מאיץ האינשורטק של איילון סיים עוד מחזור; כמה גייסו החברות?

בוגרי המחזור השני של אקסלרטור האינשורטק של איילון חברה לביטוח עם יו"ר החברה, אביגדור קפלן, והמנכ"ל, אריק יוגב.

סכום הגיוסים של חברות ההיי-טק הישראליות מרקיע שחקים בחודשים האחרונים, ויותר ויותר קרנות השקעה זרות שמות כאן את כספן. לכן, לא פלא שהחברות באקסלרטור האינשורטק הראשון בישראל, שאותו הקימה איילון חברה לביטוח, כבר הספיקו לגייס סכום נאה של 40 מיליון דולר. באחרונה הסתיים המחזור השני של המאיץ.

איילון הקימה את האקסלרטור עם ברוקרטק ונצ'רס האמריקנית, שמפעילה מאיץ מקביל בארצות הברית, אינשורטק ישראל (שהמנכ"ל שלה, קובי בנדלק, מוביל את האקסלרטור) וסוכנויות הביטוח אליפים וטקוצקי. שותפות עסקיות נוספות למיזם הן חברת הביטוח היפנית סומפו, הפירמות הבינלאומית דלויט, סאפיינס, דל ומילימאן, ופירמת עורכי הדין הישראלית שיבולת.

באיילון יודעים לספר שבנוסף לסכום שכבר גויס, בימים אלה מתנהלים מגעים מתקדמים עם חברות ביטוח וקרנות הון-סיכון, שיצטרפו למקימות. מנהלי המיזם פגשו בכירים באותן חברות וקטנות ברודשואו שהתקיים באחרונה בניו-יורק.

באחרונה העניקו ד"ר משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, יו"ר איילון, ד"ר אביגדור קפלן, ומנכ"ל החברה, אריק יוגב, תעודות לארבעת הסטארט-אפים שהשתתפו במחזור השני של התוכנית, מתוך יותר מ-30 מיזמי אינשורטק שהגישו מועמדות אליו. ארבע החברות הן: קובארי (Covary), שמפתחת פלטפורמה לעריכת ביטוח קולקטיבי לארגונים עצמאיים בארצות הברית; אורבניקו (Urbanico), שמאפשרת לחברות ביטוח רמת רזולוציה מדויקת באזורי סיכון ביטוחיים בערים, והערכה נכונה של עלות וסיכון הביטוח; אמנושן (Emnotion), שבאמצעות הטכנולוגיה שלה ניתן לחזות אירועי אקלים חריגים, ולאפשר לחברת הביטוח להציל חיים ולצמצם נזקים; ופסייבר (Psyber), שמאפשרת לחברות ביטוח להעריך ולנטר סיכוני סייבר פנים ארגוניים, ובכך לדייק את עלויות פרמיות הביטוח.

ההשקעה של איילון באקסלרטור מוערכת ב-10 מיליון שקלים וסכומי ההשקעה הראשונית בסטראט-אפים שהתקבלו אליו נעים בין 150 אלף לחצי מיליון שקלים.

העצות של מנכ"ל למונייד לסטארט-אפיסטים

באירוע הענקת התעודות השתתף גם מנכ"ל היוניקורן למונייד, דניאל שרייבר. הוא אמר לסטארט-אפיסטים כי "לפני שייסדנו את למונייד הקפדנו לא לדעת כלום על חברות ביטוח. מעבר לעניין הטכנולוגי, עניין אותנו למה אנשים כל כך לא אוהבים אותן ומדוע כשזה מגיע לביטוח, אנשים נורמטיביים מוכנים לרמות ואפילו קצת גאים בזה".

"סטארט-אפ שמתיימר לשפר את מה שעושות חברות הביטוח הוותיקות ב-10% – זו יוהרה, אבל לחשוב על הכול מחדש ולשפר פי 10 זה דווקא אפשרי. חברות הביטוח יודעות מהן הן עושות. אל תבצעו תיקונים בשוליים. תמציאו הכול מחדש", הוא המליץ לשומעיו.

