שקיימים כבר מאז שנות ה-90', אשר מתקיימים מספר פעמים בשבוע ואורכים שעות ספורות בכל פעם. תוכנית הבוטקאמפ ל-Full Stack נמשכת 16 שבועות והמחזור הבא שלה צפוי להיפתח באוגוסט הקרוב.

יש לציין שהתוכנית משלבת מגוון רחב של הרצאות לצד שעות רבות של תרגול מעשי, למידה עצמית בפלטפורמות אונליין והתנסות בפרויקט מעשי במשך שמונה שבועות נוספים, בסיוע מנטורים. התוכנית כוללת הכנה וליווי לתעסוקה עם סיום ההכשרה לתפקידי ג'וניור בעולם ה-Full Stack, והמשך ליווי תעסוקתי במשך שלוש שנים נוספות, לצורך בניית קריירה והתקדמות בתחום. הלמידה מתבצעת אונליין, דרך זום.

יובל שבת, מנהלת קורס מטעם עמותת תפוח, ציינה כי "אנחנו עוסקים בהכשרת אנשים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל בתחומי ההיי-טק השונים ובעולם הדיגיטלי. אוכלוסיות אלה, שנמצאות בתת ייצוג בתעשייה, עושות את דרכן לחברות מובילות במשק על ידי גיוס של הבוגרות והבוגרים שלנו, בכדי להגדיל את הגיוון בחברה, מבלי להתפשר על איכות ומקצועיות של כוח האדם. לעמותה שותפים רבים מהתעשייה, לרבות חברות בולטות, שמבינות את הערך הגבוה בגיוון תעסוקתי, כחלק מעידוד יצירתיות וחדשנות ומניעת קבעון מחשבתי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שימו Bold על מורן כץ!

    עבודה מבורכת! כל הכבוד לכולם :)

אירועים קרובים