לדברי שרייבר, "יש לסטארט-אפים הזדמנויות בלתי מוגבלות להשריש את הטכנולוגיות החדשות ויכולות עיבוד המידע בעולם הביטוח הישן, שאיבד את היתרון היחסי שהיה לו לפני 200 שנה – מומחיות יתרה בעולמות הסטטיסטיקה וההסתברות. עליכם להקפיד ללמוד את אומנות הסיפור, להמחיש למשקיעים מה החזון וכיצד תייצרו את העולם שעדיין לא קיים. ככל שתלמדו לספר את הסיפור באופן מוחשי מספיק כך שלא תהיה תלות בכוח הדמיון של השומע – כך תצליחו יותר".

"שרשרת הערך של הסטארט-אפים – להפוך לחברות ביטוח"

לדברי ד"ר ברקת, "האינשורטק יבוא מהחברות הצעירות, אבל הוא צפוי להיבלע בחברות הביטוח הגדולות והוותיקות בענף. שרשרת הערך של החברות הצעירות היא לא לספק שירות וכדי לפרוץ לחזית האינשורטק הגלובלי נדרשים למיזמים הישראליים הון שקיים בחברות הביטוח המסורתיות, מחויבות ארוכת טווח ומודל עסקי שבו הן לא מספקות שירות לחברות ביטוח אלא הופכות בעצמן לכזו, או לחלק ממנה. על היזמים לחפש ייחוד ולמצות את ההתפתחויות – כמו, למשל, להקים חברת ביטוח שמתמחה בסייבר בשיתוף עם גורמים באיחוד האמירויות".

יוגב ציין כי "אחת המשימות החשובות שלקחתי על עצמי בשש שנות כהונתי כמנכ"ל איילון הייתה לשנות תרבות ארגונית של חברה מסורתית לעולם החדשנות. איילון מטמיעה פתרונות שגובשו על ידי מיזמי האקסלרטור ומקיימת בדרך שגרה האקתונים טכנולוגיים ועסקיים, שמייצרים פתרונות דיגיטליים לשירות, לשיווק ולתפעול שלה. כשהחלטנו להקים את אקסלרטור האינשורטק הראשון בישראל הצבנו לעצמנו שני יעדים: הראשון – חשיפה של איילון לסטארט-אפים חדשניים, שיוכלו לחשוב ולפתח עבורנו פתרונות טכנולוגיים, שיסייעו לנו לממש את אסטרטגיית החדשנות המואצת שלנו, והשני – יוזמה חלוצית, שתצעיד קדימה את שוק הביטוח הישראלי בכלל ואת תחום האינשורטק בפרט. היום, עם סיום המחזור השני, אנחנו יכולים לציין בסיפוק שהשגנו את היעדים הללו מוקדם מהצפוי".

הסמנכ"לים באיילון – המנמ"ר, שלמה שמאי, ומנהלת מטה החדשנות ומשאבי האנוש, רוני ליכטנשטיין שני – ציינו כי החברה כבר נמצאת בתהליכי הטמעה ויישום של הפתרונות החכמים שפיתחו אחדים מהסטארט-אפים בוגרי האקסלרטור.

בנדלק אמר כי "במהלך תקופת האקסלרטור גייסו הסטארט-אפים המשתתפים יותר מ-40 מיליון דולר. אנחנו גאים בהצלחת שני המחזורים הראשונים וממשיכים לטפח אותם, ונערכים לפתיחת המחזור השלישי של המאיץ כבר בחודש הבא".

שמות המופיעים בתמונה: קובי בנדלק, אלכסנדר זוגס, איליה שפירא, רוני ליכטנשטיין שני, אוהד שטרית, יובל שפריר, אלון טיקוצקי, ד"ר אביגדור קפלן, אריק יוגב, ד"ר משה ברקת, שלמה שמאי, שקרון טיקוצקי, אורטל ודלר ונועם זולברג.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים